---- Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 9 ----

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.401
1
37
Rotterdam
woohooo *O*

zo maar ff weer de carb der onderuit schroeven. ding zit denk ik toch nog verstopt.

Iemand trouwens een tip hoe je dat ding der weer makkelijk in krijgt? loopt altijd te kutten met het inlaatrubber van de airbox.

Loona35

MF veteraan
26 nov 2008
1.792
0
Ik ben met de trommelrem bezig van mijn TT. Lees dat er vroeger asbest in remschoenen zat. Is dat iets wat bij TT en XT's uit 85-87 het geval was? Of is dat alleen nog van verder terug?

Ed HondaCB50J

MF veteraan
24 jun 2004
2.611
3
De Lier
Bezoek site
@ Loona :

Goed mogenlijk :Y

Ik ga er eigenlijk standaard al vanuit dat er troep doorheen zit.

Gewoon schoonmaken met remmenreiniger, en met e.v.t. opschuren proberen niet die zooi in te ademen, en niet 'ff' wegblazen, maar gewoon remmenreiniger eroverheen spuiten om het stof 'ff' weg te halen.

Zelf zit ik niet zo in elkaar dat ik zo'n klusje helemaal klinisch aan ga pakken met handschoenen en stofkapjes.
Me oude wagen heeft hoogstwaarschijnlijk ook van die zooi op de remschoentjes.

Maar probeer er rekening mee te houden, dus niet ff blazen als je de zooi aan het opschuren bent.
En wanneer het toch stoft, ff een minuutje weglopen :)

Laatst bewerkt:

Loona35

MF veteraan
26 nov 2008
1.792
0
@ Loona :

Goed mogenlijk :Y

Ik ga er eigenlijk standaard al vanuit dat er troep doorheen zit.

Gewoon schoonmaken met remmenreiniger, en met e.v.t. opschuren proberen niet die zooi in te ademen, en niet 'ff' wegblazen, maar gewoon remmenreiniger eroverheen spuiten om het stof 'ff' weg te halen.

Zelf zit ik niet zo in elkaar dat ik zo'n klusje helemaal klinisch aan ga pakken met handschoenen en stofkapjes.
Me oude wagen heeft hoogstwaarschijnlijk ook van die zooi op de remschoentjes.

Maar probeer er rekening mee te houden, dus niet ff blazen als je de zooi aan het opschuren bent.
En wanneer het toch stoft, ff een minuutje weglopen :)
Ok thanks. Ik zal ze met wat beleid gaan afdoen dan. Ze zitten echt helemaal vol stof, die behuizingen.

uitboy

Rookie
5 okt 2010
29
0
31
Amsterdam
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben om een antwoord te vinden. Ik heb een aantal maanden geleden nieuwe voorvoorkveren besteld bij KEDO voor mijn xt 600e "90. Nou wilde ik ze van de week monteren maar kwam tot de ontdekking dat de nieuwe veren een 3mm grotere diameter hebben dan de oude. Nou vraag ik me af of ik geen originele voorvork heb of dat ze bij KEDO een fout hebben gemaakt. Dus mijn vraag is of iemand weet wat de diameter van de voorvorkveren zou moeten zijn mijn xt?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

SaKuL

MF veteraan
15 aug 2007
5.222
0
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben om een antwoord te vinden. Ik heb een aantal maanden geleden nieuwe voorvoorkveren besteld bij KEDO voor mijn xt 600e "90. Nou wilde ik ze van de week monteren maar kwam tot de ontdekking dat de nieuwe veren een 3mm grotere diameter hebben dan de oude. Nou vraag ik me af of ik geen originele voorvork heb of dat ze bij KEDO een fout hebben gemaakt. Dus mijn vraag is of iemand weet wat de diameter van de voorvorkveren zou moeten zijn mijn xt?

waren het originele die je besteld hebt?

denzell

Super Duke 990 // KTM EXC 500 // VFR400R // XT600
21 okt 2008
1.132
31
:9~

:]

Groetjes uit de bollenveldenstreek :}

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
0
www.yeager.50megs.com
Hallo iedereen,

Weet niet, maar 3 mm kan in van alles zitten/vandaan komen.
Ik zou zeggen, als ze passen en goed werken; niet teveel sjoege aan geven.

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.401
1
37
Rotterdam
zo, vanmiddag ff 8 bar door de carb geblazen. nu is ie vast niet meer verstopt. maar es der weer odner zetten en kijken of ie het nu wel doet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.