Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar?Gister een XT500 gespot bij Langeveldslag; iemand van hier?
Staat nog op de site. Ziet er super netjes uit! Gefeliciteerd, mooi dingAloa heren,
Even voorstellen.
Mike gattas 27 jaar en woonachtig in houten. Sinds gisteren in het bezit van een tenere uit '92. Gekocht bij Arjan brouwer.
Meteen maar een vraagje. Iemand een tip om aan een (werkplaats)handboek te komen?
Groeten,
Mike
watte?
Waar?
Heren,
Ik heb wel eerder met vaste boutjes te maken gehad..
Maar dat een "idioot" deze maakt met kruiskopjes..
ongelooflijk..
griptang heeft geen zin, laat staan een waterpomptang........
slagschroevendraaier ook niet, want het zit zo muurvast(gelijmt) dat tot de laatste gang je de grootste moeite hebt om de boutjes los te krijgen.
En blijkkbaar is het metaal ook zo zacht (pisbakkenstaal), dat de eerste klap met een S-schroevendr. of het carterdeksel in tweeen ligt, of de boutjes kapot zijn..
en, voor de goede orde..
het zijn dus NIET de (imbus) boutjes waar het carter deksel mee vast zit, MAAR de stator en the ontstekingspoel aan de binnenzijde van het deksel (in rijrichting gezien links)
ik zie alleen de mogelijkheid in de kopjes boren tot 5 mm en dan tappen.
wat een gezeik, als er nu standaard torx of imbus in zat was er nooit iets aan de hand gehad..
wie heeft er nog eventuele andere suggesties..>?
alles is welkom..
nog steeds:
...........................................................help..............................................................
Aloa heren,
Even voorstellen.
Mike gattas 27 jaar en woonachtig in houten. Sinds gisteren in het bezit van een tenere uit '92. Gekocht bij Arjan brouwer.
Meteen maar een vraagje. Iemand een tip om aan een (werkplaats)handboek te komen?
Groeten,
Mike
[afbeelding] (odie)
Misschien met een hele grote kruiskopschroevendraaier waar je een steeksleutel op kan zetten.
Of toch misschien een slagschroevendraaiert en iets minder hard meppen.
Waarom wil je die delen eigenlijk poedercoaten?
Staat er niks bruikbaars tussen in de openingspost van dit topic?
ff doorscrollen tot onder de foto's
Als er iemand nog een XT500 rijwiel gedeelte met kenteken heeft/weet,
houd ik me aanbevolen. Blok heb ik dus niet nodig.
Of die linksdraaiende tap breekt ook af en dan ben je verder van huis.schroefuithaal setje kopen. werkt super. je boort er een gat in, draait dat ding er dan in (linksom) en tada hij's der uit
Of die linksdraaiende tap breekt ook af en dan ben je verder van huis.
Misschien kan je er een gleuf in dremelen?
En dan toch heel voorzichtig een slagschroevendraaier
i know,tis geen tap
ik denk dat ik er stapsgewijs in ga boren..
eerst 2 mm, 4mm en dan 5.2 en dan tappen...
want dremelen, heetstoken etc.. zie ik niet zitten..
zoals ik aangaf.. pisbakkenstaal, het is erg koolstof arm, flexibel dus en kans op breken etc is dan niet onwaarschijnlijk..
en aangezien het "er gewoon uitdraaien" normaal ook niet lukt, lijkt het me ook erg (en bijna) onmogelijk om met zo'n uitdraaiset te klooien..
en de motor heeft een olie koeler, dus qua "isolatie" (te heet worden door poedercoat) lijkt me erg onwaarschijnlijk..
ik denk dat ik er stapsgewijs in ga boren..
eerst 2 mm, 4mm en dan 5.2 en dan tappen...
want dremelen, heetstoken etc.. zie ik niet zitten..
zoals ik aangaf.. pisbakkenstaal, het is erg koolstof arm, flexibel dus en kans op breken etc is dan niet onwaarschijnlijk..
en aangezien het "er gewoon uitdraaien" normaal ook niet lukt, lijkt het me ook erg (en bijna) onmogelijk om met zo'n uitdraaiset te klooien..
en de motor heeft een olie koeler, dus qua "isolatie" (te heet worden door poedercoat) lijkt me erg onwaarschijnlijk..
vandaag soortgelijk probleem gehad met boutje waar de hele kop af was. gaatje in geboord en een platkop schroevendraaien in geslagen die net wat breder was dan het gaatje...
maar met de kop erop kun je nog wel een griptang gebruiken als je genoeg ruimte hebt, werkt altijd
Net even mijn zuiger opgemeten en er zit overal meer dan rond 0.1mm verschil tussen zuiger en cylinder... volgens yamaha tijd voor een nieuwe dus. ik vroeg me wel af hoe het kan dat mijn tenere met 50000 op de teller nu al aan de tweede overmaat toe is (de zuiger nu zit op 95.5). bovendien ziet de cylinderwand er nog piekfijn uit en vertoont de zuiger ook niet echt kuren. kortom, veel werk aan deze fiets...
[afbeelding]
[afbeelding]