Het grote XS1100 Topic

Moet alleen de werking van de noodstop uitzoeken. Die blokkeerd nu alleen de startknop en de rest blijft vrolijk aan.

Klopt dat de noodknop alleen de ontsteking onderbreekt (was tenminste bij mijn XS750 ook zo).

Na een kortsluiting in de noodknop valt de motor uit. Oorzaak was nog niet bekend, dus geprobeerd de motor weer te starten, want alles werkte verder. Uiteindelijk de accu zowat leeggestart en daarna geprobeerd om de motor aan te trappen met de kickstarter.
Thuis ontdekt dat de noodschakelaar sluiting gaf (waardoor de ontsteking "eruit" lag), dus de draden doorgekoppeld zodat de schakelaar uit het circuit was.
Moest toen iets van 1 km een XS750 duwen (en dat was flink zweten :X )
 
Klopt dat de noodknop alleen de ontsteking onderbreekt (was tenminste bij mijn XS750 ook zo).

Na een kortsluiting in de noodknop valt de motor uit. Oorzaak was nog niet bekend, dus geprobeerd de motor weer te starten, want alles werkte verder. Uiteindelijk de accu zowat leeggestart en daarna geprobeerd om de motor aan te trappen met de kickstarter.
Thuis ontdekt dat de noodschakelaar sluiting gaf (waardoor de ontsteking "eruit" lag), dus de draden doorgekoppeld zodat de schakelaar uit het circuit was.
Moest toen iets van 1 km een XS750 duwen (en dat was flink zweten :X )
Bij mij is er een andere schakelaar opgekomen.
Edit - ga het zo laten, ik vind het prima zo.
 
Laatst bewerkt:
Omdat de motor inmiddels rond de 20 jaar niet op de weg is geweest en nog een grote gele kenteken plaat heeft wilde ik een kleinere moderne versie erop zetten.
Moet er 1 op met een dublicaat code :(
 
Ik heb ook nog de originele plaat. Niemand n kennis of zo iemand die illegaal n plaatje kan slaan. Ik houd me aanbevolen🤔
 
Ok, het is dan maar zo

Het enige wat je nog kan proberen is zelf rechtstreeks contact opnemen met het RDW.

Ik ga er dan wel vanuit dat je nog een papieren kenteken hebt dat al jaren op je naam staat. Mogelijk dat je dan nog wat kan bereiken. Want ik weet dat de eigenaar van een motor die al jaren stil staat wel de mogelijk heeft om een kentekenplaat te laten maken zonder "1-tje".
 
Het enige wat je nog kan proberen is zelf rechtstreeks contact opnemen met het RDW.

Ik ga er dan wel vanuit dat je nog een papieren kenteken hebt dat al jaren op je naam staat. Mogelijk dat je dan nog wat kan bereiken. Want ik weet dat de eigenaar van een motor die al jaren stil staat wel de mogelijk heeft om een kentekenplaat te laten maken zonder "1-tje".
Heb gebeld maar helaas
 
Heb nog een foto gemaakt van het resultaat van lampjes, maar ze zijn een beetje fel voor de camera.
IMG20201021215502.jpg

En uit
IMG20201020184050.jpg
 
Even voor de RDW, je moet je niet te snel laten afschepen. Er wordt namelijk nogal snel gezegd "kan niet, gaat niet".

Of ga langs bij een bedrijf dat kentekenplaten mag laten maken. Deze weten soms beter dan sommige bij het RDW zelf wat wel en niet mogelijk is.

En het feit dat je de lampjes niet goed kan fotograferen is een goed teken, betekent dat met felle zon ze te zien zullen zijn :Y
 
Even voor de RDW, je moet je niet te snel laten afschepen. Er wordt namelijk nogal snel gezegd "kan niet, gaat niet".

Of ga langs bij een bedrijf dat kentekenplaten mag laten maken. Deze weten soms beter dan sommige bij het RDW zelf wat wel en niet mogelijk is.

En het feit dat je de lampjes niet goed kan fotograferen is een goed teken, betekent dat met felle zon ze te zien zullen zijn :Y
Mooi.
Nu nog kijken of ik het toerenteller gedeelte op de digitale teller aan de praat krijg.
Maar dat zal buiten moeten gebeuren ivm de uitlaat gassen.
 
Dat verhaal over de verplichte duplicaat code klopt niet helemaal: Ik heb dat ook een paar keer gehad en naderhand bleek dat je via de kentekenproducent een "aanvraag eerste afgifte" kunt laten doen voor de GAIK plaat. Als je daar bent kun je dat gewoon vragen en zij doen dan een fax de deur uit met de aanvraag. Normaal krijgen ze redelijk snel antwoord en kun je daar op wachten. Sommige leveranciers weten het niet of doen net of ze gek zijn want het is meer werk en zullen dit dus echt niet uit zichzelf aanbieden, maar laat ze de link zien en ze kunnen niet anders...

https://www.rdw.nl/zakelijk/branche...voertuigen-die-nooit-gaik-platen-hebben-gehad
Let op: in het begin van de tekst wordt alleen verwezen naar papieren kentekens, in het laatste stuk wordt ook over het kenteken op creditcardformaat gesproken.
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal over de verplichte duplicaat code klopt niet helemaal: Ik heb dat ook een paar keer gehad en naderhand bleek dat je via de kentekenproducent een "aanvraag eerste afgifte" kunt laten doen voor de GAIK plaat. Als je daar bent kun je dat gewoon vragen en zij doen dan een fax de deur uit met de aanvraag. Normaal krijgen ze redelijk snel antwoord en kun je daar op wachten. Sommige leveranciers weten het niet of doen net of ze gek zijn want het is meer werk en zullen dit dus echt niet uit zichzelf aanbieden, maar laat ze de link zien en ze kunnen niet anders...

https://www.rdw.nl/zakelijhttps://w...voertuigen-die-nooit-gaik-platen-hebben-gehad
Let op: in het begin van de tekst wordt alleen verwezen naar papieren kentekens, in het laatste stuk wordt ook over het kenteken op creditcardformaat gesproken.
Link werkt niet
 
lezen he.... ;) bijna onderaan bij Verzoek indienen: "4. Eventueel voegt u bij het verzoek een kopie van het Voertuigbewijs of een kopie van het kentekenbewijs op creditcardformaat."
 
Dag mensen, ik ben op zoek naar een tank in deze kleurstelling: 81er 3X0 in metallic blauw/ parelmoer wit met zilveren bies. Misschien weet iemand van jullie zo een uit te halen?
IMG_0407.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan