Het grote XR250/500/600/650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi
voor de technishe mensen onder ons.
ik heb een xr 500, bouwjaar 1983 gekocht
maar het blok rammelt.
nu is mijn vraag:hoe moet ik de kleppen stellen ?
hoe kan ik de distributie ketting spannen ?
als iemand mij hiermee kan helpen hoor ik het graag.
bij voorbaat dank.
groeten Richard
 
hoi
voor de technishe mensen onder ons.
ik heb een xr 500, bouwjaar 1983 gekocht
maar het blok rammelt.
nu is mijn vraag:hoe moet ik de kleppen stellen ?
hoe kan ik de distributie ketting spannen ?
als iemand mij hiermee kan helpen hoor ik het graag.
bij voorbaat dank.
groeten Richard
de distr. ketting wordt automatisch gespannen, dus je ketting zal wel verrot zijn
maar kan ook dat je glijlager id kop ingevreten is

en voor het kleppen stellen kijk hier maar eens

how to topic xr600

ik heb met mn 500 er al veel aan gehad, tis grotendeels hetzelfde als de 600 :Y


iig succes ermee
 
freddy shirt, all star en die broek.... wat een wouze tijden waren het toen zeg.. alles was zo paddo achtig
 
power poes
full
 
weet iemand toevallig of een XR500 blok dezelfde maten en ophangpunten heeft als een XR250 blok? ik heb t idee dat het blok van me CB250 geen eeuwig leven heeft O-) dus als er een vers blok in moet, is t natuurlijk wel geinig als er een dikkere eenpitter in zou kunnen :9
 
weet iemand toevallig of een XR500 blok dezelfde maten en ophangpunten heeft als een XR250 blok? ik heb t idee dat het blok van me CB250 geen eeuwig leven heeft O-) dus als er een vers blok in moet, is t natuurlijk wel geinig als er een dikkere eenpitter in zou kunnen :9
een xr blok is hogen van opbouw :Y

mn zusje heeft ook een cb250, en dat is vergeleken met een xr een echt ielig blokkie
 
een xr blok is hogen van opbouw :Y

mn zusje heeft ook een cb250, en dat is vergeleken met een xr een echt ielig blokkie

helaas, had wel gaaf geweest.
heb wel de carters van een FT500 bekeken, aan de koppelingskant is die echt identiek aan een CB250RS blokkie, maar hoe het zit met de hoogte en alles, dat weet ik niet.

toch maar es met dat hok naar roukama rijden, misschien heb die nog wat voorbeeldjes liggen in de containers :P
 
Laatst bewerkt:
helaas, had wel gaaf geweest.
heb wel de carters van een FT500 bekeken, aan de koppelingskant is die echt identiek aan een CB250RS blokkie, maar hoe het zit met de hoogte en alles, dat weet ik niet.

toch maar es met dat hok naar roukama rijden, misschien heb die nog wat voorbeeldjes liggen in de containers :P
een cb450 blok moet iig passen eronder,basis is het zelfde
en je hoeftdan bijna nix aan te passen
 
Ha lui,

een setje tandielen en ketting voor een 250xr '84. Wat mag dat maximaal gaan kosten ongeveer? nieuw bedoel ik dan. *D

alvast bedankt!
 
okeej..dat wist ik niet :N

maakt niet uit, je komt ze ook niet veel tegen :9 rijdt wel leuker als een 2cilinder 250 *D echt fantastische blokkies die 1 cilinders *O*

alleen hij zuipt olie, en pist ook nog es olie (heb al een volledige pakkingset van onder tot boven liggen, maar dan moet me andere motor t wel eerst weer goed doen)

Daarom leek het me wel gaaf om een XR500/XL500/FT500 blok erin te transplanteren, voor zover ik kon zien, is het rechter carterdeksel iig hetzelfde, weet alleen niet hoe het met de rest zit qua hoogte, ophangpunten enz enz.

binnekort maar ff naar roukama karren, ff kijken wat die in de stelling heb liggen :9
 
Iemand heeft ooit tegen mij beweerd dat hij een XL500 blok onder een XL250 frame had gehangen. Dat zijn dezelfde blokken op de cilinderinhoud na. We spreken dan wel over de XL250 en 500 S, niet de RFVC
 
Martijn,

Ik lees heel vaak over het verwijderen van de automatische kleplichter bij XR600.
Hoe ziet dat ding eruit, waar zit het in de kop en kun je het ongestraft eruit halen?

Nog even over je wikkel verhaal (kan om een of andere vreemde reden niet reageren op het How To topic, op dit topic wel).
Onze filippijnse electricien had ook geen aanvullende info, alleen een handige tip.
Als je het onderste stuk van een ball-point pen afschroeft en de draad erdoor doet heb je een goed handvat om het wikkelen te vergemakkelijken. Hij had ook wel eens een hand wikkel machientje gemaakt dat op een boor kop paste. Ik denk dat het voor de XR spoel niet geschikt is, wel voor transformatoren.
 
vandaag nog even lekker wezen modderhappen :9

alleen merk ik wel dat er overdag veel boswachters rond mn dorpje zijn B|

dus alleen maar legaal bospaden bereden, en een beetje wheely's gemaakt op de weg :9
 
Speciaal voor de XR650R rijders.

Omdat ook een (op het eerste zicht) perfecte ketting kan breken...I know :+

TE KOOP: Case saver: - steunt op 4 punten (origineel 2): frame, op motorblokvijs (M10/M8 ),2 x originele ophangpunten (M6)
- lasercut in RVS 3mm
- afstandsbus op maat gemaakt (RVS)
- geschikt voor 14 & 15t tandwiel
- bespaar jezelf 1000 tot 1500 euro kosten bij kettingbreuk en kapotte karter

40 euro (verzenden inbegrepen)
Meer info ->pm :)





 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan