Het grote XS1100 Topic

Een moderne olie heeft vanwege de dopes juist wat temperatuur nodig voordat die dopes gaan werken.
65 graden is voor olie wel echt erg weinig. 80 tot 100 graden is echt heel normaal zeker voor een lucht of olie gekoeld blok..
En bij piekbelasting kan/ mag de temperatuur wel oplopen tot 130 - 150 graden.
Maar nogmaals dan moet hij wel goed gemeten worden.

Een meter in de vuldop is dus niet zo nauwkeurig maar je kan prima kijken wat de bedrijfstemperatuur voor die motor met die meter is om een volgende keer te kunnen bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is...
 
Weer n stukje verder met mijn xs.
Het is nog ruw maar de grote lijnen van mn zadel zijn zichtbaar. Alweer met dank aan Matth voor het zadel 👍🏻
 

Bijlagen

  • 99E2A5F2-14C8-4F4B-A32A-9F5276441FC9.jpeg
    99E2A5F2-14C8-4F4B-A32A-9F5276441FC9.jpeg
    266,3 KB · Weergaven: 32
Achter het plaatwerk zit de accu en een zekeringkastje. Het zadel en de zijkant zit aan elkaar en kan ik er zo afpakken. Eerst plaatwerk in orde maken en dan gaat hij weer lopen na 4 jaar. Ik heb er alle vertrouwen in
 
Mede XS-ers

Vanaf 2010 ben ik in het bezit van een 1978 er XS1100 met v.d. Born zijspan. De rubbers tussen de tellers en de tellerhuizen zijn gescheurd en zo'n beetje vergaan. Lijkt mij een vrij veel voorkomend probleem. Heeft iemand misschien een goed alternatief.
 
Mede XS-ers

Vanaf 2010 ben ik in het bezit van een 1978 er XS1100 met v.d. Born zijspan. De rubbers tussen de tellers en de tellerhuizen zijn gescheurd en zo'n beetje vergaan. Lijkt mij een vrij veel voorkomend probleem. Heeft iemand misschien een goed alternatief.
Originele?
Oeps zijn niet meer leverbaar zie ik.
Alternatief ,
 
Laatst bewerkt:
Met n beetje creativiteit zou je die rubbers kunnen opknappen met womi technobound Deed ik eerder ook met oude auto ‘s
 
Dat spul blijft iets flexibel en ik smeerde het er dan echt dun op als n 2 de huid. Je masseert het in feite in de scheuren
 
Laatst bewerkt:
Originele?
Oeps zijn niet meer leverbaar zie ik.
Alternatief ,

Dank voor de tip en de URL. Ga daar eens even zoeken
 
Ziet er strak uit. Wat heb je gebruikt als verf/lak ?

Moet namelijk nog een YX600 visueel "verbeteren" (liefst zonder al te veel kosten :+ ).
 
Ziet er strak uit. Wat heb je gebruikt als verf/lak ?

Moet namelijk nog een YX600 visueel "verbeteren" (liefst zonder al te veel kosten :+ ).
AC tion hittebestendig zwart spuitbus.

En jij een antwoord op mijn vorige vraag
 
Laatst bewerkt:
Helaas, er hebben wel de nodige XS-en in de garage gestaan, echter een XS1100 heeft (nog) nooit gestaan. Gevolg mijn kennis over details ontbreekt.
 
Nee, deze pakking (rubber onderdeel) ken ik niet. Mijn XS-en hebben gewoon twee losse tellers. In de tellers zit een rubber tussen de eigenlijke teller en de behuizing (teller zit daardoor in een soort trillingsdemper).
 
Blijkbaar een model specifieke pakking ,extra afdichting voor de nokkenasketting tunnel,78 en 79er hebben het wel en een 80 weer niet.
80er heeft ook een andere cilinderkop,koppakking is wel gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan