Het grote XT topic

Ik thump op een XT...

  • 500

    Stemmen: 14 14,9%
  • 550

    Stemmen: 10 10,6%
  • 600

    Stemmen: 36 38,3%
  • 660

    Stemmen: 14 14,9%
  • 400

    Stemmen: 3 3,2%
  • 350

    Stemmen: 10 10,6%
  • 250

    Stemmen: 5 5,3%
  • 125

    Stemmen: 2 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
mf oma, ook hallo....


Ik vraag me af of XT500 wielen ook onder de XT550 passen, ik kreeg namelijk een set xt500 wielen aangeboden die ik wil gebruiken om mee te offroaden (dus ff wielen wisselen en gaan 8-) ), wie weet of dit past? de aanbieder meent zich te herinneren dat ze passen :? ik wil het gewoon cker weten :)
 
heloewa

heb er een xt500 '79 bijgekocht
van de week post ik wel foto's van de "collectie"

1 rat xt125 (zwart)(verkocht)
3X XT250
XT500
en een 550
350 heb ik jaar of 3geleden ook gehad, een zwart-rode.
de rest zijn allemaal witte :)
 
Wie kan mij vertellen wat een setje ketting en tandwielen kosten? ( Xt600E )
Ik zou tevens een kleiner voortandwiel willen,wie verkoopt dit.
Safe Rotterdam heeft het niet en kan er ook niet aan komen !

Alvast bedankt
 
Ik heb hier een 14T liggen, bij Kedo gekocht, maar die gaat er zo spoedig mogelijk bij mezelf op O-) Was 13,50 btw.
 
*joehoe* kheb een set wielen gekocht van een 500! d'r liggen een poar vette tractorbanden omheen 8-) voorwiel gaat op het oog te zien wel passen, achterwiel heeft een andere naaf vorm....we zien het wel.

Greetz.
 
Ik had "bijna" een paar wielen voor je. :)

*joehoe* kheb een set wielen gekocht van een 500! d'r liggen een poar vette tractorbanden omheen 8-) voorwiel gaat op het oog te zien wel passen, achterwiel heeft een andere naaf vorm....we zien het wel.

Greetz.
...........als het past?....foto. :}
 
Mijn xt250 1 december in zwitserland opgehaald
14/12 bij de rdw gekeurd een 83 volgens de papieren ziet en is in zeer goede staat
Kijkt wat makkelijker:
full

Lijkt wel nieuw. :? :}
 
Ik had "bijna" een paar wielen voor je. :)...........als het past?....foto. :}
Die wielen heb ik ff weggezet...voorlopig ga ik niet crossen (koud, nat = vies)...maar als het zover is natuurlijk ff piccie want vooral die achterband is echt niet de nare vet 8-)

Ik ga vandaag m'n gebeunde voorspatbord ( Post van =lvt= in topic 'Hoe maak je een 'race' zitje?' ) erop zetten dus piccie volgt snel.


ps. mooi hoor, die xt250, ziet er fijntjes uit :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met wat veranderingen aan mn XT, heb al staalomvlochten remleidingen geregeld en ik heb zelf Hyperpro veren gemonteerd. Ik ga m'n demper nog even open slopen om het een en ander te vernieuwen, en dan gaatie met andere voorbochten en aangepaste carburateur en filterbox de bank op.
Nou zit ik ook nog te denken hoe ik de remkracht (goedkoop) wat kan vergroten.

Daarvoor wil ik wel graag een grotere schijf gebruiken, of een andere remklauw monteren. Ik vind zo'n Moto-master kit wel erg mooi, maar misschien valt er wel iets te regelen met een 320mm schijf en een remklauw van een SS ofzo, iig iets dat ik goedkoop op de kop kan tikken van Ebay ofzo. Remklauwen van een R1 bijvoorbeeld schijnen wel aardig te zijn.
Ik heb alleen geen flauw idee wat kan passen... de maten van een XT schijf had ik al gevonden met de zoekfunctie, maar hoe vind ik een model dat de zelfde bevestigings maten heeft, maardan met 320 schijf? Hetzelfde voor klauwen, zijn dat standaard maten voor bevestigingspunten?
Ik heb anders ook wel de mogelijkheid om een adapter te maken op mijn faculteit (Industrieel Ontwerpen) maar ik heb geen flauw idee waar je rekening mee moet houden bij de bemating van zo'n ding.

Met andere woorden; mensen met goede ideeen en aanknopingspunten deel je inspiratie!!

Mzzl Nelis

(zal binnenkort ook wel ff een foto droppen hier)
 
Zoo van de week mijn 17" onder mijn Xt gehangen.. ff ingespoten/gesmeerd met vaseline tegen de pekel (hoop dat het werkt) en rammen..

Is wel erg lachen, maar moet zeggen dat de volgende stap nu toch eigenlijk wel stuggere vering moet zijn, want hij zwabbert wel heel erg met die standaard veren...

iemand ervaring hiermee? SM XT600E? Wat je makkelijk (en redelijk cheap) kunt aanpassen om hem ff wat beter te laten sturen?
 
Is wel erg lachen, maar moet zeggen dat de volgende stap nu toch eigenlijk wel stuggere vering moet zijn, want hij zwabbert wel heel erg met die standaard veren...
Komt dat niet gewoon omdat het frame voor 'offroad' bedoelt is en dus wat slapjes is zodat hij 'meegeeft' :?

Upside down vork zou mss wel helpen :P beetje duur alleen.
 
setje progressieve veren van wp of tecnoflex ofzo, en wat dikkere olie zal al veel doen


meeverend frame ? leuk :P
 
meeverend frame ? leuk :P
Ja toch? als je offroad gaat wil je geen stijf frame want dan mol je jezelf en je fiets :? die standaard sm's hebben al alu deltabox-achtige frames net als ss-en.....
toen ik voor het eerst de snelweg op ging met m'n XT was het echt ff slikken (ben er nu aan gewend ;) ).
 
Zoo van de week mijn 17" onder mijn Xt gehangen.. ff ingespoten/gesmeerd met vaseline tegen de pekel (hoop dat het werkt) en rammen..

Is wel erg lachen, maar moet zeggen dat de volgende stap nu toch eigenlijk wel stuggere vering moet zijn, want hij zwabbert wel heel erg met die standaard veren...

iemand ervaring hiermee? SM XT600E? Wat je makkelijk (en redelijk cheap) kunt aanpassen om hem ff wat beter te laten sturen?

Kwestie van wennen :P Maar ik had op mijn XT600 op 17" ook wel het gevoel dat vering niet erg dempte...

Ben trouwens ook weer aan het kijken voor een XTtje. Moeten weer CBR wielen in komen, en heb ook nog een KTM usd-vork staan :9
 
Zoo van de week mijn 17" onder mijn Xt gehangen.. ff ingespoten/gesmeerd met vaseline tegen de pekel (hoop dat het werkt) en rammen..

Is wel erg lachen, maar moet zeggen dat de volgende stap nu toch eigenlijk wel stuggere vering moet zijn, want hij zwabbert wel heel erg met die standaard veren...

iemand ervaring hiermee? SM XT600E? Wat je makkelijk (en redelijk cheap) kunt aanpassen om hem ff wat beter te laten sturen?

Zoals ik al zei, ik heb er net voor en achter Hyperpro veren ingegooid... Ik heb er nog maar 1 keer een stukkie mee gereden, maar het eerste idee is zeer positief.

Hij staat toch even een tikkie hoger, met rijden heb ik nu echt het gevoel alles te kunnen, veel vertrouwen in bochten (heerlijk bij nattigheid merkte ik al), hij duikt veel minder bij remmen en is comfortabeler bij optrekken en het voorwiel komt een stuk sneller van het asfalt (of dat een voordeel of een nadeel is mag je zelf weten :) )

Volgens mij is dit echt een must have voor elke XT. In tests las ik ook overal dat de vering te slap is (oudere modellen schijnen standaard beter bedeeld te zijn, en ook te rijden, ditzelfde geld voor de carburatie, waar ik binnenkort dus wat aan ga doen.)
 
B30_101104_03.jpg


Nou kwam ik dit tegen, binnekort leverbaar voor 199E. De nieuwe streetkit ECO van moto-master, maar die is niet zwevend. Is dit een groot nadeel voor gebruik op mijn niet-SM XT??? Ik wil hem in dit geval gebruiken met de standaard 2 zuiger remklauw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan