Het grote XV1700 Topic Deel 2

Beste allemaal,

Wat een geweldig leuk forum!

Ik lees al een poosje mee maar ben toch van plan om nu zelf ook serieus te gaan kijken naar een Warrior. Mijn technische kennis is beperkt en mede daarom weet ik niet goed waar is op moet letten bij dit specifieke model. Ik heb een blauw/paarse op MP gezien - zal geen link plaatsen weet niet of dat mag - maar wat zijn nou zaken om goed op te letten? Alvast bedankt.

Groetend Knalpit
 
Ik weet ook niet of je hier een link mag plaatsen.. maar ik heb even gekeken.. bedoel je de Warrior die in Eemnes staat?

Technisch gezien zijn er wel een paar kleine geitjes.. maar het blok zelf gaat mits redelijk onderhouden erg lang mee
 
Dank voor jullie reacties.

@ bolwar, je hebt een PB

@ slagschip piloot, klopt het gaat om de warrior uit Eemnes. Ik ben vooral benieuwd naar die kleine geitjes, dan weet ik waar ik extra op moet letten :)
 
De kleine geitjes van de Warrior zijn dingetjes die je overvallen, geen echte problemen. Het enige waar ik op zou letten is of er geen duidelijke valschade is (het blauw in dit geval is voor zover ik weet geen originele kleur en het stuur is vervangen) maar als de fiets verder recht is is dat allemaal geen probleem.. testritje en effe checken of de stuurstops er nog zijn.
(mocht je liever het originele stuur willen, die heb ik hier liggen gratis op te halen)
 
Dank voor de tips. Wat je zegt, het beste is het natuurlijk om een testritje te maken. Heb namelijk nog nooit op een Warrior gereden.
Hoop überhaupt dat ik een beetje lekker zit. Ben 1.98m lang. Ik merk dat op een hoop cruisers mijn knieën redelijk hoog komen tot boven de tank. Dat zit lang niet altijd lekker. Iemand hier ook ervaring mee?
 
yup.. 10cm korter dan jij.. maar ik ken het fenomeen.. gelukkig is het redelijk makkelijk om de voetsteunen een eind vooruit te zetten op de Warrior
 
20210530_143548.jpg
 
Hoi,
ik zit er zwaar aan te denken om over te stappen op een cruiser al ben ik er nog niet helemaal uit of het ook echt wat voor me is. De xv1700 (geen Warrior maar een ”gewone”) komt dan in beeld maar ik ben eigenlijk benieuwd naar het vermogen van deze motor. Kan het nergens vinden of het moet gelijk zijn aan een Warrior, 84 pk dacht ik. Nu weet ik wel dat het om koppel draait bij een dikke twee cilinder maar ben toch benieuwd. Ik rijd nu een Bulldog, ook veel koppel en niet zo veel vermogen maar verder een heerlijke stuurmachine.
Maar bij lange toerritten gaat het er meestal lekker rustig aan toe en dan lijkt me een cruiser lekker relaxed. Een ander mogelijk alternatief komt van Honda maar zal ik hier niet noemen🤐
 
In het cruiser segment is weinig nieuws te koop. Houd er wel rekening mee dat de Bulldog toch nog aardig vlot te rijden is, kun je nog best een snel bochtje nemen. De meeste cruisers nodigen uit tot een wat rustiger rijstijl. Dat moet je liggen, anders ervaar je hem als "luie motor". Maar als het je bevalt is het wel een manier om met een lagere hartslag te genieten van je motor.
Het zijn lage toeren motoren die over het algemeen betrouwbaar zijn en weinig storingen vertonen. En ik denk dat er in het tweedehands circuit keuze genoeg is.
Ik hoef nooit geen andere meer.😉🤣
 
Hoi,
ik zit er zwaar aan te denken om over te stappen op een cruiser al ben ik er nog niet helemaal uit of het ook echt wat voor me is. De xv1700 (geen Warrior maar een ”gewone”) komt dan in beeld maar ik ben eigenlijk benieuwd naar het vermogen van deze motor. Kan het nergens vinden of het moet gelijk zijn aan een Warrior, 84 pk dacht ik. Nu weet ik wel dat het om koppel draait bij een dikke twee cilinder maar ben toch benieuwd. Ik rijd nu een Bulldog, ook veel koppel en niet zo veel vermogen maar verder een heerlijke stuurmachine.
Maar bij lange toerritten gaat het er meestal lekker rustig aan toe en dan lijkt me een cruiser lekker relaxed. Een ander mogelijk alternatief komt van Honda maar zal ik hier niet noemen🤐
Snelle cruiser,als het binnen je budget valt een HD V-rod,gaat het alleen om lekker relaxed rijden maakt het niet zoveel uit
welke je rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan