---- Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 8 ----

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen gebroken spaken opgelopen? kan je ze nog aandraaien of zitten ze vastgerot?

Waren een paar die aardig stroef gingen, hoop dat spaken niet loslopen van een beetje WD40, geen gebroken spaken nee, vast is vast, en niet vastdraaien en vervolgens nog 2 halve slagen...

Over dat de rek in die spaken.. mwah zal wel meevallen toch ? Anders verkoop ik de prut en zoek ik een andere motor.
 
Over dat de rek in die spaken.. mwah zal wel meevallen toch ? Anders verkoop ik de prut en zoek ik een andere motor.
probeer het maar als je denkt dat het meevalt.
nieuwe spaken kost je de kop niet, en een wieltje spaken is neit moeilijk en zeer voeldoenend!
 
en een wieltje spaken is neit moeilijk en zeer voeldoenend!
Jij bent mijn vriend. Ik ga jou eens benaderen hierover, ik wil een XT500 en een XT600 omspaken naar RVS, iig nieuwe spaken. Van een zekere purist mag ik in mijn 34L geen RVS zetten want dat is niet origineel.

[me="Bolski"]vindt RVS geil.[/me]
 
Jij bent mijn vriend. Ik ga jou eens benaderen hierover, ik wil een XT500 en een XT600 omspaken naar RVS, iig nieuwe spaken. Van een zekere purist mag ik in mijn 34L geen RVS zetten want dat is niet origineel.

[me="Bolski"]vindt RVS geil.[/me]
Omspaken is nog het makkelijkst, als je twee wielen hebt.
Eentje haal je leeg, en met de ander er nog naast als voorbeeld begin je lekker te vlechten.
vervolgens alles lichtjes aandraaien en in de bankschroef richten mbv een krijtje oid.
 
Omspaken is nog het makkelijkst, als je twee wielen hebt.
Eentje haal je leeg, en met de ander er nog naast als voorbeeld begin je lekker te vlechten.
vervolgens alles lichtjes aandraaien en in de bankschroef richten mbv een krijtje oid.
Nee. Spaak er uit halen en direct nieuwe er in schroeven. Dat is pas makkelijk.
 
een YZ600 (tt600 ombouw)

1983 Yamaha TT600 now it's a YZ 600

YZ600F.jpg


DSC01171.jpg


DSC01166.jpg
 
Vergis je niet wat de gevolgen zijn van verlenging van je brug.
Kracht maal arm, link systeem krijg veel meer te verduren. Kwaliteit van de las op de verlenging en daarom heen warm geworden allu is nooit meer wat het geweest is.
Achter wiel valt mogelijk niet meer binnen je subframe, maar loopt vast bij volledige invering
Hoek van je ketting ten opzichten van je achterbrug, kans dat je ketting over je achterbrug gaat lopen en dus zorg voor snelle slijtage van je achterbrug beschermer.
Verhoging tussen frame en schokbreker is een optie maar verleng je niet de veerweg mee, alleen meer grondspelling.

Je zou er voor kunnen kiezen om een opmaat gemaakte schokbreker te plaatsen. Hier ben ik mee bezig mbt een 34L omdat verlenging mbv een blokje niet gaat (komt link systeem tegen blok aan) Heb er een usd in zitten waardoor de voorkant ongeveer 35mm hoger is geworden. Bij een schokbreker die 10 mm langer zou zijn word mijn veerweg, grondspelling achter 40mm groter.


heb je foto's van je schokbreker?
ik ben een beetje aan het rondkijken, maar misschien is vervangen door een ander (nieuw) model.
waar kijk/ zoek jij?

trouwens, als de a-bug langer wordt, blijft de hoek aan het frame gelijk, wanneer je deze verhoogt (uit ervaring met mijn DT50R) gaat die ketting inderdaad over je achterbrug heen graven.

alleen zal je schokbreker veer verzwaard moeten worden.

wordt vervolgt..
 
Ha ha. Volgens mijn tellertje pas op pagina 38. Maar je mag de volgende van mij openen. Zijn we er op tijd bij deze keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan