Het grote XR250/500/600/650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jogens, ik ben waarschijnlijk van plan mijn xr250r van de hand te doen. Nou wil ik wel eens weten wat ik ervoor zou kunnen vragen. er moet wel het een en ander aan gebeuren.

Hij moet opnieuw afgesteld worden. (carburateur) Nu loopt ie ong. 1 op 9 dus da's niet goed. Heb een carburateur liggen maar daarvan is de inlaat te groot voor het luchtfilterhuis.

Verder moet de beugel van de uitlaat (laser) bijgesteld worden, want nu raakt ie de achterband als ik erop zit. (noppenbanden) Dus da's even sleutelen en het is opgelost.

Acerbis handvat beschermers
Acerbis koplamp. (1 lampje moet vervangen worden)
Scheurtje in zadel. (moet dus nieuwe hoes om of evt. te verhelpen met wat duct tape :X (of wd40, helpt bij alles O-) )
Buiten het feit dat ie meer zuipt dan mij is ie motorisch nog goed.
Her en der wat roest etc.

eigenlijk zou een handige jongen het beste voor h'm zijn die 'm helemaal stript en 'm een nieuw leven schenkt.

Dus wat zou dat op moeten brengen?

Oh ja, MET kenteken uiteraard.

en reserve zijkappen.
 
ik zou zeggen 650,- voor een xr 250 maar het blijft wat een gek er voor geeft.
Voordeel is dat hij 25 kw is (legaal ipv de meeste xr600's)
 
Misschien wat fototje`s? doen `t altijd goed...

enne, `k heb misschien (!) intresse... zit er al langer aan te denken een leuke crossert voor erbij te kopen. meld me effe aan op MSN, gerard_pelders@hotmail.com is m`n adres.

Mzzl JMG
 
Eens wat anders:

linksgy6.jpg


rechtstv5.jpg


Ik heb er nog niet serieus mee kunnen rijden maar samen met een open luchtfilterset/zijkap en de open demper gingen de gordijnen gisterenavond snel open bij mij in de straat tijdens een proefrondje :+

Nu nog de grotere sproeiers in de de OEM carb en voelen wat de winst is geworden.
( ik doe geen Dynojetrun )

LEO
 
Mooi bochten setje Leo :9~ ik ben benieuwd naar je vermogens winst, hoewel een lekker geluidje ook al winst is :+
 
Kut kompjoeter heel verhaal zitten tiepen raak ik met mn lompe poten een verkeerd knopje ...alles pleite -O-
Nog maar een keer in beknopte vorm dan :) zorg dat je een hitteschild maakt op de linker bocht want ik brandde de gaten in mn nieuwe crossbroek ;(
Nu dus maar weer even met de oem rietjes erop.

Merkte wel meteen een duidelijk verschil in topvermogen tov die abp bochten(voor zover ik dat gebruik dan)dus het 525ktm pesten is wel iets minder geworden :W
Ze kunnen zeggen wat ze willen over mn varken maar lopen doet ie als de brandweer (maar hij blijft zwaar en erg rechtuit georienteerd )

Ook plak ik voortaan de gaten in t airboxdeksel af als ik een OTR rit ga rijden want mn filter word wel erg snel vuil met die gaten in t deksel.
Moest in hapert na twee ronden al een nieuw filter steken en die er ook maar weer twee ronden in laten zitten en met verzuurde onder armen weer naar huis gegaan :9
 
Kut kompjoeter heel verhaal zitten tiepen raak ik met mn lompe poten een verkeerd knopje ...

Dat heb ik nu met liften :+


Nog maar een keer in beknopte vorm dan :) zorg dat je een hitteschild maakt op de linker bocht want ik brandde de gaten in mn nieuwe crossbroek ;(
Dju :( .
ik had al een vermoeden toen ik op de fiets ging zitten en mijn benen erlangs zette en aangezien wij even lang zijn (benen) ga ik meteen een afspraakje regelen bij degene die mijn mod. aan de demper heeft gemaakt.



Merkte wel meteen een duidelijk verschil in topvermogen tov die abp bochten(voor zover ik dat gebruik dan)dus het 525ktm pesten is wel iets minder geworden :W
Ze kunnen zeggen wat ze willen over mn varken maar lopen doet ie als de brandweer
Nou ik heb hem nog niet goed kunnen testen tijdens een rit maar ik merkte meteen na het starten dat hij niet meer zo bokkend liep maar meteen lekker soepel klonk. Het testronde erna was een klein feestje maar om nu meteen 525igs achterna te gaan...


(maar hij blijft zwaar en erg rechtuit georienteerd )
Manu gaf mij eens de tip om de voorpoten wat door de kroonplaten te laten zakken waardoor hij wat crossier zou zijn.Je zou het eens kunnen proberen.


Ook plak ik voortaan de gaten in t airboxdeksel af als ik een OTR rit ga rijden want mn filter word wel erg snel vuil met die gaten in het deksel.
Ik rij meer allroadritjes dus ik hoop een rit op 1 filter te redden.


Moest in hapert na twee ronden al een nieuw filter steken en die er ook maar weer twee ronden in laten zitten en met verzuurde onder armen weer naar huis gegaan :9
Staat Handel ook op je agenda toevallig ?
http://www.peelrijders.nl/

LEO
 
Rtje zou je van je tank een fototje kunnen posten als je hem hebt gemaakt, ben namelijk erg benieuwd hoe die er uitziet.

BVD
 
en als hij er opzit motor heb ik niet meer is pas verkocht
was net een honda crf 450 alleen het blok zag je het aan
full
 
..... ik ben benieuwd naar je vermogens winst.......

Vandaag een flinke rit gereden op een motor die totaal anders was als de XR650 die ik 3,5 jaar geleden kocht.

Ik heb 2 gaten in de zijkap gemaakt ( http://www.4strokes.com/tech/honda/airbox/ ) waarvan ik er vandaag nog 1 afgeplakt had + nog even het orginele screen achter de luchtfilter geplaatst omdat ik nog met de orginele sproeierbezetting reed maar wat een verschil zeg.

De motor reageert veel feller en ik heb nu een middengebied / top waar ik eerst al overschakelde en in dat middengebied is ie nog fel ook nog.

Het lijkt wel of ik hem nu pas wakker gemaakt heb ;)

LEO
 
Deze vraag heb ik al eerder gesteld, maar aangezien ik daar geen duidelijk antwoord op kreeg, nog maar een keer.

Het gaat om een XR250R uit 1991, twee weken geleden heb ik de blokolie vervangen en het oliefilter, ook heb ik de kleppen nagemeten/gesteld.

Nu dacht ik dus, ik doe er gelijk ff een nieuwe bougie in. Ik weet namelijk niet hoelang deze er al in zat.

Met welk gereedschap kan ik de bougie eruit draaien?
Mijn bougiesleutel is te groot en kan er dus niet bij, ik heb een pijpsleutel vergeleken met m'n bougiesleutel, maar deze past ook niet. |(
 
Deze vraag heb ik al eerder gesteld, maar aangezien ik daar geen duidelijk antwoord op kreeg, nog maar een keer.

Het gaat om een XR250R uit 1991, twee weken geleden heb ik de blokolie vervangen en het oliefilter, ook heb ik de kleppen nagemeten/gesteld.

Nu dacht ik dus, ik doe er gelijk ff een nieuwe bougie in. Ik weet namelijk niet hoelang deze er al in zat.

Met welk gereedschap kan ik de bougie eruit draaien?
Mijn bougiesleutel is te groot en kan er dus niet bij, ik heb een pijpsleutel vergeleken met m'n bougiesleutel, maar deze past ook niet. |(

Je heb ook verlengde doppen misschien dat die wel passen. Of een pijpsleutel op maat zagen, gaatje er door booren en klaar. Als je hem nieuw zou kopen zit er vaak een gereedschaps set bij met bougie sleutel, kijk eens op een motor sloop of bij een motor handel die veel in dit soort fietsen doet. misschien hebben die nog wel zo'n set voor je liggen.

gr, Look.
 
Probeer eens bij Streppel uit Vaassen.
Die heeft vast nog wel een bougisleutel liggen.
Maar je kunt ook een pijpsleutel pakken en bij de randen zo ver mogelijk afveilen, dan red je het ook net.
 
hey gent's ff een vraagje met wat voor tandwielverhouding rijden julie?
ik heb nl net een nw setje gemonteerd en das 14/48 het was eerst 14/51 reed wel leuk
 
nee,maar wel een setje 17"ecxell wielen (zwart)en een abb racing bochtenset voor een xr650R (maak ik nog wel een topic over)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan