Het grote xj/xs topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet ik mijn middelbaar ijzer ook maar even tonen hier:
full

©Clithopias

't is een XJ750 SECA, en nee, er zit geen TV op het stuur, dat is het dashboard of anders is de ontvangst beroertworking on it
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag mijn RVS boutjes binnegekregen die ik via Ebay.de had gekocht. Heb meteen maar de rechterkant gedaan, 3x raden welk boutje ik met de slagschroevendraaier en zaag moest verwijderen......




Juist, de identieke tweelingbroer van de ontstekingsdeksel waar ik op de P&P ook al zo'n ruzie mee had. Dus Gijs, je kan je schroefjes terugkrijgen hoor.....

Links staat hij mee tegen de schutting dus die komt van de week nog wel. Meteen een mooi setje Teng inbussleutels met handgrip en een Teng 5-25 nm momentsleutel gekocht voor het betere sleutelwerk....
 
Ik heb vandaag mijn via Bol.com besteld werkplaatshandboek binnen gekregen! 8-)

€25,69 incl verzendkosten. Leuk boekkie, Haynes Owners Repair Manual van de XJ600/FZ600 en YX600 Radian...
 
hallo dirk, bedankt voor de moeite, door de foto plaatsen van mij xj ik ben de oldtimer, de xj houdt mij jong.en doe ook alles zelf aan mij motor zo als te zien is . en een beetje hoog in toeren gaat die echt als een r6, vindt het leuk jullie op het forum tevolgen en misschien tot een meeting met xj -xs rijders je weet maar nooit.;}
 
Tegen de schutting :?
Waarom zet je 'm niet gewoon ff op de middenbok O-)
B| Gaan we grappig worden ???????? Is alleen maar goed zonder middenbok, kan ik platter door de bocht }) En hij staat niet fysiek tegen de schutting (heb nog wel een zijstandaard hoor) maar wel erg dicht in de nabijheid. Had geen zin om het zeil er helemaal af te halen en hem te verplaatsen , had al de heletijd een partij donkere wolken in mijn nek ;( .
 
Steppies schuren eerder tegen het asfalt dan de middenbok, iig bij een xj650.
Bij een XJ600 ook.. middenbok zal niet meevallen gok ik.. dan kom je er zelf achteraan denk ik!! Ik heb wel links de standaard eens aan de grond gereden 8-) . Kwestie van goed lomp insturen op een stuk met een zonkje. Scheelde niet veel of ik had op mijn smoel gegaan, dat voelde ik toch wel..
 
Mijn veer was niet meer superstrak, wedden dat de bok eerder kwam dan de stepjes :)
 
Wedden dat de middenbok van een xs850 eerder de grond raakt dan de stepjes. Gisteren op de rotonde bijna onderuit gegaan.

Zonder de bok reed ik de stepjes gewoon aan de grond. Laatst de middenbok gemonteerd, rijd ik over rotonde stuur lekker in komt heel mijn achterwiel van de grond. Achterkant werdt opgewipt doordat de middenbok de grond raakte :( .

Ging gelukkig na een rare zwieper nog net goed O-)
 
Ik ga dat ding iig weglaten, mijn steppies komen op een andere plek en ik heb liever dat er iets schuurt ipv hapt.
 
Zijn er nog mensen die een backward controls willen, net als ik?

Dan kunnen we mogelijk eens aan de tafel gaan zitten, onderdelen sprokelen, een prototype van alu in elkaar flansen en een kleine oplage produceren voor weinig.

In mijn geval gaat het om een XJ650, maar ik denk dat we voor meerdere modellen wel wat kunnen maken. Iemand interesse?
 
oldtimer? Lijkt wel een R6!! ;)
[/quote
hallo haga -san, kan jij mij vertellen over het verloop van de klepstelplaatjes na die keren dat je het hebt nagekeken,
en de toestand van nokkenasketting ,en het olie verbruik wat eventueel de slijtage van de zuigers kan weergeven, want bijna 100000km is een mooi aantal km maar voor een xj is dat pas het begin mijn xj( rood met zwarte velgen) en vliegen vangers zelf gemaakt van een stukje regen pijp, en een bagage rekje voor over de grens staat op 45000km dus ik heb nog een tijd tegaan ,ik ken een xj 900 met 250000km op de teller . de xj is voor mij een motor die sleutel vriendelijk is en waar je overal makkelijk bij kan komen.
groetjes oldtimer
ps, laats mij spanningsregelaar vervangen, en voor het monteren op het alminium plaatje hebt ik eerst warmtegeleidingspasta aangebracht tussen de regelaar en het alminium plaatje waar die aan vast zit , dan kan die zijn warmte beter afgeven en gaat hopelijk langer mee , zomaar een tip uit eigen ervaring.
 
Zijn er nog mensen die een backward controls willen, net als ik?

Dan kunnen we mogelijk eens aan de tafel gaan zitten, onderdelen sprokelen, een prototype van alu in elkaar flansen en een kleine oplage produceren voor weinig.

In mijn geval gaat het om een XJ650, maar ik denk dat we voor meerdere modellen wel wat kunnen maken. Iemand interesse?

Ja, ikke. Wil de schetsplaten cnc frezen aan de hand van een autocad tekening, mijn vader heeft op zijn werk zo'n cnc freesgeval staan. Ik moet alleen wel hulp inschakelen van een collega van mijn vader en ik weet niet of hij ook voor "vreemden" wil frezen. Misschien als hij er iets aan over houd?
 
Zijn er nog mensen die een backward controls willen, net als ik?

Dan kunnen we mogelijk eens aan de tafel gaan zitten, onderdelen sprokelen, een prototype van alu in elkaar flansen en een kleine oplage produceren voor weinig.

In mijn geval gaat het om een XJ650, maar ik denk dat we voor meerdere modellen wel wat kunnen maken. Iemand interesse?

ja, heb net een setje van gimbel via ebay gewonnen. Is wel voor een xj 650 maar kan denk ik ook wel op mijn 750. Misschien kunnen we die als mal gebruiken.
 
Ga morgen kijken naar een voorvork en uitlaat voor de XJ. Sprokkel hem zo stukje bij beetje weer naar nieuwstaat :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan