Het grote XS1100 Topic

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.555
78
42
Tilburg
Een moderne olie heeft vanwege de dopes juist wat temperatuur nodig voordat die dopes gaan werken.
65 graden is voor olie wel echt erg weinig. 80 tot 100 graden is echt heel normaal zeker voor een lucht of olie gekoeld blok..
En bij piekbelasting kan/ mag de temperatuur wel oplopen tot 130 - 150 graden.
Maar nogmaals dan moet hij wel goed gemeten worden.

Een meter in de vuldop is dus niet zo nauwkeurig maar je kan prima kijken wat de bedrijfstemperatuur voor die motor met die meter is om een volgende keer te kunnen bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is...
 
  • Like
Waarderingen: mario-welder

mario-welder

MF'er
12 apr 2015
231
109
55
puth
Achter het plaatwerk zit de accu en een zekeringkastje. Het zadel en de zijkant zit aan elkaar en kan ik er zo afpakken. Eerst plaatwerk in orde maken en dan gaat hij weer lopen na 4 jaar. Ik heb er alle vertrouwen in