Het grote XS1100 Topic

Ik dacht ik koop een complete pakking kit voor het blok, zitten er gewoon 2 pakkingen er niet. Staan ook niet op de foto, dus ik had het kunnen weten.
Gaat om de middle-drive pakking en voor het deksel boven op het carter.
Vloeibare pakking een oplossing of is dat niet aan te raden?
Die zitten er waarschijnlijk niet bij omdat ze origineel niet meer leverbaar zijn,dus konden die ook niet nagemaakt worden,
dan zijn er 3 opties,dat is op e bay zoeken naar een originele of misschien imitatie pakkingen,inderdaad kit of zelf na maken met
pakkingpapier.
 
15831599374078606372076692694252.jpg

Nieuwe vonken
 
Je kan het!!!

Je advies opgevolgd. Gevolg er ligt nu een klepstelplaatje op de tafel naast de laptop 8-)
Er is maar 1 klep buiten de opgegeven tolerantie (heb dus een soort van geluk).

Morgen op jacht naar de juiste maat 280 (2,8 mm). Ik heb hier een 285 liggen. Foto staat in het topic van het opknappen van mijn YX600.
 
Je advies opgevolgd. Gevolg er ligt nu een klepstelplaatje op de tafel naast de laptop 8-)
Er is maar 1 klep buiten de opgegeven tolerantie (heb dus een soort van geluk).

Morgen op jacht naar de juiste maat 280 (2,8 mm). Ik heb hier een 285 liggen. Foto staat in het topic van het opknappen van mijn YX600.
Hans van wijk heeft ze wel.
Let wel op dat de diameter 29mm is. En geen 29,5mm
 
Ga het eerst bij de Yamaha-dealer proberen waar ik normaal onderdelen bestel (zit hier op het dorp).

En voor de maat ik neem gewoon het uitkomende plaatje mee ;)
 
anekdote. Jaren gelden nam ik deel aan het toen piepjonge classic endurance op het nieuw aangelegde Mettet.
Er deed o.a. een xs1100 mee en een yamaha tz 750 ow31. Sorry voor de liefhebbers, maar behalve dat het yamaha's waren van hetzelfde bouwjaar , was het de schildpad en de haas op 2 wielen

Ik ken de details niet meer maar na 2h racen( of was het nu 4h?) kwamen ze allebei over de streep met een verschil van 0,249sec.
De xs 1100 reed traag en de tz750 reed bloedsnel, maar beiden kenden vele pitstops door mechanische problemen....(pijp xs1100 was al na 5 min afgebroken wat een hels lawaai gaf)
Op de streep werd de xs1100 nog net gepakt.

Ik deed ook voor de eerste keer mee met een kawasaki gpz 1100 van 1981. Moest niet veel onderdoen als "boot op wielen" tov de xs1100.
Er deden toen nog veel amper geprepareerde motoren mee (suzuki gt750 !) maar dat is snel opgegeven.
110610 Mettet 4h 4é place (16).jpg


Bewijs en foto's lager.


2011-06-12%200660%20Mettet%20(4H%20Classic)[1].jpg
Photo%20420[1].jpg
110610 Mettet 4h 4é place (19).jpg
110610 Mettet 4h 4é place (18).jpg
2011-06-12%200883%20Mettet%20(4H%20Classic)[2].jpg


Na vele jaren classic endurance kan ik eigenlijk al een klein boekje schrijven met al de anekdotes in die raceklasse....
 
Laatst bewerkt:
anekdote. Jaren gelden nam ik deel aan het toen piepjonge classic endurance op het nieuw aangelegde Mettet.
Er deed o.a. een xs1100 mee en een yamaha tz 750 ow31. Sorry voor de liefhebbers, maar behalve dat het yamaha's waren van hetzelfde bouwjaar , was het de schildpad en de haas op 2 wielen

Ik ken de details niet meer maar na 2h racen( of was het nu 4h?) kwamen ze allebei over de streep met een verschil van 0,249sec.
De xs 1100 reed traag en de tz750 reed bloedsnel, maar beiden kenden vele pitstops door mechanische problemen....(pijp xs1100 was al na 5 min afgebroken wat een hels lawaai gaf)
Op de streep werd de xs1100 nog net gepakt.

Ik deed ook voor de eerste keer mee met een kawasaki gpz 1100 van 1981. Moest niet veel onderdoen als "boot op wielen" tov de xs1100.
Er deden toen nog veel amper geprepareerde motoren mee (suzuki gt750 !) maar dat is snel opgegeven.Bekijk bijlage 1472162

Bewijs en foto's lager.


Bekijk bijlage 1472141Bekijk bijlage 1472142Bekijk bijlage 1472144Bekijk bijlage 1472145Bekijk bijlage 1472146

Na vele jaren classic endurance kan ik eigenlijk al een klein boekje schrijven met al de anekdotes in die raceklasse....
Ja bij lange afstand wedstrijden zegt snelheid niet alles,betrouwbaarheid is ook belangrijk,een vriend van mij deed ooit mee met een
lange afstand brommer race en daar zaten brommers tussen die ruim 150 haalde,die van hem haalde net de 95 en werd er toch nog
11e omdat veel van de snellere uitvielen of steeds problemen hadden.
 
Ik ben de remmen in elkaar aan het zetten en zoek me rot naar die "veer" dingen die de remblokken op spanning houden. 1 gevonden en nu nog 2.
Ik ben vergeten een fotootje ervan te maken.
Maar vanaf deze kant zou je er 1 moeten zien zitten.

IMG20200316194511.jpg


Helaas...
Ik heb ze niet, heeft iemand ze nog die ze kwijt wil?
 
ondertussen een site gevonden maar daar zijn de verzendkosten belachelijk.
kan ik beter een complete set met remblokken kopen op ebay en OEM voor minder en dan komt het ook uit de US
 
Nieuwe veren zijn binnen

Bekijk bijlage 1473348

Alleen vergeten olie erbij te bestellen-O-
Oeps. 8)7
Ik ben de remmen in elkaar aan het zetten en zoek me rot naar die "veer" dingen die de remblokken op spanning houden. 1 gevonden en nu nog 2.
Ik ben vergeten een fotootje ervan te maken.
Maar vanaf deze kant zou je er 1 moeten zien zitten.

Bekijk bijlage 1474645

Helaas...
Ik heb ze niet, heeft iemand ze nog die ze kwijt wil?
Remcup seals kunnen ook wel richting vuilnisbak,en waar ze invallen eens goed kuisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan