Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoo nog maar ff wat geverft vanaaf :)

vervenonderdelen1.jpg

vervenonderdelen2.jpg


priest.gif

"May you never rust again"

vervenonderdelen3.jpg
 
Vandaag geprobeerd een magnesium blokdeksel te hard solderen......ging dus mooi niet lukken, schijnt toch alleen tig gelast te kunnen worden met mangaan elektrode of zo....
Magnesium fikt wel lekker trouwens *D
 
om er nog even op terug te komen:dus je wint wel wat, alleen de levensduur (betrouwbaarheid) gaat wel drastisch naar beneden als ik het goed lees?
iig bedankt voor je antwoord!


die redenering is goed?

Drastisch is wat overdreven, het hangt er helemaal vanaf hoe ver je wilt gaan.
Als je de uitlaat en het filter al aangepast hebt dan kun je nog denken aan een afstelset van Factorypro bv
Het wordt al snel erg duur als je nog verder wil gaan , als je veel zelf kan dan kan dat veel geld schelen maar het blijft een dure hobby.
Op MF is een supermono topic verder is er nog een supermono forum.
Grobewachter is een firma die ook nog onderdelen levert verder heb je nog Megacycle n Web cam voor andere nokkenassen.:)










PS


Dacht dat bij die grote zuiger ook het carter aangepast moet worden, dan moet dat hele carter leeg, wordt een dure grap
 
Dat is hetzelfde bestelnr als ik heb, heb je een tenere of een "gewone"600 ? En zit daar verschil in qua achterrem. Mijn set past niet, is te groot. :')
Volgens kedo is die set geschikt voor: XT600'87-'89, XT600Z'88-, XT600E, XTZ660.
Ik heb een gewone xt600e (3tb) uit `90.

100_1314.jpg


Past de ring wel gewoon om de zuiger?
Heb je de groeven goed schoongemaakt?
Alleen die metalen ring is even pielen.



Mijn uitlaat was behoorlijk verrot bij het koppelstuk.
Misschien dat hij daarom zo plofte als ik het gas losliet?
Is dit een zwak punt bij de 600?

100_1416.jpg

Gelukkig is de diameter van de buis een gangbare maat bij auto`s dus heb ik een koppelstuk gekocht en ertussen gezet.
100_1439.jpg

Hoop dat hij nu weer dicht is.

Ben meteen de olie aan het vervangen.
Welke olie is geschikt?

Is 10W40 geschikt?
 
Drastisch is wat overdreven, het hangt er helemaal vanaf hoe ver je wilt gaan.
Als je de uitlaat en het filter al aangepast hebt dan kun je nog denken aan een afstelset van Factorypro bv
Het wordt al snel erg duur als je nog verder wil gaan , als je veel zelf kan dan kan dat veel geld schelen maar het blijft een dure hobby.
Op MF is een supermono topic verder is er nog een supermono forum.
Grobewachter is een firma die ook nog onderdelen levert verder heb je nog Megacycle n Web cam voor andere nokkenassen.:)










PS


Dacht dat bij die grote zuiger ook het carter aangepast moet worden, dan moet dat hele carter leeg, wordt een dure grap


werk kan ik wel zelf, maar qua onderdelen wordt het te duur denk, laat hem wel zo als ie nu is..
thnx
 
ik zal ook weer eens posten in het nieuwe deel.

mijn XT begint weer ergens op te lijken.
deze week mijn frame en achterbrug gespoten.
img0410z.jpg


maar natuurlijk gebeurt er dan weer iets wat ik niet verwacht.
zie hier:
img0412si.jpg

rechts de as die het frame en de achterbrug bij elkaar houd, en in het midden een bus waar de as in kan bewegen (zijn er 2 van natuurlijk) en links de lagers?? die uit de brug vielen, en die had ik daar niet verwacht.
kan ik die schoonmaken, opnieuw invetten en terug stoppen, of moeten er dan nieuwe in?
 
Laatst bewerkt:
maar natuurlijk gebeurt er dan weer iets wat ik niet verwacht.
zie hier:
[afbeelding]
rechts de as die het frame en de achterbrug bij elkaar houd, en in het midden een bus waar de as in kan bewegen (zijn er 2 van natuurlijk) en links de lagers?? die uit de brug vielen, en die had ik daar niet verwacht.
kan ik die schoonmaken, opnieuw invetten en terug stoppen, of moeten er dan nieuwe in?

Daar moet ff een revisie op plaatsvinden. Complete set is te krijgen bij Kedo incl. as-bus, lagers en stofkappen. Kost wel iets van € 70.-. Die naaldlagers zijn behoorlijk verrot zie ik. Heb je op je achterbrug nog een vetnippel zitten?
 
Laatst bewerkt:
Daar moet ff een revisie op plaatsvinden. Complete set is te krijgen bij Kedo incl. as-bus, lagers en stofkappen. Kost wel iets van € 70.-. Die naaldlagers zijn behoorlijk verrot zie ik. Heb je op je achterbrug nog een vetnippel zitten?

net ff gekeken bij kedo, maar kan nix vinden, heb je een linkje of zoekterm voor me??


en op de achterbrug zit geen vetnippel :N
 
Ik heb een (hopelijk) klein probleemtje met mijn XT600 uit 1999. De bevestigingsbeugel van een van de uitlaatbochten op de cilinder zit los. Er is gewoon een boutje uit gevallen.

Voordat ik er een bout in terugdraai vroeg ik mij af of iemand een tekening heeft van alle onderdelen die bij de bevestiging horen? Ik had begrepen dat er bij sommige motoren een flens en soms twee halfvormige maantjes werden gebruikt om alles op zijn plek te houden. Ik begreep het verhaal niet helemaal, maar hoop dat jullie me toch kunnen helpen :)

En gaan er nog mensen mee doen met de KNMV OTR ritten die binnenkort starten? Ik zag een paar filmpjes en ik heb toch wel mijn twijfels of dat gaat lukken met de XT600E op allroadbanden

 
net ff gekeken bij kedo, maar kan nix vinden, heb je een linkje of zoekterm voor me??


en op de achterbrug zit geen vetnippel :N

Product category Chassis -> Swingarm

21008 Swing Arm Repair Kit, complete (9 Pieces) 69.90 €

XT500,SR500

Als het goed is zit er een gaatje waar ooit een vetnippel opgezeten heeft. Ik raad toch aan er zelf ff twee in te zetten. Anders is hij binnen de kortste keren weer verrot.
 
Ik heb een (hopelijk) klein probleemtje met mijn XT600 uit 1999. De bevestigingsbeugel van een van de uitlaatbochten op de cilinder zit los. Er is gewoon een boutje uit gevallen.

Voordat ik er een bout in terugdraai vroeg ik mij af of iemand een tekening heeft van alle onderdelen die bij de bevestiging horen? Ik had begrepen dat er bij sommige motoren een flens en soms twee halfvormige maantjes werden gebruikt om alles op zijn plek te houden. Ik begreep het verhaal niet helemaal, maar hoop dat jullie me toch kunnen helpen :)

En gaan er nog mensen mee doen met de KNMV OTR ritten die binnenkort starten? Ik zag een paar filmpjes en ik heb toch wel mijn twijfels of dat gaat lukken met de XT600E op allroadbanden

Dat lijkt me een leuk ritje. :]
MOet je je daarvoor aanmelden en waar is dat?

Bij de xt600 uit `95 zitten de flensen gewoon met moertjes.
http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/1995/XT600EG/CYLINDER HEAD/parts.html



Tim666,
Misschien kan je je foto`s een ietwat verkleinen?

Heb je trouwens een xt600?
Dan heb je onderdeelnr 21217 bij kedo.
 
Product category Chassis -> Swingarm

21008 Swing Arm Repair Kit, complete (9 Pieces) 69.90 €

XT500,SR500

Als het goed is zit er een gaatje waar ooit een vetnippel opgezeten heeft. Ik raad toch aan er zelf ff twee in te zetten. Anders is hij binnen de kortste keren weer verrot.

ziet er behoorlijk hetzelfde uit maar,
ik heb een XT600E uit '95

dat gaat niet passen toch??
 
ziet er behoorlijk hetzelfde uit maar,
ik heb een XT600E uit '95

dat gaat niet passen toch??

Oeps, nu zie ik het ook ja. Hier de goeie:

21217 Schwingenlager Repair-Kit, 6tlg. 25,50 €
TT600-'92,TT600E/S/R/RE,XT600E+K,XT600Z'83,XTZ660,XTZ750
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan