Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat nog wel even duren voordat ik dit soort gereedschap "wel ergens heb liggen". Voor mij is elke klus tot nu toe net zo duur als wegbrengen ivm aanschaf gereedschap.

Wat het best te doen als je remklauw imbus muurvast zit? (Veel WD 40 en wachten?)
Zit ie nog aan de motor vast, of ligt ie al op de werkbank?
Aan de motor vind ik zelf even prettiger ivm meer kracht kunnen zetten. En dan geen gewone imbus erin, maar een imbusdop, met een lange arm erop. Zorg dat de boutzeskant schoon is, zodat je dop er maximaal in gaat. Die bout moet je ook vanaf de achterkant proberen te smeren. Ja, en dan: God zegene de greep.

Weet je al waar je een nieuwe bout kunt kopen? Want als het niet lukt wordt het boren. En die bout is keihard en het materiaal eromheen keizacht.
-O-
 
Zit ie nog aan de motor vast, of ligt ie al op de werkbank?
Aan de motor vind ik zelf even prettiger ivm meer kracht kunnen zetten. En dan geen gewone imbus erin, maar een imbusdop, met een lange arm erop. Zorg dat de boutzeskant schoon is, zodat je dop er maximaal in gaat. Die bout moet je ook vanaf de achterkant proberen te smeren. Ja, en dan: God zegene de greep.

Weet je al waar je een nieuwe bout kunt kopen? Want als het niet lukt wordt het boren. En die bout is keihard en het materiaal eromheen keizacht.
-O-

dat en kruipolie gebruiken ipv wd40, werkt naar mijn menig beter. ook als het weer in elkaar gaat een beetje vet op het schroefdraad (doe ik bij alle boutjes die ik losmaak, komt daarna altijd makkelijk los)
 
dat en kruipolie gebruiken ipv wd40, werkt naar mijn menig beter. ook als het weer in elkaar gaat een beetje vet op het schroefdraad (doe ik bij alle boutjes die ik losmaak, komt daarna altijd makkelijk los)
Ik gebruik bij het vastzetten altijd kopervet, is hittebestendig. Vooral handig voor die f**k**g uitlaatboutjes in de cilinderkop.
 
Zit ie nog aan de motor vast, of ligt ie al op de werkbank?
Aan de motor vind ik zelf even prettiger ivm meer kracht kunnen zetten. En dan geen gewone imbus erin, maar een imbusdop, met een lange arm erop. Zorg dat de boutzeskant schoon is, zodat je dop er maximaal in gaat. Die bout moet je ook vanaf de achterkant proberen te smeren. Ja, en dan: God zegene de greep.

Weet je al waar je een nieuwe bout kunt kopen? Want als het niet lukt wordt het boren. En die bout is keihard en het materiaal eromheen keizacht.
-O-

hij zit er gelukkig nog aan. Boutjes kun je bij KEDO krijgen las ik (en waarschijnlijk ook bij de yamaha dealert). Ik heb natuurlijk geen goede imbusdop. Ik probeerde het met een normale imbus verlengd met een bahco (achteraan zit zo'n ring waar je de imbus doorheen kan steken). Alleen past de imbus dus niet exact in het gat, waardoor het gat al een beetje is uitgelebberd.

Ik dacht er aan om alles uit elkaar te halen (gelijk maar reviseren) en dan met een veiltje wat kantjes vlak te veilen van het deel waar normaal gesproken de remslofjes overheen glijden. Daarna dacht ik met zo'n tang-die-blijft-zitten, ook wel klem genoemd :? ook langs die kant wat extra kracht kan uitoefenen.

Maar inderdaad, langs achteren smeren is een goed plan. Kan ik de remslofjes met remmenreiniger daarna weer goed stroef krijgen?
 
Ik gebruik bij het vastzetten altijd kopervet, is hittebestendig. Vooral handig voor die f**k**g uitlaatboutjes in de cilinderkop.
Twee verschillende materialen (aluminium en rvs) en daar kopervet tussen is vragen om problemen. Keramische pasta is hier het beste. Ook voor je kop-tapeindjes.
 
Twee verschillende materialen (aluminium en rvs) en daar kopervet tussen is vragen om problemen. Keramische pasta is hier het beste. Ook voor je kop-tapeindjes.


Cil moeren ( van alu )smeer ik altijd in met kopervet, tapeinden zijn van staal, nooit problemen mee gehad. Hetzelfde met bougies in de kop ook nooit een probleem mee.
Maar het blijft een punt van discussie. :+
Haga-San in "RVS blokbouten -> Galvanische corrosie??"
 
Als er in mijn wphb staat dat het met kopervet ingesmeerd moet worden dan doe ik dat. Anders heb ik helemaal geen houvast meer in deze onzekere wereld.
 
Ik gebruik bij het vastzetten altijd kopervet, is hittebestendig. Vooral handig voor die f**k**g uitlaatboutjes in de cilinderkop.


wat bolski zegt, kan probleem zijn met corrosie, op mn remklauwbouten had ik de vorige keer gewoon vet gedaan en dat zat er nog steeds op met de remblokwissel. ze kwamen ook makkelijk los.
heb bij mn uitlaat wel de tapeinden +moeren in het kopervet gezet, is gewoon staal op staal dus maakt niet uit.
 
wat bolski zegt, kan probleem zijn met corrosie, op mn remklauwbouten had ik de vorige keer gewoon vet gedaan en dat zat er nog steeds op met de remblokwissel. ze kwamen ook makkelijk los.
heb bij mn uitlaat wel de tapeinden +moeren in het kopervet gezet, is gewoon staal op staal dus maakt niet uit.


alu op staal maakt ook niet uit. tis dat koper wat je potentiele probleem is. ik zou trouwens altijd eerst even kijken of er wel vet op je bougie moet. want je hebt een ander aanhaalmoment daardoor. die bougie wordt veels te vaak veels te strak getrokken. gewoon handvast en een klein tikkie is voldoende. ding vliegt er echt niet uit
 
alu op staal maakt ook niet uit. tis dat koper wat je potentiele probleem is. ik zou trouwens altijd eerst even kijken of er wel vet op je bougie moet. want je hebt een ander aanhaalmoment daardoor. die bougie wordt veels te vaak veels te strak getrokken. gewoon handvast en een klein tikkie is voldoende. ding vliegt er echt niet uit


bougie doe ik geen vet op. en alu op staal geeft ook problemen, eigenlijk altijd als je 2 verschillende materialen hebt. alu en staal hebben er alleen minder last van daarom wordt dat gebruikt.
 
Twee verschillende materialen (aluminium en rvs) en daar kopervet tussen is vragen om problemen. Keramische pasta is hier het beste. Ook voor je kop-tapeindjes.
Weer wat geleerd.

Is die keramische pasta ook hittebestendig? Zo ja, is het niet handiger om dan alleen maar keramische pasta gebruiken ipv kopervet? Kun je je ook niet vergissen.
 
Weer wat geleerd.

Is die keramische pasta ook hittebestendig? Zo ja, is het niet handiger om dan alleen maar keramische pasta gebruiken ipv kopervet? Kun je je ook niet vergissen.
Keramisch is juist hittebestendig!

Vroeger werd er in sommige gevallen kopervet voorgeschreven, maar inmiddels is er een beter alternatief. Je gebruikt toch ook niet meer die olie van toen?
 
fuck. verwacht een dropveter maar de pakketdienst is er nu al 2 keer achter gekomen dat ik gewoon werk overdag en dus niet thuis ben. ipv ff bij de buren proberen proberen ze het de volgende dag weer ...
 
Ik ben voor mijn XTZ750 op zoek naar een blauw spatbord dat ik hoog in de vork ga hangen. Moet dus een cross spatbord zijn. Iemand nog eentje liggen op zolder of in de schuur? (Ik zal dit ook maar even aan de yz en wr mannen vragen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan