Het grote Yamaha Diversion topic deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vet irritant want kreeg hem de hele tijd moeilijk op contact en nou bijna helemaal niet meer. Had trouwens nog een nieuwe voor de 600 is dit de zelfde voor de 900?

en contact spray er inspuiten helpt dat niet? ik had het nl met mijn 600 in het verleden dat ie erg moeilijk ging. paar keer contact spray erin gespoten en voila hij deed het weer zoals ie moet.
 
Nee deze doet helemaal niks meer. Ben een kwartier aan het kutten om hem op contact te krijgen. Die van de 600 is trouwens niet het zelfde als van de 900. Even een bij boonstra gehaald voor 75 euro:S Wel direct het slotje van de buddysit er bij en de complete tankdop:p Is alles weer mooi voor in sleutel.
 
even een dringend vraagje aan mijn mede Div900 rijders.

hoeveel afvoerslangetjes hebben jullie hangen bij je rechtervoet?

Na mijn sleutel avonturen heb ik er 3. Maar op de Div 900 van michelnie zitten er maar 2.

1 komt er vanaf de airbox, en 2 vanaf de benzinetank

ondanks dat de motor goed loopt begin ik te vermoeden dat er iets niet helemaal jofel zit...

zo kan ik me niet bedenken waarom er slangen vanaf de tank komen.

1 is voor de overloop bij de vuldop, maar waar is de ander voor :?

1 van de 2 slangen is een lange rechte dunne slang. De anders is wat dikker, en heeft nog een extra verdikking ergens in het midden, van een cm of 5
 
Laatst bewerkt:
even een dringend vraagje aan mijn mede Div900 rijders.

hoeveel afvoerslangetjes hebben jullie hangen bij je rechtervoet?

Na mijn sleutel avonturen heb ik er 3. Maar op de Div 900 van michelnie zitten er maar 2.

1 komt er vanaf de airbox, en 2 vanaf de benzinetank

ondanks dat de motor goed loopt begin ik te vermoeden dat er iets niet helemaal jofel zit...

zo kan ik me niet bedenken waarom er slangen vanaf de tank komen.

1 is voor de overloop bij de vuldop, maar waar is de ander voor :?

1 van de 2 slangen is een lange rechte dunne slang. De anders is wat dikker, en heeft nog een extra verdikking ergens in het midden, van een cm of 5

In de verdikking zit een filtertje....

1 slang van overloop luchtfliter
1 slang afvoer gelekte benzine
1 slang kleppendeksel

De laatste weet ik niet helemaal zeker.

Het kan zijn dat je de slang nu anders geroute hebt waardoor hij nu wel te zien is....
 
Het moeten er twee zijn.
Eentje van de overloop vuldop en eentje van de accu.

Een derde kan ik niet plaatsen? Carter ontluchting gaat naar luchtfilterhuis, misschien dat 'm is? Of het is een van de slangen van het AIR systeem.
 
In de verdikking zit een filtertje....

1 slang van overloop luchtfliter
1 slang afvoer gelekte benzine
1 slang kleppendeksel

De laatste weet ik niet helemaal zeker.

Het kan zijn dat je de slang nu anders geroute hebt waardoor hij nu wel te zien is....

die slang van het kleppendeksel kan dan niet van de tank afkomen neem ik aan?

want daar zitten er dus 2 aan
 
Het moeten er twee zijn.
Eentje van de overloop vuldop en eentje van de accu.

Een derde kan ik niet plaatsen? Carter ontluchting gaat naar luchtfilterhuis, misschien dat 'm is? Of het is een van de slangen van het AIR systeem.


toen ik de tank los in mijn handen had, zaten er 2 slangen aan vast.

en aan de airbox zat er 1

slangetje van de accu?
 
aan de airbox zitten er ook twee, 1 gaat naar de kleppendeksel, dat is een heel klein stukje, en een met een verdikking dat is inderdaad een filter en die gaat naar achteren.
 
aan de airbox zitten er ook twee, 1 gaat naar de kleppendeksel, dat is een heel klein stukje, en een met een verdikking dat is inderdaad een filter en die gaat naar achteren.


klopt, nog wel meer zelfs. aan voorzijde (punt) 2

1 in de linker onderhoek, en 1 in het midden
 
toen ik de tank los in mijn handen had, zaten er 2 slangen aan vast.

en aan de airbox zat er 1

slangetje van de accu?
Dacht dat er ook een slang vanaf de accubak kwam....?!
Wacht... ik kijk even... Mijne ligt toch open in de schuur...

Twee slangen:
1. Vanaf de airbox linksachter/onder
2. Vanaf de overloop van de tank
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat er ook een slang vanaf de accubak kwam....?!
Wacht... ik kijk even... Mijne ligt toch open in de schuur...

Twee slangen:
1. Vanaf de airbox rechtsachter/onder
2. Vanaf de overloop van de tank

dan vraag ik me toch af waar mijn derde slang vandaan komt :X

er hingen er echt 2 aan de tank
 
Beste Div riders

Ben al een tijdje niet meer op het forum geweest , dit omdat ik tegenwoordig ook een klassieke Mercedes Benz ( lees ook forum ) er bij heb.
Toch heb ik ff jullie advies nodig, ik ben n.l mijn contact sleutel kwijt en heb geen reserve ( ja ik weet het dom dom dom ) wellicht heeft een van jullie ervaring hier mee om dit op te lossen.

Ik hoor het graag

Alvast super bedankt

GR
Paul Mulder

PS. past een slotenset ( contactslot met kroonplaat benzine dop en buddyslot) van XJ 600 ook op een XJ 900
 
Ik heb nog even gekeken:

1 van de drie gaat heel duidelijk nagenoeg recht omhoog naar de tank. dat lijkt mij de overloop te zijn van je tankdop

van de 2 andere weet ik dat er 1 naar het luchfilterhuis gaat, die zit inderdaad linksonder aan het luchtfilter, aan de achterzijde (zadelzijde, niet stuurzijde)

De andere lijkt aan de linkerkant gelijk op te lopen met het slangetje van het luchtfilterhuis, maar splitst dan af, richting de tank.

dit is een duidelijk dikkere slang, met een extra verdikking (filter :? ) in het midden, een hard plastieke verdikking.

Aangezien het niet logisch lijkt om op een afvoer een filter te zetten, zou het een aanvoer kunnen zijn, misschien luchtaanzuiging van het een of ander?

Op alle drie de slangetjes is aan het uiteinde niet te zien dat daar ooit een slangklem op heeft gezeten, dit kan je normaal heel goed zien.
 
Laatst bewerkt:
Beste Div riders

Ben al een tijdje niet meer op het forum geweest , dit omdat ik tegenwoordig ook een klassieke Mercedes Benz ( lees ook forum ) er bij heb.
Toch heb ik ff jullie advies nodig, ik ben n.l mijn contact sleutel kwijt en heb geen reserve ( ja ik weet het dom dom dom ) wellicht heeft een van jullie ervaring hier mee om dit op te lossen.

Ik hoor het graag

Alvast super bedankt

GR
Paul Mulder

PS. past een slotenset ( contactslot met kroonplaat benzine dop en buddyslot) van XJ 600 ook op een XJ 900
Van @Kees Den Haag heb ik begrepen dat alleen de ventieldopjes uitwisselbaar zijn tussen de 600 en de 900 ...
 
@NickName, weer uitgebreid gekeken. En ik zie inderdaad een slang met een verdikking, maar die komt vanaf de tank (benzinekraan) en wordt dan dikker (zit een grotere slang omheen ter bescherming) en die gaat naar het benzinefilter.
Deze zit wel degelijk met klemmetjes vast.
Verder die ik echt geen slangen lopen, rest is elektriciteit.

Plaats eens een foto of verder je tank eens. Want als het deze slang is dan krijgt je pomp geen benzine. Maar zou je ook de kraan dicht moeten hebben, anders loopt die leeg?
 
@NickName, weer uitgebreid gekeken. En ik zie inderdaad een slang met een verdikking, maar die komt vanaf de tank (benzinekraan) en wordt dan dikker (zit een grotere slang omheen ter bescherming) en die gaat naar het benzinefilter.
Deze zit wel degelijk met klemmetjes vast.
Verder die ik echt geen slangen lopen, rest is elektriciteit.

Plaats eens een foto of verder je tank eens. Want als het deze slang is dan krijgt je pomp geen benzine. Maar zou je ook de kraan dicht moeten hebben, anders loopt die leeg?

klopt, die heb ik ook, en dat is een vrij korte, 15 cm hooguit? die zit gewoon op zijn plek

zal zo even foto schieten, maar je ziet niet echt veel gok ik

ik heb al ruim 40 km gereden inmiddels, dus op zich zou de aanvoer van benzine dan wel goed moeten zijn...
 
Laatst bewerkt:
klopt, die heb ik ook, en dat is een vrij korte, 15 cm hooguit? die zit gewoon op zijn plek

zal zo even foto schieten, maar je ziet niet echt veel gok ik

ik heb al ruim 40 km gereden inmiddels, dus op zich zou de aanvoer van benzine dan wel goed moeten zijn...
Klopt. En als je inderdaad 40 km hebt gereden zal die wel goed zitten :}
Foto zegt meer dan duizend woorden is het toch? O-)
 
Waar heb je dat schuim vandaan en hoe maak je de vorm?
Bij Joan's schuimrubberbetaalbaar (hoe verzin je het?) moest het wel ophalen, heb ze €10 gegeven voor alle moeite en klaar was Kees (niet die......). Daarna met bisonkit op het oude schuim geplakt en een nieuw doekje bij Louis.de vandaan erop. Zat als een vorst! Wellicht ga ik dat nog een keer doen bij de 900 als ik zin erin heb, niet veel werk maar wel gepiel met die nietjes.
 
Bij de 600 zijn het er ook 3.
2 links en 1 rechts.
(de rechter is bij de 6 ook een met verdikking(filtertje), die gaat omhoog naar carter/luchtfilter kast ding geval).

Denk niet dater veel verschil zal zijn hier in tussen de 6 en 9
 
Aangezien het niet logisch lijkt om op een afvoer een filter te zetten, zou het een aanvoer kunnen zijn, misschien luchtaanzuiging van het een of ander?

Als er benzine uit je tank verbruikt wordt, moet er op 1 of andere manier lucht in. Dat gebeurt ook wel gewoon via de dop, maar als je dan in de regen rijdt zuigt ie allemaal water naar binnen. (berucht bij de XJ900F). Bij jouw fiets lijkt het me dat ie de lucht hier haalt. Dat filter voorkomt dat ie gelijk ook allemaal troep de tank in zuigt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan