Het grote XV1700 Topic Deel 2

ons forum onderwerp sterft uit ;( (er verschijnt de MF oma die zegt dat we meer dan 50 dagen oud zijn 8)7)
We appen tegenwoordig meer, ik weet t, maar voor nieuwkomers blijf ik zeggen, meld je hieraan en stel je voor.
En er gaat wellicht een wereld voor je open. We (Mini Max of ik) reageren vrij snel)
Voor 2019 een goed gezond nieuwjaar met veel motorplezier.
NL treffen melden we hier nog wel tzt. altijd leuk om kennis te komen maken
EU treffen gaat dit jaar plaats vinden in Engeland, nieuws volgt
Geniet er van!
 
Ik vind van wel. Sinds zaterdag zelf in bezit van een 1600. En ik zit nog met een paar vragen. Maar dat komt van het voorjaar wel.
20181231_123134.jpg
 
Ik denk niet dat we het XV1700 topic meten gaan "Vervuilen" met onze favoriet, de XV1600. Is een heel andere motor, andere uitstraling.
Ondanks dat het XV1700 forumonderwerp uitsterft volgens Bolwar ( het is er wel erg rustig) zou je voor de XV1600 Wildstar/Roadstar een eigen onderwerp moeten starten.
Wil dit best doen, hoewel ik meestal te vinden ben op de site van de WSFH. Maar daar hebben leden meer inzicht en rechten als niet leden en dat is hier niet het geval. Mogelijk dat je als je hier geïnteresseerd raakt voor dit model je bij de WSFH terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Knutsel aangeeft, dit is een XV1700 forum. Voor de 1600 kun je echt veel beter een eigen topic maken of bij de mooie organisatie van de WSFH terecht!
ZONDAG 7 JULI 2019: NL WARRIOR TREFFEN:
YES, bij acceptabele weersomstandigheden treffen de Nederlandse Warriors elkaar op zondag 7 juli voor een zgn. meet en greet.
Gewoon bij elkaar komen, koffietje doen, kennis maken, tips en evt adressen uitwisselen, toertje maken (bescheiden), afronden en weer naar huis. Dus heb je een Warrior, grijp je kans en kom ff kennis maken.
Maak je niet ongerust, de vaste kern is een man of 7, met hele brave huismannen maar met een warrior hobby.
Nadere informatie over tijd en locatie volgt.
groet ton
PS Knutsel is wel van harte welkom maar dan met zijn mooie zelfbouw chopper.

morgen 11 uur uddelermeerweg 5 in ermelo.
Kom ff kennis maken
en als je wilt doe je daarna mee aan de bescheiden ride out.
 
Laatst bewerkt:
Helaas.. 7 juli zit ik nog aan de andere kant van het kanaal.

btw.. heeft iemand hier tips voor een verse uitlaat? ik kwam net bij het schoonmaken een stuk metaal tegen dat aan de onderkant in mijn uitlaat steekt.. (en nog een paar plekken die er niet helemaal lekker uitzien)


(edit: ik ben er ondertussen achter gekomen dat de demper van binnenuit is weggeroest, er zitten diverse gaten in, het stuk metaal was 1 van de onderdelen van de demper)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het AIS blocken.
Wat houd dit in en waarom?
Volgens mij is dit bij mijn motor nog niet gebeurt. Als dit beter is wil ik dit wel graag doen.
Maar als dat maar niet het knallen van mijn uitlaat weg neemt. Vind het wel mooi dat hij beetje knalt en knettert zodra je het gas los laat😁
Maar volgens mij gaat het om de backfire te blocken in het luchtfilter o.i.d toch?

Gr. Ronny
 
Laatst bewerkt:
Mooi knallen en knetteren is sowieso niet goed, vreemd dus dat je wel maatregelen wilt nemen die beter zijn voor je motor. Tegenstrijdig heet dat in goed Nederlands!?!?
Geeft de motorrijder een slechte naam, en die hebben we toch al zo links en rechts.
 
Hallo allemaal,

Ik ben heb een vraag over het AIS blocken.
Wat houd dit in en waarom?
Volgens mij is dit bij mijn motor nog niet gebeurt. Als dit beter is wil ik dit wel graag doen.
Maar als dat maar niet het knallen van mijn uitlaat weg neemt. Vind het wel mooi dat hij beetje knalt en knettert zodra je het gas los laat😁
Maar volgens mij gaat het om de backfire te blocken in het luchtfilter o.i.d toch?

Gr. Ronny

FF vrij vertaalt ;

De AIS injecteert lucht in de uitlaatkamers als een middel om overtollige brandstof te verbranden wanneer de motor vertraagt. Bij het monteren van minder beperkende leidingen (slip-ons of volledige systemen), kan de AIS mogelijk bijdragen aan overmatige backfire bij vertraging, omdat deze een lege toestand bij inactiviteit zal veroorzaken.

Als de motor goed afgesteld is, zal het knallen al een stuk minder worden. De meesten verwijderden dit voor een "cleanere " look. Heb dit zelf toen ook gedaan
 
Hallo allemaal,

Ik ben heb een vraag over het AIS blocken.
Wat houd dit in en waarom?
Volgens mij is dit bij mijn motor nog niet gebeurt. Als dit beter is wil ik dit wel graag doen.
Maar als dat maar niet het knallen van mijn uitlaat weg neemt. Vind het wel mooi dat hij beetje knalt en knettert zodra je het gas los laat😁
Maar volgens mij gaat het om de backfire te blocken in het luchtfilter o.i.d toch?

Gr. Ronny
Verdere kennis morgen in Ermelo Ronny!
 
Wie hier rijd er rond met een Pro-Pipe en heeft de demper nog ergens op een plank liggen?

Mijn Pro-Pipe is zojuist aangekomen, maar er zit geen demper bij (wist dat hij incompleet zou zijn, alleen niert welke onderdelen er missen)


BTW hoe was de rit zondag?
 
Hallo allemaal,

Na een xv1900 een uitstapje naar een toer motor wil ik toch weer een yamaha.
Wat voor mij belangrijk is dat je geen last krijgt van zadelpijn, heeft iemand hier last van op een warrior?
Je zou zeggen op een tourmotor heb je geen last, nou na een uur heb ik een houten reet, op mijn xv nooit last gehad.
Maar de warrior heb ik nooit geprobeerd, ja een klein proefritje maar dat zegt niks.

Ben benieuwd
 
welkom Bassie..

persoonlijk is de Warrior met standaard zaldel comfortabel genoeg voor 500+ km op een dag... maar ik weet dat anderen het standaard zadel niet omfortabel vinden en voor een aftermarket gaan.. Corbin maakt nog steeds zadels voor Warriors en er zijn nog steeds Mustang zadels te vinden..
ik heb wel de zithouding aangepast aan mijn lijf.. met standaard stuur en voetsteunlocatie zou ik 't nooit zo lang volhouden.. maargoed.. iedereen is anders wat dat betreft.
 
Dank je, het is altijd moeilijk, stuitje , houten reet. En idd de zithouding doet een hoop.
Zodra ik wat heb gevonden post ik het wel hier.
 
Mooi knallen en knetteren is sowieso niet goed, vreemd dus dat je wel maatregelen wilt nemen die beter zijn voor je motor. Tegenstrijdig heet dat in goed Nederlands!?!?
Geeft de motorrijder een slechte naam, en die hebben we toch al zo links en rechts.


Waarom zal dit slecht zijn dan? Dat deden meerdere motoren die ik gehad heb.
Mijn warrior is ook professioneel afgesteld op de dyno, ( vorige motoren ook overgens) in combinatie met een powercommander en quickshifter.
 
FF vrij vertaalt ;

De AIS injecteert lucht in de uitlaatkamers als een middel om overtollige brandstof te verbranden wanneer de motor vertraagt. Bij het monteren van minder beperkende leidingen (slip-ons of volledige systemen), kan de AIS mogelijk bijdragen aan overmatige backfire bij vertraging, omdat deze een lege toestand bij inactiviteit zal veroorzaken.

Als de motor goed afgesteld is, zal het knallen al een stuk minder worden. De meesten verwijderden dit voor een "cleanere " look. Heb dit zelf toen ook gedaan


Thanks👍😊.
Ga ik van de winter is mee aan de slag, en kijken wat het doet met mijn motor.
 
Gewoon, omdat een goed afgestelde motor waarbij alles goed gemonteerd is niet mag knallen. Als hij dat wel doet is er iets niet goed.
Wij hebben tijdens een rit begin dit jaar bij een Warrior, professioneel afgesteld op een Dyna bank de Power commander er tussen uit geknipt, anders was hij niet eens thuis gekomen. Dus alle aanpassingen hoeven niet per definitie een verbetering te zijn.
 
nooit problemen gehad met de powercommander III usb, had er wel een aangepaste mapping opstaan, via het vs warriorforum verkregen. De mappings die standaard op dynojet staan zijn niet altijd afdoende....testbak geeft dan uitkomst, maar is niet altijd nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan