---- Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 9 ----

Status
Niet open voor verdere reacties.
quote:
uitboy schreef op 07 april 2011 @ 11:09:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben om een antwoord te vinden. Ik heb een aantal maanden geleden nieuwe voorvoorkveren besteld bij KEDO voor mijn xt 600e "90. Nou wilde ik ze van de week monteren maar kwam tot de ontdekking dat de nieuwe veren een 3mm grotere diameter hebben dan de oude. Nou vraag ik me af of ik geen originele voorvork heb of dat ze bij KEDO een fout hebben gemaakt. Dus mijn vraag is of iemand weet wat de diameter van de voorvorkveren zou moeten zijn mijn xt?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Weet niet, maar 3 mm kan in van alles zitten/vandaan komen.
Ik zou zeggen, als ze passen en goed werken; niet teveel sjoege aan geven.

nee dat is nu juist het probleem ze passen niet. De bestelde veren zijn trouwens geen originele maar progressive veren die wel gewoon in mijn voorvork zouden moeten passen volgens KEDO. Mijn originele veren hebben een diameter van ongv. 32,5mm(hoort dit zo?) en die van KEDO ongv. 36mm.
 
Laatst bewerkt:
quote:
uitboy schreef op 07 april 2011 @ 11:09:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben om een antwoord te vinden. Ik heb een aantal maanden geleden nieuwe voorvoorkveren besteld bij KEDO voor mijn xt 600e "90. Nou wilde ik ze van de week monteren maar kwam tot de ontdekking dat de nieuwe veren een 3mm grotere diameter hebben dan de oude. Nou vraag ik me af of ik geen originele voorvork heb of dat ze bij KEDO een fout hebben gemaakt. Dus mijn vraag is of iemand weet wat de diameter van de voorvorkveren zou moeten zijn mijn xt?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Weet niet, maar 3 mm kan in van alles zitten/vandaan komen.



Ik zou zeggen, als ze passen en goed werken; niet teveel sjoege aan geven.

nee dat is nu juist het probleem ze passen niet. De bestelde veren zijn trouwens geen originele maar progressive veren die wel gewoon in mijn voorvork zouden moeten passen volgens KEDO. Mijn originele veren hebben een diameter van ongv. 32,5mm(hoort dit zo?) en die van KEDO ongv. 36mm.



Plaats even een foto vd voorvork.
 
Laatst bewerkt:
quote:
uitboy schreef op 07 april 2011 @ 11:09:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben om een antwoord te vinden. Ik heb een aantal maanden geleden nieuwe voorvoorkveren besteld bij KEDO voor mijn xt 600e "90. Nou wilde ik ze van de week monteren maar kwam tot de ontdekking dat de nieuwe veren een 3mm grotere diameter hebben dan de oude. Nou vraag ik me af of ik geen originele voorvork heb of dat ze bij KEDO een fout hebben gemaakt. Dus mijn vraag is of iemand weet wat de diameter van de voorvorkveren zou moeten zijn mijn xt?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Weet niet, maar 3 mm kan in van alles zitten/vandaan komen.
Ik zou zeggen, als ze passen en goed werken; niet teveel sjoege aan geven.

nee dat is nu juist het probleem ze passen niet. De bestelde veren zijn trouwens geen originele maar progressive veren die wel gewoon in mijn voorvork zouden moeten passen volgens KEDO. Mijn originele veren hebben een diameter van ongv. 32,5mm(hoort dit zo?) en die van KEDO ongv. 36mm.

Waarom bel/mail je Kedo niet gewoon even, ze zijn daar heel servicegericht is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
linkerschakelaar.jpg


ben schema kwijt van deze schakelaar, ook mijn geduld..

iemand interesse?

€27.50 incl. verzenden

is nieuw, ongebruikt
 
Past een voorvork van een Yamaha XT600 uit 2000 probleemloos in een XT500 van 1987 ?

Staat namelijk een mooi exemplaar te koop, het lijkt hetzelfde, op de bovenkant na.

Ik zoek namelijk nog een mooie voorvork voor me XT (waar de as aan de voorkant zit, en niet eronder)

edit : Laat maar -O-
Zie volgens mij alweer dat het niet gaat passen. :(
 
Laatst bewerkt:
Past een voorvork van een Yamaha XT600 uit 2000 probleemloos in een XT500 van 1987 ?

Staat namelijk een mooi exemplaar te koop, het lijkt hetzelfde, op de bovenkant na.

Ik zoek namelijk nog een mooie voorvork voor me XT (waar de as aan de voorkant zit, en niet eronder)

edit : Laat maar -O-
Zie volgens mij alweer dat het niet gaat passen. :(

Is wel makkelijk pas te maken hoor.
 
Zo, nou ze loopt hoor. moest wel ff weer de juiste instelling zoeken en een paar keer de bougie ff los maken en schoon trappen. Toen ze warm was ff een tijdje zitten klooien om der stationair te laten lopen zonder af te slaan. Ze start warm erg makkelijk trouwens, 1 keer kicken is voldoende :)

morgen maar es kijken of ze ook weer makkelijk wil lopen. moet ook nog wat vinden om mijn stepje goed te borgen. de kickstarter "kickt"er tegen aan de die borg pen breekt nogal snel :P zag ook dat ze wat onder het carterpannetje lekt als ze warm is. ff de boutjes na draaien hoop ik. oh en de nokkenaskettingspanner lijkt nog niet goed te zitten dus die moet ik nog aandraaien. die zie ik nml niet bewegen als ze loopt.
 
Laatst bewerkt:
Past een voorvork van een Yamaha XT600 uit 2000 probleemloos in een XT500 van 1987 ?

Staat namelijk een mooi exemplaar te koop, het lijkt hetzelfde, op de bovenkant na.

Ik zoek namelijk nog een mooie voorvork voor me XT (waar de as aan de voorkant zit, en niet eronder)

edit : Laat maar -O-
Zie volgens mij alweer dat het niet gaat passen. :(


Heb ikkuh!!

(voorvork, wiel, spatbord, rem..ding..) *O*
 
Heb ikkuh!!

(voorvork, wiel, spatbord, rem..ding..) *O*

Wist ik nog dat jij er 1 had :+

Maar ik vraag me af of het zo 'plug and play' is.

Wat is er allemaal anders aan ?
Ik wil namelijk gewoon het (t)rommel remmetje houden, hoef geen piepende schijf rem dinges.
Maar hoe zit het met de as enzo ?
Is dat allemaal hetzelfde ?
En hoe zit het met de kroonplaat bevestiging ? Aan de bovenkant lijkt de poot namelijk dikker (waar de XT500 poten taps lijken te lopen)
Moet ik dan mijn bovenste kroonplaat vervangen, of aanpassen ? Of moet de slijptol in de bovenste stukjes van de poten ?

XT600 vorken lijken trouwens een stuk minder schaars te zijn, vind het wel jammer dat ze zo'n gek vierkant plaatje hebben aan de rechterkant kant voor de as.
 
Wist ik nog dat jij er 1 had :+

Maar ik vraag me af of het zo 'plug and play' is.

Wat is er allemaal anders aan ?
Ik wil namelijk gewoon het (t)rommel remmetje houden, hoef geen piepende schijf rem dinges.
Maar hoe zit het met de as enzo ?
Is dat allemaal hetzelfde ?
En hoe zit het met de kroonplaat bevestiging ? Aan de bovenkant lijkt de poot namelijk dikker (waar de XT500 poten taps lijken te lopen)
Moet ik dan mijn bovenste kroonplaat vervangen, of aanpassen ? Of moet de slijptol in de bovenste stukjes van de poten ?

XT600 vorken lijken trouwens een stuk minder schaars te zijn, vind het wel jammer dat ze zo'n gek vierkant plaatje hebben aan de rechterkant kant voor de as.


Op de voorvorkpoten zitten niet de beugels voor een trommelrem, alleen voor schijfrem. Dan kan je beter kijken naar een XT550 vork, die heeft standaard ook trommelrem voor.
 
Wat voel ik me een leek :')

Maar, is de 550 vork dan verder wel passend op de kroonplaten ?
( lengte is wel hetzelfde neem ik aan..)
 
Wist ik nog dat jij er 1 had :+

Maar ik vraag me af of het zo 'plug and play' is.

XT600 vorken lijken trouwens een stuk minder schaars te zijn,

schijf remt (volgens mij) beter dan een trommel, al kan ik begrijpen dat wanneer je het origineel wilt houden, je het er niet op wilt hebben...

ik heb een nette, geheel compleet waarmee je niet hoeft rond te zeulen om te kijken of te zoeken of het allemaal wel past..

verder is het belangrijkste om te weten wat het diameter en de lengte is vd as die in je balhoofd gemonteerd zit.
als dat past (heb ik dit niet eerder verteld?) kan je het zo overzetten, anders (wat ik nu ook met een USD voorvork doe) is de pen die in het balhoofd moet aanpassen aan wat je nodig hebt.. (met een draaibank)

dus..

voor nu een goed weekend!
bis sontag!

tsusch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan