Het grote Yamaha Diversion topic deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie trouwens regelmatig in de spits op de N65 tussen Tilburg en Den Bosch 2 Diversions rijden. 1 zilveren (model > '98) en 1 rode (model '92 - '97). Toevallig mensen van hier?
 
bedankt kees, was me niet helemaal duidelijk omdat er op de bandenwebsite gevraagt word of ik nog een binnenband nodig heb , of tubeless ventielten.
 
Laatst bewerkt:
Pff, wat een gedoe. Knipperlicht rechtsvoor gefixed gisteren, houdt rechtsachter ermee op. Twee uur zitten pielen, maar ik kan geen kaas maken van de kabeltjes. Uiteindelijk maar opgegeven en geprobeerd de gashendel van de oude om te wisselen met de nieuwe. Schroeven van de handrem beide een dolle kop dus ook daar geen succes. Alles er maar weer opgezet, wil het stuurgewicht er niet meer op... Zie ik morgen wel.

Vervolgens naar huis gereden, deed halverwege het knipperlicht het weer eventjes :/.


Oh en hij rijdt 1 op 12. Zal dat met de lekkende uitlaat te maken hebben of is dit qeer iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even een dagje wezen toeren met een maatje door het Teutoburgerwald. Wist niet dat je zo mooi kon rijden net over de grens. En da allemaal zonder te hoeven overnachten. Half 10 weg en 10 uur weer terug met 750 extra kilometers op de teller:O
 
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Diversion 600 uit eind '91 (één van de eerste modelletjes dus). Met behulp van de howto's in dit topic ben ik met het onderhoud al een heel eind gekomen (geen sleutelervaring). Hiervoor erg bedankt! *O*

Toch zit ik nu met een vraagje. Afgelopen week heb ik de pakkingen van de vlotterbakdekseltjes vervangen omdat ze behoorlijk lekten. Dat is allemaal prima gelukt (behalve dan dat gevecht met dat ene schroefje wat na 22 jaar wel erg vast zat en natuurlijk geen fatsoenlijke kop meer had).

Omdat de motor vanuit stationair niet lekker oppakte gisteren toch even naar de afstelling gekeken. Ik ben begonnen bij de luchtstelschroefjes (of eigenlijk zijn het benzineschroefjes volgens mij). Probleem is nu alleen dat het stelschroefje op carb 1 muurvast zit. De schroefjes op carbs 2, 3 en 4 heb ik weer netjes op 2 slagen uit gezet (stonden op 3 a 4 slagen uit). Vervolgens de carbs gesynchroniseerd (carbtune).
De motor pakt nu wel stukken beter op vanuit stationair en ook loopt ie stationair een stuk soepeler en hoeft de choke minder lang aan.

Toch zit ik nu met dat ene stelschroefje op carb 1. Ik heb geen idee in welke stand dat schroefje nu staat. Kan 2 slagen uit zijn, maar gezien de instelling op de andere carbs kan het ook meer zijn.

Wat vinden jullie, moet ik me kwaad maken op dat ene schroefje en de trukkendoos lostrekken om hem d'r uit te krijgen (en dan nieuw plaatsen). Of moet ik 'm laten zitten waar 'ie zit, aangezien de motor nu toch goed loopt?
 
Gisteren even een dagje wezen toeren met een maatje door het Teutoburgerwald. Wist niet dat je zo mooi kon rijden net over de grens. En da allemaal zonder te hoeven overnachten. Half 10 weg en 10 uur weer terug met 750 extra kilometers op de teller:O

Je hebt gewoon met 1500km/u rondgecrosst? :}
 
Ik had het uiteindelijk niet nodig, toch net weer een ander systeem dan in de how-to van Bensi staat. Was wel blij dat Motormuisie me de draadeinden had uitgeleend voor het geval dat.
Zijn er trouwens meerdere types van demping in de voorvork gebruikt bij de Div 600?


Ik uiteindelijk ook niet, mijn damper rod is aan de bovenkant ook rond toen ik hem eruit had. Dus er kan helemaal geen zeskant moer invallen.

Ik heb een div van 1999. Misschien hebben alleen de oude divjes dit?
 
Wat vinden jullie, moet ik me kwaad maken op dat ene schroefje en de trukkendoos lostrekken om hem d'r uit te krijgen (en dan nieuw plaatsen). Of moet ik 'm laten zitten waar 'ie zit, aangezien de motor nu toch goed loopt?
Als er iets is wat ik geleerd heb, is het niets te repareren wat niet kapot is! Motor loopt goed, gewoon laten zitten. Het kan alleen maar slechter worden...
 
Ik heb trouwens de veer eruit liggen, maar weet niet meer hoe die erin zat, weet wel dat de ring erboven zat en daarboven de bus. Maar moet de veer waar de ruimte kleiner word tussen de spiralen naar beneden of naar boven?
 
Kwam er vandaag ook achter dat ik een spijker uit Duitsland had mee genomen in mijn band. Deze heb ik er vandaag uitgehaald en heb ik een prop in de band gezet(band is nog maar 1500km oud) Nou is mijn vraag heeft iemand al vaker met een prop gereden en kan je daar gewoon je band mee afrijden? Of is het toch raadzaam om een nieuwe band aan te schaffen?
 
Als er iets is wat ik geleerd heb, is het niets te repareren wat niet kapot is! Motor loopt goed, gewoon laten zitten. Het kan alleen maar slechter worden...

Ben ik het mee eens :Y maar ik vroeg me af of het geen kwaad kan dat één cylinder wellicht iets rijker afgesteld staat nu (aangezien ik niet weet in welke positie de schroef staat).
 
Kwam er vandaag ook achter dat ik een spijker uit Duitsland had mee genomen in mijn band. Deze heb ik er vandaag uitgehaald en heb ik een prop in de band gezet(band is nog maar 1500km oud) Nou is mijn vraag heeft iemand al vaker met een prop gereden en kan je daar gewoon je band mee afrijden? Of is het toch raadzaam om een nieuwe band aan te schaffen?

Tja vraag het hier maar...niet op het Forum vragen hoor!!! Ik zelf zou er geen problemen mee hebben. Het is geen supersport, daar zou ik het mss wel bij vevangen.
 
Tja vraag het hier maar...niet op het Forum vragen hoor!!! Ik zelf zou er geen problemen mee hebben. Het is geen supersport, daar zou ik het mss wel bij vevangen.

Ik zelf heb er ook niet zoveel problemen mee, en had inderdaad de discussies ook al gezien op het forum. Het is de achterband, als het nou de voorband was had ik er meer problemen mee. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan