---- Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 8 ----

Status
Niet open voor verdere reacties.
welk type?
type zf / mf
1WM 1,4 / 1,6
3YT 1,2 / 1,3
55V 1,4 / 1,6
59Y 1,4 / 1,6
 
Laatst bewerkt:
Ehh.. Geen idee.. O-)
Hij komt uit 1991
Kan ik aan de hand van het frame nummer terug vinden welk type ik heb ofzo?
 
Wat moet stationair toerental ongeveer zijn?? Aangezien hij slecht stationair liep (zachte plof = toerental naar beneden/afslaan).
Ik heb de schroef vooraan iets uitgeschroefd, waardoor de motor ook hoger stationair ging.
Hoe compenseer ik dat ? Welke schroef? Heeft iemand een foto daarvan?

ps. Lekker geluidje toch ? :Y
 
Laatst bewerkt:
Ehh.. Geen idee.. O-)
Hij komt uit 1991
Kan ik aan de hand van het frame nummer terug vinden welk type ik heb ofzo?
Kijk op je blok, balhoofd of op je papieren. Blok is het veiligste. Eerste 3 tekens van je nummer.
 
Wat moet stationair toerental ongeveer zijn?? Aangezien hij slecht stationair liep (zachte plof = toerental naar beneden/afslaan).
Ik heb de schroef vooraan iets uitgeschroefd, waardoor de motor ook hoger stationair ging.
Hoe compenseer ik dat ? Welke schroef? Heeft iemand een foto daarvan?

ps. Lekker geluidje toch ? :Y
Ja, je moet die voorste schroef net zo draaien dat er net geen ploffen meer komen.

Als je aan je gashendel draait, dan gaat er bij je carburateur een schuif heen en weer. Als je gas los laat dan komt die schuif ook weer tegen een schroef aan, daarmee stel je uiteindelijk je stationair toeren mee.
 
Hey jongens!

Heb een probleempje, kan van een maat van mij een donor XT350 kopen, omdat de mijne is vastgelopen.
Nu is hij zen zuiger kwijt (niet gek ding ligt al 4 jaar in ZIJN schuur :+ ) )en moet ik een ander kopen.
Ik ben niet op zoek naar een gesmede zuiger of iets dergelijks, liever een goedkopere.

Maar ik kan niet echt fijne webshops/winkels vinden, iemand een idee?
 
Hey jongens!

Heb een probleempje, kan van een maat van mij een donor XT350 kopen, omdat de mijne is vastgelopen.
Nu is hij zen zuiger kwijt (niet gek ding ligt al 4 jaar in ZIJN schuur :+ ) )en moet ik een ander kopen.
Ik ben niet op zoek naar een gesmede zuiger of iets dergelijks, liever een goedkopere.

Maar ik kan niet echt fijne webshops/winkels vinden, iemand een idee?


goedkoop zal het nooit worden :P 2dehandse zou ik niet doen.
KEDO - WISECO 9:1 Piston Kit, Complete, 86.00mm
als je een nieuwe monteert ook de cilinder zelf even opruwen anders krijg je compressieverlies/olieverbruik

KEDO - Piston STD is de standaard zuiger, maar dan moet je volgensmij ook nog de veren etc los kopen


of ebay:

piston xt350 | eBay

komen alleen allemaal uit USA, dus met invoeren weet ik niet hoe dat werkt (ivm met dounanekosten als je pakket eruit gevist wordt)

verders weet ik eigenlijk niets, behalve dan een motorzaak en daar bestellen




maar kijk eerst welke maat de cilinder heeft voordat je een zuiger besteld!!!! misschien zit er een overmaat in en dan past de zuiger te ruim erin! (mooiste is om de cilinder uit te boren naar een overmaat en een nieuwe zuiger erin met veren etc)
 
Laatst bewerkt:
nee niet gekeken nog, bedankt voor de tip, maar zoek het liever in nederland, en ook een snelle levering ed.
Het is namelijk mijn vervoersmiddel op dit moment :9

Heb me trouwens nog helemaal niet voorgesteld,
Ik ben Bas van Engeland 20 jaar, heb een XY600 Radian gehad als eerste motor, wel 25kw maar niet op kenteken, dacht ik van aah, dan kan de begrenzer er ook wel af.
Gaf toch geen fijn gevoel, en onverzekerd is ook geen pretje, dus verkocht.

Radian:


Uploaded with ImageShack.us

Toen een mito evo gekocht, superfijn mee gereden, maar had deze zomer even geld nodig, dus ook verkocht.
Mito:

En dan dan nu het moment van de waarheid, de xt350 :P
Zitten GS wieltjes onder, beetje SM look, dit rijd tien keer zo leuk dan ik verwachte!


Uploaded with ImageShack.us

XT 350


Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Grote vraag is natuurlijk: waarom was de zuiger gedemonteerd?

Hij had een klep te hoog liggen ( in die tijd ging ik meer met hem om, dus dit weet ik allemaal zeker ;) ) dus een andere kop gekocht, toen het eraf was, dacht hij, weet je wat, ik check meteen de zuiger en cilinder even.

Toen heeft hij een R6 met kapotte voorkant gekocht voor heeeel weinig, is zijn aandacht daar heen gegaan, en heeft sindsdien alleen maar streetfighters.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan