Het grote XS1100 Topic

Mijn eerste zijspan was met een xs1100 als trekker en bij de aankoop daarvan kreeg ik er een motorblok bij,staat onbekend,zonder carburateurs,zijspan heb ik jaren geleden verkocht maar het motorblok heb ik nog en ligt maar te verstoffen,kan gratis afgehaald worden voor wie er iets aan heeft.
Van deze categorie en leeftijd id het altijd fijn om back-up te hebben
 
Ik ben ook met een XS1100 bezig.
Zit nog ff wat werk aan voor hij de weg op kan. Had eigenlijk al lang af moeten zijn maar dan krijg je het.......
Nieuwe vriendin in huis. Wat verbouwen. Aanbouwen en ondertussen moet je ook nog netjes werken en dat laatste gaat zooo veel tijd in zitten. Maar ik blijf gewoon hoop hebben dat ik hem dit jaar nog op de weg krijg. Zal ns kijken voor n paar plaatjes.
Welkom ja en leuk, en post zo af en toe eens wat als er voortgang is! Met plaatjes....
 
Mijn bakkie met XS1100 uit '78. Nu ongeveer 3 jaar in mijn bezit. Reis er met mijn 2 zonen en m'n meissie op. Heel fijn ding (die motor ;-).

Maar de laatste tijd begint ie een beetje te haperen na +/- 3 kwartier op de snelweg (max 90km/pu). Alsof de benzine op is terwijl dat niet zo is. Volgens mij las ik ergens dat dit te maken kan hebben met het vacuum trekken in de tank. Zegt jullie dit iets?

Heb er zelf verder niet heel veel aan gesleuteld. Wel zelf een nieuwe carterpan gemonteerd, omdat ik de olie plug had doorgedraaid (jaja gebruik een momentsleutel) ...

1403252
 
Mijn bakkie met XS1100 uit '78. Nu ongeveer 3 jaar in mijn bezit. Reis er met mijn 2 zonen en m'n meissie op. Heel fijn ding (die motor ;-).

Maar de laatste tijd begint ie een beetje te haperen na +/- 3 kwartier op de snelweg (max 90km/pu). Alsof de benzine op is terwijl dat niet zo is. Volgens mij las ik ergens dat dit te maken kan hebben met het vacuum trekken in de tank. Zegt jullie dit iets?

Heb er zelf verder niet heel veel aan gesleuteld. Wel zelf een nieuwe carterpan gemonteerd, omdat ik de olie plug had doorgedraaid (jaja gebruik een momentsleutel) ...

Bekijk bijlage 1403252
Zo n zijspan lijkt me best gaaf. Alleen krijg ik zoiets niet in mn garage. Het pad is niet breed genoeg ....
 
Mijn bakkie met XS1100 uit '78. Nu ongeveer 3 jaar in mijn bezit. Reis er met mijn 2 zonen en m'n meissie op. Heel fijn ding (die motor ;-).

Maar de laatste tijd begint ie een beetje te haperen na +/- 3 kwartier op de snelweg (max 90km/pu). Alsof de benzine op is terwijl dat niet zo is. Volgens mij las ik ergens dat dit te maken kan hebben met het vacuum trekken in de tank. Zegt jullie dit iets?

Heb er zelf verder niet heel veel aan gesleuteld. Wel zelf een nieuwe carterpan gemonteerd, omdat ik de olie plug had doorgedraaid (jaja gebruik een momentsleutel) ...

Bekijk bijlage 1403252
Gaaf!! Erg toevallig; ik heb de ZH-84-75 !!

Dsc02315s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand wat dit voor ding is...

Zit ongeveer recht boven de cilinderkop, onder de tank gemonteerd..
Dsc02336s.jpg
 
Op Marktplaats zoekt iemand naar informatie over de xs1100 met kenteken ZH-83-60. Iemand hier die daar iets over weet toevallig??
Rdw.nl al gecheckt. Sinds 1996 bij dezelfde eigenaar!
 
Weet iemand wat dit voor ding is...

Zit ongeveer recht boven de cilinderkop, onder de tank gemonteerd..Bekijk bijlage 1403569

Dat is de voorschakelweerstand voor de bobines. Die zorgt voor de volle 12V bij starten, daarna werken die met een lager voltage. Niet perse noodzakelijk bij een goed onderhouden motor of bij bobines met andere weerstand, weet de juiste waardes niet uit mijn hoofd. Wel de kabels weer doorverbinden als ie er tussen uit is.
 
Lichtgewicht, lolbroek dat blok alleen al zwaarder dan de hele FZR400RR die ik hier heb staan.
Althans bijna.

Dat klopt, maar die 400 kan geen 2 ton lopen zonder het blok te openen ;) . Lijkt me in ieder geval een mooi project, beetje zoals de caferacer van Ief (Waps) op de vorige pagina.
 
N paar foto’s tot nu toe .....
 

Bijlagen

  • 1AF37515-BE08-43FD-90FC-5F51C0A9ABA0.jpeg
    1AF37515-BE08-43FD-90FC-5F51C0A9ABA0.jpeg
    138,2 KB · Weergaven: 31
  • 4225F2A0-9242-46C7-ABB3-4D788BF2C40B.jpeg
    4225F2A0-9242-46C7-ABB3-4D788BF2C40B.jpeg
    166,9 KB · Weergaven: 33
  • AC17B62E-63C8-4BCE-9852-0ADA0F6A5CAF.jpeg
    AC17B62E-63C8-4BCE-9852-0ADA0F6A5CAF.jpeg
    158,9 KB · Weergaven: 32
Terug
Bovenaan Onderaan