Het grote XS1100 Topic

Vanavond zijn we dus even verder wezen zoeken en hebben nog een oud topic gevonden wat de betreft de pick-ups bij de onsteking.
De bovenste heeft een oranje en een blauwe draad, bij nader onderzoek waren deze gewoon (bijna) door. Dit gemaakt en van de onderste witte en blauwe draad was de witte blood gelegd. Ook gemaakt.
Liep nu wel wat netter maar nog niet mee te rijden.
Eerst alles weer op de standaard afstellingen zetten en toch weer opnieuw beginnen.
Ik ben dus wel dus klaar met dat ding, maar dat ding nog niet met mij.
Wel steeds dat cilinder 3 spruitstuk minder heet is vergeleken met de rest.
Geen idee waarom.
Morgen dan toch maar weer verder, zit niets anders op.
Je kent niet zonder de XS he🤗:+
 
Ik loop best wel te klagen over dat ding, maar voor mij vond ik dat best logisch.
Maat van mij heeft een Blackbird die al jaren stil staat en die loopt daar weer op te klagen als hij er mee bezig is.
Alleen reageer ik weer zoals jullie dat tegen mij doen :+ .
Laatste ding is vlotternaalden die blijven hangen bij de BB. Als dat niet lukt dan is hij er wel klaar mee (waar heb ik dat eerder gehoord?).
Dus die ben ik weer aan het pushen.
Ik heb op zoveel motoren lopen klagen,maar er heeft er op 1 na niet 1 van me gewonnen8-)
Die 1ne heeft een dealer voor me opgelost,was overigens ook een ontsteking die vervelend deed.
 
Ik had waarschijnlijk mijn bril niet op tijdens het terug zetten van de sproeiers.
1, 2, 3 hebben hoofdsproeier 117,5 en 4 heeft 137,5.
Raar, ik heb destijds een kit besteld.
 
De vraag is nu welke maat moet ik hebben?
Dit is voor een 78er,andere bouwjaren hebben een andere sproeiermaat,een 80er heeft 115 voor cilinder 1en4 en 120 voor 2en3 .
1630746408439.png
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels alles weer gemonteerd, vlotters nog wat extra aandacht gegeven (lees, nu echt op juiste hoogte afgesteld).
Gestart en draait niet verkeerd, maar vindt de motor best lawaai maken bij de uitlaat poorten. Best wel klappen.
Wat is dit? Uitlaat pakkingen te dun?
Uitlaat harder aandraaien gaat het niet worden.
 
Inmiddels alles weer gemonteerd, vlotters nog wat extra aandacht gegeven (lees, nu echt op juiste hoogte afgesteld).
Gestart en draait niet verkeerd, maar vindt de motor best lawaai maken bij de uitlaat poorten. Best wel klappen.
Wat is dit? Uitlaat pakkingen te dun?
Uitlaat harder aandraaien gaat het niet worden.
Ja dat zou kunnen,aan dikkere zien te komen,of als dat moeilijk word dubbele pakkingen er in,
of met RTV kit er tussen,of uitlaat montage pasta.
 
Stuk stiller nu, pakt goed op.
Zal binnenkort er toch aan moeten geloven om een groter rondje ermee te gaan rijden.
Spannend...
Sowieso langs de oude eigenaar, dat had ik beloofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan