Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W Motors hebben nogal een tijd op een laag pitje gestaan maar laatst toevallig een proefritje mogen doen en toen besefde ik opeens hoeveel ik het heb gemist.

Vorige week de XJ maar weer eens tevoorschijn getoverd na bijna een jaar stilstand. Nieuwe olie erin, nieuwe accu, carburateurs even door laten lopen en dat gekke ding start met een druk op de knop en loopt gelijk als een zonnetje *D Maandag stap ik op en ga ik richting Frankrijk bedacht ik mij vanmiddag.

En aangezien mijn situatie nogal om gaat slaan is de gedachte voorbij gekomen om te kijken of iemand zo gek is om zijn motor tegen een BX te ruilen. Dus mocht iemand nog een motor over hebben en een belachelijk snelle (ben er nog steeds niet aan gewend) viervoeter willen...
 
Is ivm de digitale KOSO-cockpit.
Toerenteller deed het wel op de originele cockpit, maar ik krijg het niet op de 'KOSO' aan de gan :N
 
Je mist dus 40pk!! Lijkt me dat er wel meer aan de hand is dan alleen een kapot membraam..
Waar is die bougie zwart van? Van roet of is ook lekker vet? Wordt de bijbehorende uitlaatbocht wel heet?

Vergeleken bij dit is een niet werkende toerenteller en slechte achtervering ineens niet zo belangrijk meer....
 
Je mist dus 40pk!! Lijkt me dat er wel meer aan de hand is dan alleen een kapot membraam..
Waar is die bougie zwart van? Van roet of is ook lekker vet? Wordt de bijbehorende uitlaatbocht wel heet?
Roet en gezien ik er niet meer op heb gereden, weet ik dus niet of die bocht ook heet word.
Volgens de monteur was een compressietest ook wel een vereiste.

Vreemd genoeg is dit echt alleen maar sinds er een andere uitlaat is opgegaan(of het is toeval(lig).
Vergeleken bij dit is een niet werkende toerenteller en slechte achtervering ineens niet zo belangrijk meer....
:^
 
Als het membraam kapot is functioneert die carburateur toch ook niet of niet voldoende :? Conclusie dan loopt de motor toch maar op 3 cilinders :? resulterend in vermogens verlies :?
 
Als het membraam kapot is functioneert die carburateur toch ook niet of niet voldoende :? Conclusie dan loopt de motor toch maar op 3 cilinders :? resulterend in vermogens verlies :?


Daarom vroeg ik ook of de bijbehorende uitlaat bocht heet wordt..... Wordt ie niet heet, doet die niet mee. Mijn vervolgstappen zouden zijn:
1.bougie schoonmaken en testen of ie (nog) vonkt.
2. compressie meten. (van alle cilinders). Indien goed :
3. vlotterniveau carbs meten bij draaiende motor, bij lekkende vlotternaald zie je nl het niveau op lopen tov van de andere cilinders. En daar wordt je bougie zwart van...
 
Wilde net een stukje touren op de XJ.... Motor startte in 1x ( Wonder :) )om vervolgens het startknopje uit te tuffen :( Ebay maar effe gaan doorspitten op de vervangende knopjes.....
 
van een xj 550, rond diameter 8.84 mm en hoogte 10.78 mm. ik had nog een oude liggen die ik er nu op heb gezet maar die is ook half gescheurd. Meteen maar het kapotte lampje vervangen in de cockpit, helaas doet nu de toerenteller het maar half......

Je blijft wel lekker bezig met dat oude spul :)
 
Laatst bewerkt:
van een xj 550, rond diameter 8.84 mm en hoogte 10.78 mm. ik had nog een oude liggen die ik er nu op heb gezet maar die is ook half gescheurd. Meteen maar het kapotte lampje vervangen in de cockpit, helaas doet nu de toerenteller het maar half......

Je blijft wel lekker bezig met dat oude spul :)


Hmmm, heb hier alleen van een xj750 / 900 liggen, is zeker niet hetzelfde?
 
2200km zonder een slag verkeerd te slaan, heb zelfs geen olie bij hoeven vullen ondanks dat het carter maar halfvol zat! (gelukkig maar want had ook geen olie bij me :P)

Alleen af en toe een startmotor die dienst weigerde, gelukkig sloeg ze stapvoets rollend al aan met warme motor.
 
Mijn lichamelijke beperkingen doen me tot een spijtig besluit komen:

al m'n triples gaan de deur uit, incluis alle onderdelen (lees: vier complete motorblokken, twee in onderdelen, diverse krukassen en complete lagerschaaldozen (200,- op Ebay) en vele dozen en boeken).

Ik ben thans herstellende van m'n tweede dubbelle hernia en als ik wil blijven motorrijden zal ik op zoek moeten naar een toerfiets of iets anders waarop ik rechtop zit, anders houden m'n rug en m'n rechterpols het niet vol.
De Japchop is kicken/ starten lopen, de andere twee hebben wat werk nodig.
Bij interesse kun/ mag je me een PB/PM doen, voor 1000,- (richtprijs) gaat de hele toko leeg.
 
Laatst bewerkt:
Mijn lichamelijke beperkingen doen me tot een spijtig besluit komen:

al m'n triples gaan de deur uit, incluis alle onderdelen (lees: vier complete motorblokken, twee in onderdelen, diverse krukassen en complete lagerschaaldozen (200,- op Ebay) en vele dozen en boeken).

Ik ben thans herstellende van m'n tweede dubbelle hernia en als ik wil blijven motorrijden zal ik op zoek moeten naar een toerfiets of iets anders waarop ik rechtop zit, anders houden m'n rug en m'n rechterpols het niet vol.
De Japchop is kicken/ starten lopen, de andere twee hebben wat werk nodig.
Bij interesse kun/ mag je me een PB/PM doen, voor 1000,- (richtprijs) gaat de hele toko leeg.

;(

Is een XS750 custom dan niet iets voor je?
Tis dat ik de ruimte en de pegels er niet voor heb anders had ik je er graag vanaf geholpen.
Ik hoop in ieder geval nog wel van je uitgebreide triplekennis gebruik te kunnen blijven maken mocht het nodig zijn.

Succes met de verkoop en sterkte met je hernia.

gr, Hans
 
Mijn lichamelijke beperkingen doen me tot een spijtig besluit komen:

al m'n triples gaan de deur uit, incluis alle onderdelen (lees: vier complete motorblokken, twee in onderdelen, diverse krukassen en complete lagerschaaldozen (200,- op Ebay) en vele dozen en boeken).

Ik ben thans herstellende van m'n tweede dubbelle hernia en als ik wil blijven motorrijden zal ik op zoek moeten naar een toerfiets of iets anders waarop ik rechtop zit, anders houden m'n rug en m'n rechterpols het niet vol.
De Japchop is kicken/ starten lopen, de andere twee hebben wat werk nodig.
Bij interesse kun/ mag je me een PB/PM doen, voor 1000,- (richtprijs) gaat de hele toko leeg.

-O- bummer!
 
Mijn lichamelijke beperkingen doen me tot een spijtig besluit komen:

al m'n triples gaan de deur uit, incluis alle onderdelen (lees: vier complete motorblokken, twee in onderdelen, diverse krukassen en complete lagerschaaldozen (200,- op Ebay) en vele dozen en boeken).

Ik ben thans herstellende van m'n tweede dubbelle hernia en als ik wil blijven motorrijden zal ik op zoek moeten naar een toerfiets of iets anders waarop ik rechtop zit, anders houden m'n rug en m'n rechterpols het niet vol.
De Japchop is kicken/ starten lopen, de andere twee hebben wat werk nodig.
Bij interesse kun/ mag je me een PB/PM doen, voor 1000,- (richtprijs) gaat de hele toko leeg.
Jammer om te horen, maar sterkte en succes voor de toekomst. ;) 8-) :]
 
Mijn lichamelijke beperkingen doen me tot een spijtig besluit komen:

al m'n triples gaan de deur uit, incluis alle onderdelen (lees: vier complete motorblokken, twee in onderdelen, diverse krukassen en complete lagerschaaldozen (200,- op Ebay) en vele dozen en boeken).

Ik ben thans herstellende van m'n tweede dubbelle hernia en als ik wil blijven motorrijden zal ik op zoek moeten naar een toerfiets of iets anders waarop ik rechtop zit, anders houden m'n rug en m'n rechterpols het niet vol.
De Japchop is kicken/ starten lopen, de andere twee hebben wat werk nodig.
Bij interesse kun/ mag je me een PB/PM doen, voor 1000,- (richtprijs) gaat de hele toko leeg.
-O-
Sterkte met herstel :)
 
Terugbouwen is voor mij geen optie: vind ze origineel spuuglelijk...
Misschien houd ik alleen 'Kamikaze' ; de 750/850 hybride waarmee ik vorig jaar ben geschept.
Dat betekent dus dat Japchop en Caferacert eruit gaan, tesamen met het grootste deel van de reserve-onderdelen die ik in de loop der jaren heb vergaard..

De BMNEE RT van schoonvadertje is op zich een prima fiets, maar ik heb er niets mee.
Niet dat ik oude R's ouwe lullenfietsen vind, maar er is geen connectie...
Zit er hard aan te denken een ouwe V7 of 850-II/III te ritselen, zeg maar een BMNEE met stijve tepels...
Ik weet het allemaal nog niet, twijfelde al wat langer want heb meer projecten en alles lijdt onder elkaar...(een dag heeft maar 24 uur).
Dus prio's stellen en doorpakken.
 
Laatst bewerkt:
Zolang je maar kan blijven rijden.... Enne als er ooit weer een P&P komt ben je nog steeds van harte welkom :)
 
Volgens mij maakt het niet zo uit wat je rijd, als het maar lekker rijd toch?
beterschap in ieder geval. :Y

over p&p gesproken....
wie kan wat veel voorkomende oorzaken noemen voor een achterlijk hoog olieverbruik bij een oudere xj900?
Met name bij hogere snelheden?

Heb nog wel twee andere blokken liggen, maar wil het toch eerst eens weten.
Misschien versleten zuigerveren ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan