Mr. R.
MF veteraan
de spotjes zitten op me motor moet alleen nog even een foto maken .
heb ze lichtjes naar beneden gericht dus verblind denk ik niemand
Pics or it didn't happen.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
de spotjes zitten op me motor moet alleen nog even een foto maken .
heb ze lichtjes naar beneden gericht dus verblind denk ik niemand
Waar heb je dat schuim vandaan en hoe maak je de vorm?
Vet irritant want kreeg hem de hele tijd moeilijk op contact en nou bijna helemaal niet meer. Had trouwens nog een nieuwe voor de 600 is dit de zelfde voor de 900?
even een dringend vraagje aan mijn mede Div900 rijders.
hoeveel afvoerslangetjes hebben jullie hangen bij je rechtervoet?
Na mijn sleutel avonturen heb ik er 3. Maar op de Div 900 van michelnie zitten er maar 2.
1 komt er vanaf de airbox, en 2 vanaf de benzinetank
ondanks dat de motor goed loopt begin ik te vermoeden dat er iets niet helemaal jofel zit...
zo kan ik me niet bedenken waarom er slangen vanaf de tank komen.
1 is voor de overloop bij de vuldop, maar waar is de ander voor
1 van de 2 slangen is een lange rechte dunne slang. De anders is wat dikker, en heeft nog een extra verdikking ergens in het midden, van een cm of 5
In de verdikking zit een filtertje....
1 slang van overloop luchtfliter
1 slang afvoer gelekte benzine
1 slang kleppendeksel
De laatste weet ik niet helemaal zeker.
Het kan zijn dat je de slang nu anders geroute hebt waardoor hij nu wel te zien is....
Het moeten er twee zijn.
Eentje van de overloop vuldop en eentje van de accu.
Een derde kan ik niet plaatsen? Carter ontluchting gaat naar luchtfilterhuis, misschien dat 'm is? Of het is een van de slangen van het AIR systeem.
aan de airbox zitten er ook twee, 1 gaat naar de kleppendeksel, dat is een heel klein stukje, en een met een verdikking dat is inderdaad een filter en die gaat naar achteren.
Dacht dat er ook een slang vanaf de accubak kwam....?!toen ik de tank los in mijn handen had, zaten er 2 slangen aan vast.
en aan de airbox zat er 1
slangetje van de accu?
Dacht dat er ook een slang vanaf de accubak kwam....?!
Wacht... ik kijk even... Mijne ligt toch open in de schuur...
Twee slangen:
1. Vanaf de airbox rechtsachter/onder
2. Vanaf de overloop van de tank
Van @Kees Den Haag heb ik begrepen dat alleen de ventieldopjes uitwisselbaar zijn tussen de 600 en de 900 ...Beste Div riders
Ben al een tijdje niet meer op het forum geweest , dit omdat ik tegenwoordig ook een klassieke Mercedes Benz ( lees ook forum ) er bij heb.
Toch heb ik ff jullie advies nodig, ik ben n.l mijn contact sleutel kwijt en heb geen reserve ( ja ik weet het dom dom dom ) wellicht heeft een van jullie ervaring hier mee om dit op te lossen.
Ik hoor het graag
Alvast super bedankt
GR
Paul Mulder
PS. past een slotenset ( contactslot met kroonplaat benzine dop en buddyslot) van XJ 600 ook op een XJ 900
Mits de band-diameter gelijk is, anders gaat dat ook niet op...Van @Kees Den Haag heb ik begrepen dat alleen de ventieldopjes uitwisselbaar zijn tussen de 600 en de 900 ...
@NickName, weer uitgebreid gekeken. En ik zie inderdaad een slang met een verdikking, maar die komt vanaf de tank (benzinekraan) en wordt dan dikker (zit een grotere slang omheen ter bescherming) en die gaat naar het benzinefilter.
Deze zit wel degelijk met klemmetjes vast.
Verder die ik echt geen slangen lopen, rest is elektriciteit.
Plaats eens een foto of verder je tank eens. Want als het deze slang is dan krijgt je pomp geen benzine. Maar zou je ook de kraan dicht moeten hebben, anders loopt die leeg?
Klopt. En als je inderdaad 40 km hebt gereden zal die wel goed zittenklopt, die heb ik ook, en dat is een vrij korte, 15 cm hooguit? die zit gewoon op zijn plek
zal zo even foto schieten, maar je ziet niet echt veel gok ik
ik heb al ruim 40 km gereden inmiddels, dus op zich zou de aanvoer van benzine dan wel goed moeten zijn...
Klopt. En als je inderdaad 40 km hebt gereden zal die wel goed zitten
Foto zegt meer dan duizend woorden is het toch?
Bij Joan's schuimrubberbetaalbaar (hoe verzin je het?) moest het wel ophalen, heb ze €10 gegeven voor alle moeite en klaar was Kees (niet die......). Daarna met bisonkit op het oude schuim geplakt en een nieuw doekje bij Louis.de vandaan erop. Zat als een vorst! Wellicht ga ik dat nog een keer doen bij de 900 als ik zin erin heb, niet veel werk maar wel gepiel met die nietjes.Waar heb je dat schuim vandaan en hoe maak je de vorm?
Aangezien het niet logisch lijkt om op een afvoer een filter te zetten, zou het een aanvoer kunnen zijn, misschien luchtaanzuiging van het een of ander?