Het grote XS1100 Topic

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.948
330
Tilburg
Aangezien het niet alleen ongelofelijk is, maar ook onacceptabel :P dat een geweldige motor als de XS1100 geen eigen topic heeft zal ik er bij deze toch maar een aanmaken.

Meer info volgt later -

Foto: 1978 Yamaha XS1100 2H9
XS1100 1978.jpg



Nuttige links:
Nederlandse Facebook groep: Aanmelden bij Facebook | Facebook

XS1100's in Nederland: yamaha xs 1100 kenteken gegevens - RDWdata.nl

MF users:
Haga-San: De XS'en van Haga-San


Allerlei:
XS1100.de
xs-1100.de
XS 1100 Club België
Welcome to XS11.com!
XS1100UK Forum - Index
Yamaha XS 1100 – Dickschiff-Klassiker mit Kardan

added 9/6/2020: www.xs1100.com.au
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat is echt een hele mooie, Math! Maar, originele remblokken, als in "de eerste" ?? met 130k km, hoe doe je dat :P
 
Ik ben een paar jaar terug wel creatief bezig geweest met de tank. Zat ook tank cure spul in dat is los gekomen. Zo goed als ik kon het schoongemaakt en zoals je ziet de tank gespoten. En toen kwamen er 2 andere projecten die voorrang hadden/hebben.
Fotootje

1399336


De linkse tank;)
 
Laatst bewerkt:
mijn tweede XS1100, een 3X0 in 1982, kamperen op een camping bij de 24h van Spa.. In de tijd dat we nog vrijwillig in een tent kropen hahaha. Omdat er in 1981 al geen nieuwe standaards meer te koop waren in Nederland heb ik deze maar gebruikt gekocht als demo met 180 km op de teller. 3 dagen later was ie omgebouwd omdat de turbo al een hele tijd lag te wachten. Vond het zonde om die op mijn eerste XS1100 te bouwen die al 150.000km gelopen had ...

Rolf10mathjpg.jpg
 
mijn tweede XS1100, een 3X0 in 1982, kamperen op een camping bij de 24h van Spa.. In de tijd dat we nog vrijwillig in een tent kropen hahaha. Omdat er in 1981 al geen nieuwe standaards meer te koop waren in Nederland heb ik deze maar gebruikt gekocht als demo met 180 km op de teller. 3 dagen later was ie omgebouwd omdat de turbo al een hele tijd lag te wachten. Vond het zonde om die op mijn eerste XS1100 te bouwen die al 150.000km gelopen had ...

Bekijk bijlage 1399524
Is het deze die je nog steeds hebt?
Enig idee hoeveel vermogen die met de turbo heeft/had??
 
Is het deze die je nog steeds hebt?
Enig idee hoeveel vermogen die met de turbo heeft/had??

Yup, nog steeds dezelfde fiets. Hij heeft in al die jaren de nodige facelifts gehad en meerdere go faster goodies. In deze vorm was ie iets sneller als bijvoorbeeld de FJ1100. Ik schat 100-110 awiel pk‘s. Maar ja , dat was met volledig origineel blok en een halve bar overdruk.
 
Mijn eerste zijspan was met een xs1100 als trekker en bij de aankoop daarvan kreeg ik er een motorblok bij,staat onbekend,zonder carburateurs,zijspan heb ik jaren geleden verkocht maar het motorblok heb ik nog en ligt maar te verstoffen,kan gratis afgehaald worden voor wie er iets aan heeft.
 
Ik zit te kijken voor een setje vers rubber op de 1100. Wat er op ligt is allemaal 10, 15 jaar oud (en kaal).
Iemand nog tips hier?
Bridgestone BT45 "kan nooit kwaad", top bandje al jaren.. maar specifiek voor de zware 1100 nog andere opties?
Ik neig naar de Metzeler Lasertec..
Michelin Pilot Activ kan kennelijk ook nog qua maten..

100/90-19 en 130/70-17...
Wel rekening houden met de topsnelheid, 340km/u .. :+
 
Ief heeft de Avon op zijn Sport, speciaal voor klassiekers en youngtimers. Vind ik zelf het mooiste profiel hebben.
 
Heeft de BT45 niet te veel kans op cupping, zeker met zwaardere motoren heeft die band de neiging.

Maar dat is mijn ervaring.
 
Ief heeft de Avon op zijn Sport, speciaal voor klassiekers en youngtimers. Vind ik zelf het mooiste profiel hebben.
Haha, "het mooiste profiel", dat zijn nog eens criteria voor echte techneuten Mathh!!

Heeft de BT45 niet te veel kans op cupping, zeker met zwaardere motoren heeft die band de neiging.

Maar dat is mijn ervaring.
Die cupt idd altijd wel wat op de voorband maar verder is het m.i. toch een puik bandje voor een nette prijs..
 
Ik ben ook met een XS1100 bezig.
Zit nog ff wat werk aan voor hij de weg op kan. Had eigenlijk al lang af moeten zijn maar dan krijg je het.......
Nieuwe vriendin in huis. Wat verbouwen. Aanbouwen en ondertussen moet je ook nog netjes werken en dat laatste gaat zooo veel tijd in zitten. Maar ik blijf gewoon hoop hebben dat ik hem dit jaar nog op de weg krijg. Zal ns kijken voor n paar plaatjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan