Het grote XT topic

Ik thump op een XT...

  • 500

    Stemmen: 14 14,9%
  • 550

    Stemmen: 10 10,6%
  • 600

    Stemmen: 36 38,3%
  • 660

    Stemmen: 14 14,9%
  • 400

    Stemmen: 3 3,2%
  • 350

    Stemmen: 10 10,6%
  • 250

    Stemmen: 5 5,3%
  • 125

    Stemmen: 2 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind het altijd vet leuk om met de xt te driften door de bochten vooral als het nat is, dat kan vet makkelijk en plat met de xt.
hoe zit het met jullie prestaties op de xt beetje weelys?
ik ga ook wel eens zonder handen op me zadel staan als het rustig is, zit iedereen me raar aan te kijken.
dat ga ik wel missen als ik me xt verkocht heb.
vooral ook in amsterdam geen last meer van stoplichten kan zo ff de trambaan op en af. en vooral gracht racen is en hobby van mij geworden met de xt.
dat gaat op de fzr niet lukken.
later van marvin
 
lijkt me dat je met een XT iedere buischuiver op slechte (drempel & gaten , rails) het nakijken geeft,,,, maar op de open weg dan is het anders , maar wil je dat ????
 
hoe zit het met jullie prestaties op de xt beetje weelys?

stunten, dat ga ik wel missen als ik me xt verkocht heb.
Volgens mij ben ik een schijterd :X ik krijg hem niet 'gemakkelijk' de lucht in.

En dan hoop ik dat je eerder die FZR wegdoet dan je XT :o
 
XT 600 1992
full

8-)
 
Mensen, zo word dat XT topic natuurlijk nooit groot.

Ik heb nog wel een vraag, ik heb een Rombo demper, maar hij maakt echt veel lawaai, en aangezien mijn/een XT niet buitengewoon blaast, vind ik het niet echt gepast (alsie onder de 4 sec. naar de 100 gaat heb je een excuus om geluid te maken) Nou heb ik die popnagels van dat ding doorgeslepen en hem opengetrokken, om te kijken of er wat te verbeteren valt. Nu rijd ik dus even met std demper; wat een genot, wat een rust, maar blijkt dus ook dat die Rombo wel degelijk beter presteert qua vermogen.

Nou blijkt dat er wel al een soort van demping inzit (hij is dus niet 'open')
Ik heb er even een schematisch plaatje bij geklust:



rode lijn is dicht staal
zwart is geperforeerd
groen is dempmateriaal

Hoe kan ik hem stiller maken, maar wel goede 'flow' behouden? Ik snap nog steeds niet helemaal hoe een dB-killer werkt.
Wat dempt beter veel en strak gedraaid dempwol of weinig, losjes gedraaid wol?

MVG Nelis

[edit] ik ga dit maar eens gewoon bij techniek posten :X
 
Hey Nelis, ik zou er grof staalwol inproppen. Dat spul waar ze pannen mee schoonmaken. Glaswol blaas je er denk ik zo uit (ik maakte zelf wel eens een demper in een holle pijp die ik gebruikte om naar honda 4-takt ritjes te gaan, op het ritje zelf ging de boel er vanzelfsprekend uit :) )

Maja, eigenlijk mag ik niks zeggen. Moet je mijn pijp zien :X

misc


Demper pleurde er ooit tijdens het crossen ( 8-) ) uit. Heb hem met een slangenklem + beugel van een stuk strip vast geflanst...vraag me af of ik er nog iets aan ga doen :X

iig succes (met uitproberen)
 
En dus niet die brillo sjit, maar dat spul wat 10x grover is. Dat zou goed kunnen werken volgens mij.
 
Hoogland motoren in Kwadijk incl. dynobank en een heeele berg ervaring met die blokkies :]
Ik ga er deze winter ook heen...
:} Daar haalde ik ook mijn sjit voor de top-end revisie! Da's een goede knaap, Dick. Hij heeft altijd een goed advies.

Ik kreeg dat adres via Ted Haenappel van motortoer in Sloterdijk, 'naast' Safe motors. Hij heeft met XT blokken geraced, dus mss kan ook hij jou wat tips geven Henkes (ik denk aleen niet dat hij het voor je doet, tunen, dat zul je moeten vragen).

http://www.motortoer.com/

Gewd luck with pumpin' up the bad-ass! 8-)
 
Ah! een XT topicje,

Ik heb er 2

een 350 die wel rijdt en een 350 die niet rijdt om dat er ruimte zat op het Big-end en daardoor de zuiger net de klepjes kon raken.
Die staat nu dus voor onderdelen.

Komt hier nog even een piccie

full
 
Heb ook een XT, 2KF van 1989. Inderdaad perfect voor in Amsterdam woon/werk verkeer. Heb alleen even geen fotootje...
 
SSSSSSSSSSSSSSchop,.....Nu is het pas echt XT weer,iedereen is aan het rijden en heeft geen tijd om te posten natuurlijk...... :?

Ik wordt hier toch zo verdrietig van...

1361.gif
 
SSSSSSSSSSSSSSchop,.....Nu is het pas echt XT weer,iedereen is aan het rijden en heeft geen tijd om te posten natuurlijk...... :?

Ik wordt hier toch zo verdrietig van...

(Afbeelding)
:^ ;(
Kheb v/d week ook nog 2 x gereden....T'was hier dan ook prachtig weer ;)
Koen, waar blijven die beloofde piccies '(
 
SSSSSSSSSSSSSSchop,.....Nu is het pas echt XT weer,iedereen is aan het rijden en heeft geen tijd om te posten natuurlijk...... :?

Ik wordt hier toch zo verdrietig van...

(Afbeelding)

Opengebroken straten, lange files, gore kou, allemaal prachtig, XT en berijder zijn in hun element... :]
 
Jullie (henkes en neliz) boffen met de 600, gezien jullie pas na 6000 de olie moeten verversen, en ik al na 3000. Ik heb het gister gedaan, want na 3500 wassie helemaal zwart. Maar nu dus weer nieuw bloed (rode castrol GP) + filter = :]

ps. als je filter vertstopt gaat ie overstorten '(
 
Hier nog een xt op het forum. En jawel een xt-350 van 1990.
Leuke betrouwbare machines op mee te spelen en offroad natuurlijk.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan