Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W

Vraagje over de XJ:
Onderwerp: achterrem.

Het is net of de achterrem niet goed aftestellen is. De draadstang van de rempomp lijkt! te kort.
Als ik de rem goed wil stellen, komt ie tegen het onderste bevestigingspunt van de schetsplaat aan, en.
Verder is de achterrem ontlucht, maar werkt naar mijn mening niet naar behoren.
Remblokken prima, remzuigers werken, geen lekkage.
Iemand tips voor me?

(even foto gepikt van het WWW.
Hier op is te zien dat de achterrempedaal bij intrappen tegen het bevestigingspunt zou komen)
http://motoprofi.com/bikephoto/2485/yamaha_xj_600_1988_2.jpg
 
Rijdt ie heden ten dage nog steeds of is het lekkageprobleem van de tank erger geworden?
Bij interesse moet ie namelijk op eigen kracht de reis naar Sneek afleggen.

Denk niet dat het erger is geworden. De tank staat al een paar maanden droog en de motor staat in een droge garage. Kwestie van een paar liter benzine erin en knallen :)
De accu hangt aan de drupperlader, dus da's ook in orde.
 
Denk niet dat het erger is geworden. De tank staat al een paar maanden droog en de motor staat in een droge garage. Kwestie van een paar liter benzine erin en knallen :)
De accu hangt aan de drupperlader, dus da's ook in orde.

ik laat het je vanavond even weten.
Moet er even over nadenken.
 
Het is net of de achterrem niet goed af te stellen is. De draadstang van de rempomp lijkt! te kort.
Als ik de rem goed wil stellen, komt ie tegen het onderste bevestigingspunt van de schetsplaat aan, en.
Verder is de achterrem ontlucht, maar werkt naar mijn mening niet naar behoren.
Remblokken prima, remzuigers werken, geen lekkage.
Iemand tips voor me?

Heb je een duidelijker fotootje voor me/ ons: de linkfoto maakt mij geen fluit wijzer...
Een XJ heeft toch hetzelfde remsysteem als een XS, en daar zit tussen pedaal en rempomp een stang (dus geen draadeind).
Rem intrappen moet voldoende zijn om genoeg remdruk te hebben dunkt me.
Is de rempomp intern lek? En nee; dat hoeft van buiten af niet altijd zichtbaar te zijn.
Misschien is de remslang wel poreus...(vaak kun je dat wel horen als je goed luistert terwijl je de rem induwt..).
Of heb je een oud trommelrem-systeem, maar dan zou je ook geen rempomp hebben maar gewoon een trekstang met draadeind/verstelmogelijkheid...
Nou moe??!

:P
 
Met de vorige rempomp was dit ook al, dus ik denk dat ik misschien de remslang ook moet gaan vervangen(die is weet ik het zoveel oud), maar ik hoor helemaal niets iig. Nieuwe remvloeistof zit er in.

Je ziet op de eerste foto, aan de schone draad, dat ik de stelmoer ver heb ik moeten draaien. Bij de oude rempompstang was ie niet zo ver, maar die remde dan ook helemaal niet O-)

Als ik dus de rem intrap zonder die schetsplaat zodat voetrem niet het bevestigingspunt raakt(foto2)), dan heb ik voldoende druk.

213pta8.jpg

syqoew.jpg
 
Denk niet dat het erger is geworden. De tank staat al een paar maanden droog en de motor staat in een droge garage. Kwestie van een paar liter benzine erin en knallen :)
De accu hangt aan de drupperlader, dus da's ook in orde.

Heb je gemaild via het e-mail adres in je profiel.
 
Ik weet het niet Peet; ik zou er toch nog maar eens goed naar kijken...
Remmen zijn best wel belangrijk....toch?! ;)
Inderdaad kan een (veels te ouwe :X ) remslang ook de oorzaak zijn; je bent eerst het ding aan het opblazen voordat de druk ook daadwerkelijk daar aankomt waar hij nodig is.
Vervangen lijkt me niet verkeerd, zéker als de opgedrukte productiedatum hetzelfde is als die van de motor zelf... (nogmaals :X ).

Have fun!
:)
 
Waar de productiedatum zou moeten staan, staat met penschrift: in deze tijd werd alles met de hand gedaan. Was getekend Philip de Schrijver: 1895
:D
 
Morgen eens kijken/rondvragen bij de dealeromdehoek of die nog als rubberen leiding ipv staalkit wordt verkocht(en de prijs daarvan).
Ik zag het iig niet op de sites van roukama en cmsnl staan :N
 
Als nieuweling op dit forum en in dit topic (al lees ik stiekem al wel een tijdje mee) wil ik gelijk maar even gebruik maken van jullie kennis. Ik heb namelijk een XJ750 gekocht (zie foto) waar nog een hoop sleutelwerk aan zit. Nu is dit geen punt. Echter, er zit geen typeplaatje op. Gaat dit problemen opleveren als straks de schorsing afloopt en hij in de verzekering moet?
Het framenummer klopt wel met het kentekenbewijs dus hij is niet gestolen neem ik aan. (Hoewel je het wel zou verwachten voor het geld dat ik er voor heb betaald... ;))

Graag jullie mening of (en zo ja hoe) ik dit moet oplossen...
full


PS.: dit is vraag één van de veertienduizend die gaan komen...
 
Als er maar een framenummer instaat wat klopt met het kentekenbewijs. Type plaatje is niet belangrijk.
Succes met je XJ.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan