Het grote XS1100 Topic

Ik heb vandaag n dagje gehobbyt, de helft van mn 4 in 2 uitlaat en demper gemaakt.
ED5B3557-4270-4830-AFAA-60E1F09D456D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Tot de kleine dingetjes behoort daar ook de uitlaat geheel matzwart maken (zie nu een soort van pakking zitten) ;)

Verder ziet het er straks uit :t

En hoe heb jij het opgelost met de koplamp ? Zie een soort koplamporen die net boven het T-stuk zitten ? Of is de constructie nog anders ? En waar zou je dit kunnen "krijgen" ?
 
Tot de kleine dingetjes behoort daar ook de uitlaat geheel matzwart maken (zie nu een soort van pakking zitten) ;)

Verder ziet het er straks uit :t

En hoe heb jij het opgelost met de koplamp ? Zie een soort koplamporen die net boven het T-stuk zitten ? Of is de constructie nog anders ? En waar zou je dit kunnen "krijgen" ?
Klopt, daar is van die pasta tussen gegaan, moet inderdaad nog even bijwerken.
 
Omdat ik ging zin heb in hoge kosten voor een zadel heb ik zelf wat geknutseld.
Volgende eigenaar mag zelf gaan kiezen voor een ander zadel als hij/zij wil.
Zit in ieder geval prima.
 

Bijlagen

  • IMG20210312211919.jpg
    IMG20210312211919.jpg
    326,5 KB · Weergaven: 8
  • IMG20210312211945.jpg
    IMG20210312211945.jpg
    160,1 KB · Weergaven: 9
Paar buitenlucht foto's na het wassen.
 

Bijlagen

  • IMG20210313163207.jpg
    IMG20210313163207.jpg
    496,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG20210313163213.jpg
    IMG20210313163213.jpg
    475,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG20210313163226.jpg
    IMG20210313163226.jpg
    463,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG20210313163321.jpg
    IMG20210313163321.jpg
    479,7 KB · Weergaven: 8
  • IMG20210313163329.jpg
    IMG20210313163329.jpg
    461,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG20210313163342.jpg
    IMG20210313163342.jpg
    310 KB · Weergaven: 6
  • IMG20210313163358.jpg
    IMG20210313163358.jpg
    383,3 KB · Weergaven: 6
Vanavond de motor gestart....
Uche, uche.
Loopt nog niet lekker. Een keer overdag aan de slag.
Eigenlijk is alles standaard afgesteld volgens het boek, alleen de demper is anders.
Start wel snel gelukkig
 
Daar ben ik het mee eens. Perry zegt dat het zadel iets voor de nieuwe eigenaar is maar voor mij zou zoiets (en het afgezaagde frame) de reden zijn om dan flink aan de prijs te zagen. Daarnaast ga je ook nu pas proberen de motor rijdend te maken (ik dacht dat dat al gebeurd was)... Verkeerde volgorde natuurlijk.... als je pech hebt moet je straks een niet lopende motor verkopen waar je werk en geld ingestoken hebt. De kans dat je dat niet terug krijgt is dan aanwezig.. Met zo'n zadel als hierboven gaat ie meer geld opleveren denk ik ..
 
Daar ben ik het mee eens. Perry zegt dat het zadel iets voor de nieuwe eigenaar is maar voor mij zou zoiets (en het afgezaagde frame) de reden zijn om dan flink aan de prijs te zagen. Daarnaast ga je ook nu pas proberen de motor rijdend te maken (ik dacht dat dat al gebeurd was)... Verkeerde volgorde natuurlijk.... als je pech hebt moet je straks een niet lopende motor verkopen waar je werk en geld ingestoken hebt. De kans dat je dat niet terug krijgt is dan aanwezig.. Met zo'n zadel als hierboven gaat ie meer geld opleveren denk ik ..
Motor loopt wel, heeft nog wat liefde nodig. Ik heb een filmpje opgestuurd naar Wim. Die heeft de rook pluimen gezien.
En het frame is nu eenmaal afgezaagd en kan daar weinig aan doen. Wellicht ga ik toch nog wat verder met het zadel. De motor hoeft nog niet gelijk de deur uit.
De kosten krijg ik er sowieso niet uit en begin het weer leuk te vinden naarmate ik steeds verder kom.

Ik krijg nog van Wim een foto opgestuurd van een zadel wat hij nog heeft. Ik ben benieuwd. Want dit zadel zit prima, maar dat is het dan ook wel.
 
Vind het een gave machine ,alleen dat achterspatbord en zadel zien er niet uit,al is dat natuurlijk persoonlijk.;)
Zelf had ik er bijvoorbeeld zoiets op gefrot,
C.Racer Cafe Racer Seat Tuck 'N Roll Long Zwart Type 19'N Roll Long Zwart Type 19
Ik vind het achterspatbord wel prima, moet een kenteken plaat aangehangen worden.
Ik had het een beetje afgekeken van deze.
 

Bijlagen

  • 2b91327d4ef07117b12ca66b87672e19.jpg
    2b91327d4ef07117b12ca66b87672e19.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 3
Ik heb overigens wel andere zadels geprobeerd en weer verkocht maar die waren te smal. Nog smaller dan deze.
Ze zagen er wel mooier uit, dat dan weer wel.
Planning is nu de motor netjes af te stellen en nieuwe banden erop want die zijn nog van de vorige eeuw.
Zadel heeft nu even niet de prioriteit. Ik kan voorlopig zitten.
 
En als jullie het filmpje willen zien en je hebt de 06 van Wim dan kan hij het doorsturen als hij dat zou willen.
Lukt niet om hier op te zetten.
Verwacht niet te veel, de motor loopt nog niet eens stationair.
 
Op verzoek.

En bedenk dat deze motor al heel lang niet gedraaid heeft. Dus heel vreemd dat de motor niet soepel draait is niet gek (herken het van mijn eigen projecten die soms al heel lang stil gestaan hebben). Dus eerst wat rijden voordat er definitieve conclusies getrokken kunnen worden ;)

En dat prioriteit gelegd wordt bij het eerst goed laten draaien/rijden van deze XS daar kan ik alleen maar begrip voor hebben.
En wat tevens geldt, goed zitten is ook waard (wat heb je eraan als iets mooi oogt en zorgt dat je nog geen half uur kan blijven zitten 8)7)
 

Bijlagen

  • NHTD8488[1].MP4
    14,4 MB
Ik heb overigens wel andere zadels geprobeerd en weer verkocht maar die waren te smal. Nog smaller dan deze.
Ze zagen er wel mooier uit, dat dan weer wel.
Planning is nu de motor netjes af te stellen en nieuwe banden erop want die zijn nog van de vorige eeuw.
Zadel heeft nu even niet de prioriteit. Ik kan voorlopig zitten.
Ja dat is een probleem bij deze fietsen,je zit met een heel grote tank en daar wat passends bij te verzinnen is niet eenvoudig,
dan zou je er 1 moeten laten maken,maar dat zal wel weer niet weinig kosten.
 
Ik heb een offerte aangevraagd bij moto mike in Bleiswijk voor nieuwe banden.
Hij kwam met voorstel en geen slecht voorstel dacht ik.

Hoi Perry,

Leuk dat je er een plaatje van meestuurt, je hebt er wel wat leuks van gemaakt!

Hierbij de setprijzen voor de 130/80 17 en de 100/90 19 van wat er op het moment leverbaar is:
Bridgestone BT46 € 220,-
Michelin Road Classic € 220,-

Voor het monteren en balanceren reken ik € 12,50 per los aangeleverd wiel, de verwijderingsbijdrage is € 2,50 per achtergelaten motorband.

Ik ga er ook vanuit dat een binnenband niet nodig is. Als de ventielen vervangen moeten worden dan is dat € 5,- per staal ventiel (rubber ventielen passen niet in de kleine gaten in deze velgen).

Groet, Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan