Het grote Yamaha Diversion topic deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik heb een diversion 900, met originele H&B koffers, als het plaatje hieronder:
Image1.jpg

(plaatje is ff geleend, heb overigens precies dezelfde, maar dan ook met H&B topkoffer)

Nou heb ik m'n koffers er wel altijd opzitten, maar ik heb nooit na een flinke regenbui gecheckt of ze een beetje waterdicht zijn of niet. Weet iemand hier dit? Ik ga namelijk over een paar weken met vakantie en ben ff bezig met m'n bepak strategie. Ik zou graag willen weten of ik m'n kleren een beetje veilig (lees: droog) in een van de koffers kan meenemen.
 
Nou heb ik m'n koffers er wel altijd opzitten, maar ik heb nooit na een flinke regenbui gecheckt of ze een beetje waterdicht zijn of niet. Weet iemand hier dit? Ik ga namelijk over een paar weken met vakantie en ben ff bezig met m'n bepak strategie. Ik zou graag willen weten of ik m'n kleren een beetje veilig (lees: droog) in een van de koffers kan meenemen.

Pak de tuinsproeier en je weet het! Anders voor de zekerheid een vuilniszak om je kleding gebruiken.
 
Dat kan je al zien aan hoe de randen van beide delen over elkaar heen vallen.
Indien a-technisch , volg dan de tuinsproeier procedure ;)
 
Nee je hebt 3 onderdelen, ballast, kabel met relais, lamp met stekkers...

Ik heb een lamp met stekkers hier liggen.

En wat vraag je er voor?
Mag eventueel via pb!
zie de tekening, heb ik inderdaad de lamp, met daaraan 2 stekkers die je in kan pluggen naar de ballast. en een 3 potige stekker waar ook stadslicht mee verbonden wordt en groot licht.
 
En wat vraag je er voor?
Mag eventueel via pb!
zie de tekening, heb ik inderdaad de lamp, met daaraan 2 stekkers die je in kan pluggen naar de ballast. en een 3 potige stekker waar ook stadslicht mee verbonden wordt en groot licht.

Heb je Bi Xenon, dus ook groot licht Xenon? Dan zitten er 3 stekkers aan, +, - en schakeldraad groot licht. En kom je hem dan halen?
 
Heb je Bi Xenon, dus ook groot licht Xenon? Dan zitten er 3 stekkers aan, +, - en schakeldraad groot licht. En kom je hem dan halen?

Nee groot licht is bij mij gewoon licht en wordt ook anders geschakeld.
als ik groot licht aanzet gaat de stroom voorziening naar xenon uit!
Dus ik vrees dat het niet gaat passen
 
Leuk zo'n Div 900. Lekker mee naar Futuroscope geweest. Net iets meer dan 200 km rijden van de plaats waar ik nu zit, maar ik heb de peage vermeden. Duurt wat langer maar het is veel mooier.
En 's avonds weer terug natuurlijk. Dus ruim 400 km op één dag... én een massa IMAX-films gezien en zo.
Wel Super 98 getankt, want bij de 95 stond vermeld dat ze er 10% ethanol aan hebben toegevoegd. "Alle auto's vanaf 2001 geschikt..." M'n neus. De leidingen van de Div niet.
 
Een van mijn voorpoten is lek. Dus wil ze gelijk beide maar laten doen.
Iemand enig idee wat voor prijsje je daar ongeveer voor kan verwachten?

Materiaal kosten zal wel meevallen, maar hoe lang zijn ze daar mee bezig?

Dit heb ik net vorige week laten doen bij Kasper motoren in Alphen a/d Rijn.
Goede service en was voor E 170,- klaar.

Materiaal is ongeveer 30 - 50 euro als je het zelf doet.
Hij is er 2 uur mee bezig geweest.

Succes!
 
Komt er wat anders voor in de plaats?
Ik zal het in de gaten houden als iemand nog een Div zoekt.
Ik zoek een Suzuki DL1000 V-Strom/Kawasaki KLV1000. Heb al diverse proefritten gemaakt en vind het echt een hele fijne motor. Lekker rechtop en hoog op de poten en flink meer pit dan het DIVje. Betrouwbare techniek (blok komt uit TL1000), niet te duur in aanschaf (in vergelijking met de concurrenten) en onderhoud is ook betaalbaar.
Inruil krijg ik te weinig (vind ik) terug voor het DIVje, vandaar dat ik eerst probeer om particulier te verkopen.
 
Dit heb ik net vorige week laten doen bij Kasper motoren in Alphen a/d Rijn.
Goede service en was voor E 170,- klaar.

Materiaal is ongeveer 30 - 50 euro als je het zelf doet.
Hij is er 2 uur mee bezig geweest.

Succes!
zie je wel! spaart je gewoon een lekker avondje eten uit!!! :Y
 
Waarom seinen? Lijkt me de stomste reden waarom je groot licht moet hebben...
Ik denk om dezelfde reden als waarom je een claxon moet hebben.

En heb jij nooit 't gevoel dat je een stupide medeweggebruiker 's flink op z'n nummer moet zetten? Slijt met de jaren wel uit overigens ...
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik toen zei:
Ik heb het al eerder gezegd: EU-luitjes houden uitsluitend zichzelf aan het werk. Als ze iets in 1 keer invoeren hebben ze eenmalig iets te doen, als ze het eerst meerdere keren laten opborrelen, dan afschieten, en opnieuw beginnen houden ze weer voor jaren werk.
Het komt dus gewoon binnenkort opnieuw, net zo lang tot de apk een feit is.

Verder nogal onzinnig om iets te willen zonder te weten wat het gaat inhouden!
 
Laatst bewerkt:
Inruil krijg ik te weinig (vind ik) terug voor het DIVje, vandaar dat ik eerst probeer om particulier te verkopen.

Dat was ook mijn idee, maar divjes lopen particulier ook niet echt hard heb ik t idee. Althans, de mijne niet O-) En het gedoe met biedingen waar nooit meer op gereageerd word, volk over de vloer. T is op zich de prijs waard (de lagere inruilwaarde, maar wel direct t ding kwijt) denk ik. Helaas kan ik mijn volgende motor niet niet vinden bij een dealer voor n leuke prijs...
 
Ik denk dat het wel past, alleen heb je dan geen groot licht... (heb je bij Xenon toch niet meer nodig!)
Dan moeten we dat toch maar eens uitproberen?
Heb je zaterdag wat te doen Mr R ?
Kom dan wel naar je toe met het divje. Je woont toch in buurt van Utrecht?
Als het zaterdag kan pb me dan even je adres en telefoon nummer, dan zal ik vrijdag de kuip er tijdelijk weer opzetten. Eventueel zondag kan ook?
Hoor het graag van je
Tyketto

ps groot licht heb ik alleen nodig gehad toen mijn andere licht (voor de Xenon) het in het donker begaf!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan