---- Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 8 ----

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maxim Hartman van rembo&rembo *D
begint over 5 minuten op drie.
Hij heeft weer eens een eigen show, nou ik ben benieuwd.

Ik ga nu naar beneden, trek een jopen lentebiertje open en ga het eens even lekker bekijken allemaal.

:W
 
We zijn nogal ruimdenkend hier.....Leuk als bolski straks terug is. Topic over de 3500 heen.. :')
Ik ben trug en ik heb duizenden miljarden mooie foto's gemaakt in de catacomben van het gastvrije Yamaha Moto France.
 
Laatst bewerkt:
Klaar voor onder water.
[afbeelding]
1200 km mee gereden in 2 dagen. Geen klappie verkeerd. Vooral op de terugweg constant 120-125 (op de GPS, op de teller 130-135). Hele weg ruim 1 op 20 gereden. Af en toe zag ik de snelheid op de GPS oplopen naar waarden boven de 130, dan nam ik maar even wat gas terug, dat wilde ik deze oude dame niet aan doen.
 
1200 km mee gereden in 2 dagen. Geen klappie verkeerd. Vooral op de terugweg constant 120-125 (op de GPS, op de teller 130-135). Hele weg ruim 1 op 20 gereden. Af en toe zag ik de snelheid op de GPS oplopen naar waarden boven de 130, dan nam ik maar even wat gas terug, dat wilde ik deze oude dame niet aan doen.
Kijk, hier worden we warm van.
Probeer dat maar eens met zo'n oranje monster!

Reed je constant op de gasschuif?
 
Laatst bewerkt:
Zonder goede richtingaanwijzer was dit niet mogelijk geweest, zo lekker door rijden over de drukke Parijse wegen, en de tolwegen. Dus het komt ook een beetje door jou.

;)

Inmiddels heb ik een knopje van TheHunter gekregen. Dus je mag die van jou weer terug hebben. Ik pm je wel even.
 
1200 km mee gereden in 2 dagen. Geen klappie verkeerd. Vooral op de terugweg constant 120-125 (op de GPS, op de teller 130-135). Hele weg ruim 1 op 20 gereden. Af en toe zag ik de snelheid op de GPS oplopen naar waarden boven de 130, dan nam ik maar even wat gas terug, dat wilde ik deze oude dame niet aan doen.


doe ik ook met de vakantie naar duitsland, das iets van 300-400km snelweg en gangetje van 130, dan wordt ie steeds zuiniger. zat volgensmij op de 1:25 terwijl ik binnendoor iets van 1:18-1:20 rij, al mis ik dan wel zo'n kuipje erop :P
 
1200 km mee gereden in 2 dagen. Geen klappie verkeerd. Vooral op de terugweg constant 120-125 (op de GPS, op de teller 130-135). Hele weg ruim 1 op 20 gereden. Af en toe zag ik de snelheid op de GPS oplopen naar waarden boven de 130, dan nam ik maar even wat gas terug, dat wilde ik deze oude dame niet aan doen.

Dat valt me niks tegen van deze oude dame.....ik ben benieuwd naar de Feuteux...

Wat voor pareltjes heb je kunnen vastleggen?
 
Dag Allemaal,

Ik ben op het moment bezig met het reviseren van een XT600Z (34L) die langere tijd heeft stil gestaan. Stapsgewijs loop ik alle onderdelen na. De airbox en luchtfilter, luchttoevoerslangen en carburateur zijn gedaan en nu is de tank aan de beurt. Hier zitten enkele kleine roestplekjes op de buitenkant; die laat ik nog even zo en behandel ik met wax. De binnenkant van de tank daar zit echter meer (oppervlakkige) roest en de verwijdering daarvan heeft prioriteit.

Ik heb op diverse fora over roestverwijdering gelezen en vervolgens het opnieuw aanbrengen van een roestwerende coating aan de binnenzijde. Ik wil de tank op deze manier behandelen, alleen vraag ik mij af hoe ik met de dwarsschoten in de tank moet omgaan. Die belemmeren het reinigen en coaten nogal. Heeft iemand goede ervaringen/tips voor mij?

Alvast bedankt! Gr. Jouke
 
Welkom op MF.
Als je de motor gewoon gebruikt, dan kom je met 1x de roest losmaken en schoonspoelen een heel eind, want dan roest ie niet zomaar verder. Als je er zelden mee rijdt, dan is ontroesten en behandelen met Tank Cure wel lekker. Beetje diesel er in, handvol schroeven er in, en urenlang schudden (of aan een Parkinsonpatient vastbinden). Dan leegmaken, roest er uit spuiten met perslucht in combinatie met husselen, spoelen met thinner of spiritus om de dieselresten er uit te halen, en dan de Tank Cure volgens de gebruiksaanwijzing aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan