het grote yamaha diversion topic(deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ouwe Diversion 900 van Hakman met TDM-spiegels (en -stuur):

divstuur.jpg


En die van Fritz met (als ik me goed herinner) universele Louis-spiegels:

full


Ander model van Louis:

10028273_860_DET_FR_05.JPG


*Klik* voor details 8-)
 
De ouwe Diversion 900 van Hakman met TDM-spiegels (en -stuur):

(Afbeelding)

En die van Fritz met (als ik me goed herinner) universele Louis-spiegels:

(Afbeelding)

Ander model van Louis:

(Afbeelding)

*Klik* voor details 8-)


Die TDM spiegels moeten het dus maar een keer worden, maar daar heb ik minder haast mee dan de hugger en achterknippers.

Dat stuur is toch vrijwel getzelfde als die van een diversion? :?

En nogmaals bedankt Mover voor het opgraven van allerlei Div Mods :}
 
Ik denk dat ik een deel van het misterie heb opgelost ... framenummer 4DU lijkt een Japanse import te zijn. En geen Amerikaanse.

*gaat verder graven :W
 
he mannen en dames,

ik had gister mij div op de middenbok staan om mijn ketting te stellen.

alleen merkte ik dat er iets speling zit op het achterwiel???

nou wil ik graag weten of dat hoort en zo nee is het ernstig.

komt binnenkort een nieuwe kettingset op maar slijt die dan niet sneller door die eventuele speling .

het is niet veel hoor ik schat 1-2 mm

laat je horen!!!!

alvast bedankt
 
Weet iemand waar ik een beetje makkelijk informatie over mijn fiets (tech gegevens enzo) kan vinden, type specifiek? Aan de hand van framenummer het liefst.

Kwam namelijk een paar vreemde dingen tegen; oa dat mijn framenummer (JYA4DUE******) een beetje vreemd is... (Maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb) 4DUE zou namelijk de typeaanduiding vanuit Yamaha moeten zijn. Alleen staat er op verschillende sites dat een 4DUE een SECA2 uit 1996 zou moeten zijn :?

Dat kan zegmaar niet...

Iemand enig idee? :)
Ja dat klopt ... het is inderdaad een SECA, maar dan in '93 voor het eerst op naam gezet in NL. Dus die kan nooit uit '96 komen :?

Daarnaast ben ik eigenlijk wel benieuwd of ie nou 50 of 61PK heeft :P
Ik denk dat ik een deel van het misterie heb opgelost ... framenummer 4DU lijkt een Japanse import te zijn. En geen Amerikaanse.

*gaat verder graven :W
Een Japanse import uit '96 kan nooit een VIN-code hebben. Die gebruikte ze daar toen (nog) niet. In Europa kwam de VIN-code in 1996 in gebruik, in de VS al ca. 1983.
Het 4e cijfer of letter van de type-code duidt bij Yamaha het modeljaar aan, maar die werd normaal niet in het framenummer opgenomen. De E staat er bij Amerikaanse VIN-codes bijna standaard achter.
Enkele posities verder staat nog een letter (8e van achter) en díe duidt het modeljaar volgens Amerikaanse standaard aan.

Post het hele framenummer maar, dan vertel ik je het modeljaar
 
Een Japanse import uit '96 kan nooit een VIN-code hebben. Die gebruikte ze daar toen (nog) niet. In Europa kwam de VIN-code in 1996 in gebruik, in de VS al ca. 1983.
Het 4e cijfer of letter van de type-code duidt bij Yamaha het modeljaar aan, maar die werd normaal niet in het framenummer opgenomen. De E staat er bij Amerikaanse VIN-codes bijna standaard achter.
Enkele posities verder staat nog een letter (8e van achter) en díe duidt het modeljaar volgens Amerikaanse standaard aan.

Post het hele framenummer maar, dan vertel ik je het modeljaar

Framenummer: JYA4DUE09PA017191

Vaagheid, ik heb verder eigenlijk ook niks meer kunnen vinden op internet. Behalve dat ze in Duitsland en Japan veel voor schijnen te komen (4DUE). Mag ik ook vragen waar je deze info vandaan haalt? :)

Bedankt alvast!
 
Framenummer: JYA4DUE09PA017191

Vaagheid, ik heb verder eigenlijk ook niks meer kunnen vinden op internet. Behalve dat ze in Duitsland en Japan veel voor schijnen te komen (4DUE). Mag ik ook vragen waar je deze info vandaan haalt? :)

Bedankt alvast!
Ik werk bij een Yamaha-dealer.

Belangrijk is hier de P op positie 10

M=91
N=92
P=93
R=94

Het modeljaar is dus 1993

Kan morgen nog even verder in het 'groene boek' kijken. Daarin staan alle productie-series van Yamaha met bestemming en kleuren
 
Ik werk bij een Yamaha-dealer.

Belangrijk is hier de P op positie 10

M=91
N=92
P=93
R=94

Het modeljaar is dus 1993

Kan morgen nog even verder in het 'groene boek' kijken. Daarin staan alle productie-series van Yamaha met bestemming en kleuren


Ok .. dus hij is het zelfde jaar dat hij is gemaakt, in NL ingevoerd. Dat is fijn om te weten :) Alles wat je qua info naar boven kan halen wordt je iig enorm in dank afgenomen! *O*
 
Kan iemand me helpen waar ik yamaha badges kan vinden. Ik wil ze op mn tanktas maken, omdat ik de booster opdruk niet zo gewldig vind. En nu zie je de yamaha sticker op de tank niet meer...
 
he mannen en dames,
ik had gister mij div op de middenbok staan om mijn ketting te stellen.
alleen merkte ik dat er iets speling zit op het achterwiel???
nou wil ik graag weten of dat hoort en zo nee is het ernstig.
komt binnenkort een nieuwe kettingset op maar slijt die dan niet sneller door die eventuele speling .
het is niet veel hoor ik schat 1-2 mm
laat je horen!!!!
alvast bedankt

Er hoort geen speling op te zitten , wss een kapot wiellager (+/-20€) 8-)
Maar wel een rotklus om het eruit te krijgen als ie goed kapot is -O-
 
Er hoort geen speling op te zitten , wss een kapot wiellager (+/-20€) 8-)
Maar wel een rotklus om het eruit te krijgen als ie goed kapot is -O-


div heeft toch die dikke wiellager? ik was destijds 45 euro kwijt. die "imitatie" wiellagers zijn best wel bagger namelijk, maar wel goedkoper. Vond het niet zo heel erg lastig om het te vervangen, alleen even goed de volgorde van de ringetjes etc. aanhouden.
 
Hoi allemaal,

Is er ook iemand die navigatie op de Div. heeft. En dan bedoel ik eigenlijk als voorbeeld de TomTom One of Go. Ik ben nieuwschierig naar de de manier van bevestigen en op welke manier ik het beste de 12v terug kan brengen naar 5v voor de aansluiting.
 
Hoi allemaal,

Is er ook iemand die navigatie op de Div. heeft. En dan bedoel ik eigenlijk als voorbeeld de TomTom One of Go. Ik ben nieuwschierig naar de de manier van bevestigen en op welke manier ik het beste de 12v terug kan brengen naar 5v voor de aansluiting.


De Rider versie aanschaffen :]
 
Nou kijk, de TT Go en One zijn niet gemaakt voor de Motor. Slecht waterdicht en geen bevestigingsmateriaal enzo. Daar hebben ze de Rider voor uitgevonden. Of HEB jij al zo'n tomtom doosje en wil je dat graag op je motor monteren? In dat geval ben ik vrij nutteloos :-)
 
Ik heb een Div uit 2003 (laatste model) met dubbele remschijven voor.
Afgelopen week weer voor het eerst gereden en dit weekend remvloeistof gecontroleerd. Die staat wat laag dus zal denk ik wel wat moeten worden bijgevuld.
Volgens handleiding ook maar eens gaan kijken naar de remblokjes...Maar hoe kun je nou die slijtindicatoren zien? Als ik in de handleiding kijk dan staat daar een of andere tekeneninketje bij dat als ik dat daar wil controleren ik volgens mij een chinees slange mens moet zijn. En bij de buitenste remblokken zit vanalles voor om het te kunnen zien.
Of kijk ik verkeerd? Misschien andere tips hoe je de slijtage kunt zien? En is het gewoon dat de Remvloeistof na 12000 km van een nieuwe dv bijgevuld moet worden? Hij is tussendoor 2 keer voor een kleine beurd geweest. Dus verder nog niks aan de remmen gebeurd.
Alvast bedankt. PS bij de achter remblokken die lijken wel stuk dikker maar ook daar kan ik geen slijtindicatoren volgens boekje ontdekken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan