Het grote XV1700 Topic Deel 2

Europees treffen 2017 spessart duitsland!
Donderdag vertrokken uit Hillegom, binnen 10 minuten regen, gloeiende, gloeiende
linksaf de A2 op en droog, op naar De Lucht waar Hobby al wachtte.
Met zijn tweeen naar Den Bosch voor lunch met Tornado(warrior 60)
daarna met zijn 3'n door naar Eindhoven, waar tegen de avond 3 engelsen en 3 schotten arriveerden zoals afgesproken. Met zijn 9'n door naar duisburg, het huis van Ariak en Inga.
Ook Lowrider en Henk waren daar al! de britten verbleven bij de duitsers, de 5 hollanders hadden een bescheiden hotel even verderop. Avonds BBQ aangeboden door Inga en Ariak. TOP
De volgende dag met 13 motoren onderweg en op de 1e parkeerplaats stonden nog een aantal Warriors te wachten, Lex (met beenblessure) met een auto vol water en cola. WEER TOP!
Met net geen 20 Warriors over (helaas) de autobahn naar het treffenhotel in Spessart. Lekker brommerds kijken, biertje doen, ouwe hoeren, weer TOP.
Zaterdag een fantastische ride-out met ruim 30 motoren. Gewoon wegen op gaan, waar je 70 a 80 rijdt en dan om de 25 km een keer een kruising tegen komt. SUPER.
Na een uitgelopen lunch vertrokken wij te laat terug naar hotel! ;( Een enorme onweersbui kregen we te verwerken en zeiknat kwamen we terug. IS WEL TRADITIE :(
Zondag met 5 hollanders vroeg vertrokken, bijna 4 uur noordwaarts gestuurd met vermijding van snelwegen (Dank Lowrider), Om c. 1 uur opgesplitst en de autobahn naar huis genomen.
TOP weekend.
Volgende jaar naar Zwitserland. Denk er maar een goed over na!
Fantastisch om een keer mee te maken

full
 
Laatst bewerkt:
Het aantal Warriors in Nederland is beperkt.
Het aantal op dit forum is nog meer beperkt (stuk of 10)
En de meesten communiceren tegenwoordig meer op whatsapp dan dit forum :9~
Maar weet dat ik dit forum nog bij houd.
Heb je vragen over de Warrior, een nederlands treffen of zelfs het europese treffen (zie vorige bericht) ... Kom maar op!
Groet Ton aka Bolwar
 
diashow met aan het einde twee filmpjes, als je nu nog niet mee wilt :)
we gaan binnenkort ons aanmelden voor het treffen in Zwitserland.
19 t/m 23 juli (2 dagen heen en 2 dagen terug, 2 nachten en 1 dag daar)
moet je gewoon een keer meegemaakt hebben
WarriorMeeting
 
Laatst bewerkt:
Behalve Knutsel ( :} ) die geen eens een Warrior heeft! nog andere lezers op dit forum |( ?
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar misschien eens voor een vmax of Warrior kijken. Geen idee of ik er mijn Magna voor weg wil doen maar dat hoeft ook niet persee. Alle niet retro of cruiser motoren hoef ik in ieder geval niet meer. De grondspeling moet redelijk zijn van de Warrior? Hopelijk kan er hetzelfde mee als met de Magna zoals op m'n icon, blijft veruit de enige chopper/cruiser waar ik op gereden heb met de grondspeling in de buurt van een gemiddelde sporttour motor.
 
Laatst bewerkt:
Dag MotoRRania!
Ik heb zelf 2 Magna's gehad. Ik denk type 1 en type 3 als we die met dicht achterwiel nr 2 noemen
Beide zo'n 2 jaar in bezit gehad.
De Warrior is 8.5 jaar in mijn bezit en het broeit nog niet voor een ander :Y .
Ik ben geen bochtenridder, maar de grondspeling is goed, zo niet de beste van alle cruisers! :}
Dus goed voornemen van jou voor 't nieuwe jaar: KOPEN ZO'N DING!
en als je alleen al grondspeling noemt, vergeet dan de V Max maar :N

Dit jaar misschien eens voor een vmax of Warrior kijken. Geen idee of ik er mijn Magna voor weg wil doen maar dat hoeft ook niet persee. Alle niet retro of cruiser motoren hoef ik in ieder geval niet meer. De grondspeling moet redelijk zijn van de Warrior? Hopelijk kan er hetzelfde mee als met de Magna zoals op m'n icon, blijft veruit de enige chopper/cruiser waar ik op gereden heb met de grondspeling in de buurt van een gemiddelde sporttour motor.
 
Ik kan je de Warrior van harte aanbevelen! Heerlijke motor voor relaxte toertochten en zeer zeker ook voor het betere bochtenwerk :]

Ik heb de mijne bijna 10 jaar en ook bij kriebelt het niet om op iets anders over te stappen. Genoeg motoren gereden, maar de Warrior staat bij mij nog steeds met stip op nummer 1! :}

Voor wat betreft de grondspeling moet je dit filmpje maar eens bekijken :Y

https://youtu.be/iDS4FfzXRzE
 
Warrior bezitters, zoals ikzelf, kijken natuurlijk enigzins door een roze bril. Als ik heel kritisch ben dan ben ik positief over de stuureigenschappen. Door het alu. frame stuur je in strakke lijnen door een bocht echter, de grondspeling zou, alhoewel niet heel beperkt, in mijn geval wat meer mogen zijn. Ik raak regelmatig met mijn voetsteunen het wegdek, tot op heden nog geen echte belemmering, maar ik zou je in ieder geval adviseren om zeker geen verlaagde Warrior te kopen.
Verders een supermotor, ik zou geen andere willen hebben.

Succes met je keuze.
 
Ow, was nog wat vergeten. Ik heb in het verleden ook een V-max gehad. Deze is totaal niet te vergelijken met een Warrior. V-max toffe motor, maar veel aggresiever, de Warrior rijdt veel relaxter. Was overigens wel de oude (145pk) V-Max. In 99 was de V-Max de juiste keuze, nu ik wat ouder ben past me de Warrior veel beter. Het is al weer een tijd geleden, maar ik zou zeggen dat de Warrior toch strakker stuurt. (nogmaals t.o.v. de oude V-max)
 
De Warrior en Vmax zijn natuurlijk heel andere motoren. De Vmax heeft trouwens zeker wel meer grondspeling, die is buitengewoon groot voor het gevaarte. Standaard zal de Warrior veel strakker sturen natuurlijk met de betere vering vork en stijver frame maar een V-max kun je met wat betere vering ook heel aardig krijgen. De mythe van zwabberding stamt uit 1985-93 met ook nog eng dunne voorpootjes en wellicht nu door achterstallig onderhoud aan bijvoorbeeld essentiële voorvorkolie die iedereen vergeet te verversen.

Maar grondspeling beter dan een laatste generatie Magna? Ik hoop het maar ik denk het niet, zeker met betere vering en nu 0,5cm hoger type banden die erop zitten is het werkelijk hilarisch. Er zijn filmpjes van de Magna op het circuit die de kneedownende supersports gewoon bijhoud. Het blok is ook ultrasmooth 90pk en weegt slechts 246kg vol, ik ben ook reuze benieuwd hoe weinig het scheelt in acceleratie met een Warrior. (iemand het voorjaar in voor een leuke testrun, ik heb een geinig rollei cameratje, ik hoop dat ik verlies trouwens dus puur voor de wetenschap;) ) Maar ook dit zijn verder natuurlijk meer heel andere smaken, de Vtwin van de Warrior is weer heerlijk sterk zonder dat hij het uit hoeft te schreeuwen. Van alle cruisers lijken me alleen de Warrior m1800r vtx1800 vstar1300 wel wat (okej de California 1400 of die nieuwe Indians ook erg cool maar zoveel niet voor over.) maar alleen een Warrior lijkt me toch de beste gezien het nog enigszins lage gewicht en sportieve eigenschappen.

Verder heb ik het idee dat er een behoorlijke klap meer uit de Warrior te halen is met al een andere uitlaat luchtfilter en wat meer benzine, iemand daar ervaring mee?
 
Ik kan je de Warrior van harte aanbevelen! Heerlijke motor voor relaxte toertochten en zeer zeker ook voor het betere bochtenwerk :]

Ik heb de mijne bijna 10 jaar en ook bij kriebelt het niet om op iets anders over te stappen. Genoeg motoren gereden, maar de Warrior staat bij mij nog steeds met stip op nummer 1! :}

Voor wat betreft de grondspeling moet je dit filmpje maar eens bekijken :Y

https://youtu.be/iDS4FfzXRzE

Leuk filmpje... dat wheely filmpje ook van je afbeelding. Das nou leuk met een chopper dat dat kan
 
Hallo allemaal.

Zou graag jullie mening of advies kunnen gebruiken.

Mijn warrior is toe aan nieuwe banden.
Nu heb ik de: Metzeler ME880 Marathon 210/50/17. Achterop liggen.
Zeer tevreden maar aangezien de band toch €225,- kost. Misschien voor iets anders gaan.
Maar dan moet ik wel terug naar de 200.
Wat hebben jullie erop liggen?
Ik was aan de avon storm 3d xm aan het denken. Maar las net dus dat deze band snel wil gaan cuppen.
Graag jullie mening :}
 
Ik heb er momenteel Avon Storm banden op liggen en ben daar zeer tevreden over. Heel erg fijne banden met een goede wegligging.

Ik heb ze er al een tijdje onder liggen en ze cuppen niet. Nou maak ik helaas ook niet de meeste kilometers van het gezelschap.
 
Avon gaat achter zo'n 20.000 mee bij mij (al 2x)
Voor een cont. road attack laten aansmeren die met 8.000 ging cuppen
Avon voor al 2 x ruim 15.000 gehaald
Kortom, qua levensduur een topper!
Minpuntje: het is geen regenband

Tornado is verleden jaar ook op Avon over gegaan. Gijs hoe bevalt die?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie input!

Is voor mij nu duidelijk dat ik gewoon de avon ga proberen. :d
Jullie horen wel weer van mij wat ik er uiteindelijk van vind.:}

Hopelijk voor zaterdag de banden binnen.
Zaterdag ga ik er een grote beurt aan geven. Nieuwe remolie voor/achter +remblokken, motorolie, filters, en bougies
 
Terug
Bovenaan Onderaan