Het grote XS1100 Topic

Muizen? :+ ik kan me daar niks bij voorstellen,misschien droge keerringen of gelijders die herrie maken,al heb ik dan niet
eerder meegemaakt,je zou silicone spray op de poten kunnen spuiten en kijken of het dan weg is,anders word het uit
elkaar halen en kijken of er iets niet goed zit,het kan ook nog de remmen zijn die je hoort.
Ok, zal de remmen verwijderen en dan weer inveren
 
Net illegaal stukje in de straat gereden.
Zodra de motor warm is loopt 'ie prima.
Remmen doet 'ie wel maar een stoppie zit er niet in. Remt eigenlijk wel slecht.
Koppelen is ook niet echt om over naar huis te schrijven, die moet strakker.
 

Bijlagen

  • IMG20210319165130.jpg
    IMG20210319165130.jpg
    308,4 KB · Weergaven: 9
Volgens mij is het oliepijl te laag, oeps.

Ik laat 'm nog even staan en check het dan weer. Olie kwam nu tot de onderste streep. Blunder van mij.
 
Gisteren olie besteld bij Hans van Wijk en had gehoopt dat ik het vandaag kon ophalen, maar helaas zal volgende week pas aan de beurt zijn.
Kenteken plaat laten maken ging ook al fout, ik was de oude vergeten mee te nemen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik die mocht houden.
 
Olie update.
Zit gewoon genoeg in. Olie komt gewoon tot de bovenste streep.
Dan hoop ik dat het slecht schakelen komt doordat de koppeling niet goed inkomt.
Heb ik in ieder geval olie en een filter voor deze motor als het tzt nodig is.
 
Over remmen. De XS850 remt bij mij gewoon goed. Het is geen heel recente motor, maar toch in vergelijking met mijn Fazer (2 x 4 zuigerremtang) remt de 850 met 2 x 1 zuiger remklauw echt goed.
Dit is bereikt met de originele rempomp (intern geschoond), de remklauwen gereviseerd, 2 staal ommantelde remleidingen die direct van de rempomp naar remklauwen lopen. Plus verse remblokjes.
Wel is het zo dat het ongeveer 50 tot 100 km duurt voordat de remblokjes goed op de remschijven zijn ingesleten (en dus hun volledige remwerking hebben). Recent weer waargenomen met het in gebruik nemen van de XS400.

Gezien je beschrijving schat ik in dat de remblokjes nog niet zijn ingesleten. Verder kan het zijn dat de rempomp bedoeld is voor remklauwen met meerdere remzuigers (er is een bepaalde samenhang tussen maat rempomp en de gebruikte remklauwen, exacte gegevens heb ik niet maar indien gewenst is het geen probleem om de maat van de rempomp op de 850 door te geven).
 
Update met juiste hoeveelheid olie...
Schakels nu goed.
Net ook de voorremmen ontlucht zover het nodig was. Geloof 1 belletje gezien.
En er komt toch een ander zadel op. Die vierkante tank tussen de benen is niet prettig. Even wat hoger en aansluitend op de tank zal prettiger zijn.
Tzt een afspraak maken met Tiger leathers
 
:(, 3e gasschijf ging niet hoger dan de helft.
Inmiddels hersteld.

En luchtfilter zeiknat van de benzine, dat is meestal toch een vlotter naald die niet dicht gaat?
 

Bijlagen

  • IMG-20210325-WA0006.jpeg
    IMG-20210325-WA0006.jpeg
    90,6 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Kan. een vervuilde of versleten vlotternaald/zitting zijn... Check ook maar het vlotter niveau en of de kranen afsluiten. Controleer tevens of er benzine bij je olie is gelopen (niveau, benzinelucht) want benzine smeert niet ..
 
Kan. een vervuilde of versleten vlotternaald/zitting zijn... Check ook maar het vlotter niveau en of de kranen afsluiten. Controleer tevens of er benzine bij je olie is gelopen (niveau, benzinelucht) want benzine smeert niet ..
Vlotter niveau is goed, vlotter naalden zijn nieuw (worden nog gecontroleerd), kranen twijfel ik nog maar zit wel in beide nieuwe rubbers in.
Olie stinkt niet naar benzine.
 
Bougies
1,2,3,4
De 3e is degene met de gasschijf die maar voor de helft open ging.
2e staat te arm, weet alleen nog niet hoe ik die rijker ga zetten. Instellingen zijn hetzelfde als de rest.
Al bedenk bij mij net dat het synchroniseren waarschijnlijk ook fout is gegaan met door 3e carburateur euvel.

Ik ga het zien, even opnieuw beginnen. Alles ligt er nu toch vanaf.
 

Bijlagen

  • IMG20210325192050.jpg
    IMG20210325192050.jpg
    172,5 KB · Weergaven: 6
Bougies
1,2,3,4
De 3e is degene met de gasschijf die maar voor de helft open ging.
2e staat te arm, weet alleen nog niet hoe ik die rijker ga zetten. Instellingen zijn hetzelfde als de rest.
Al bedenk bij mij net dat het synchroniseren waarschijnlijk ook fout is gegaan met door 3e carburateur euvel.

Ik ga het zien, even opnieuw beginnen. Alles ligt er nu toch vanaf.

Al compressie gemeten?
 
Is de benzine tank schoon van binnen,zit daar iets van vuil of roest in dan kan je aan de
gang blijven,een klein roestdeeltje of vuil tussen de vlotternaalden kan al de oorzaak zijn dat de carbs lekken.Als je vacuüm kranen heb moeten deze goed werken anders blijft er ook benzine in je luchtfilter stromen.
 
Tank is schoon en voorzien van een nieuwe coating.
Kranen heb ik voor zien van nieuwe.pakkingen enzo. Maar ik twijfel of die goed dicht zitten.
Straks kijken.
 
Als de tank schoon is en er komt toch benzine in je luchtfilter is het wel zeker dat de kranen niet goed afsluiten.
 
Die luxe heb ik niet, maar de vorige eigenaar (maat van mij) had mij verteld toen hij uit dienst kwam heeft hij dat gedeelte laten reviseren.
Wel even geleden, maar de motor heeft 18 jaar lang niet gereden.

En is de kans op een niet goed sluitende inlaatklep of uitlaatklep best wel aanwezig
 
Terug
Bovenaan Onderaan