Welkom in deel 18 van Het grote Yamaha Diversion topic.
In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N. De S-versie heeft een (top)kuip, de N is "naked".
Hoewel de 600 en 900 veel gemeen hebben, is vrijwel geen enkel onderdeel uitwisselbaar.
Regenpak mee of word t zonder lekker touren?
De belangrijkste informatie uit de vorige topics is hier te vinden:
(klik op de tekst om de link te openen)
Motorolie.
Tips & trucs, onderhoud en onderdelen.
How-to verwijderen motorblok XJ600S
Online winkels & motorsloop.
Controle voor het rijden.
Onderhoudsschema.
Bougie-controle.
Lagernummers Achterbrug XJ900S
Veel voorkomende problemen (om op te letten bij aanschaf)
Diversion 600:
- Roestende uitlaten/collector.
- Achterrem gaat snel vastzitten.
- Achterschokbreker.
- Gevoelige oliesensor
- Trillingen rond de 3- 4000 toeren
- "Shimmy" is het "schudden" van het stuur bij bepaalde snelheden. Je merkt het eigenlijk pas als je het stuur even loslaat, wat best gevaarlijk kan zijn als je het niet verwacht.
Met Bridgestone BT45 voorband (en hoe meer cubbing hoe erger!), (zware) topkoffer en 60-70 km/h is dit op z'n ergst. Sinds ik een Michelin-bandje heb is het zo goed als verdwenen.
Diversion 900:
- Shimmy-uitleg
Gebruikshandleiding XJ600S
Werkplaatshandboek XJ600S
nog een Werkplaatshandboek XJ600S
Gebruikshandleiding XJ900S
Werkplaatshandboek XJ900S
Disclaimer: De Diversion is een hele geschikte motor om zelf te (leren) sleutelen. Hoewel we ons best doen om alle informatie hier zo compleet mogelijk te houden, kunnen er altijd fouten insluipen waardoor we de juistheid van de informatie niet kunnen garanderen. Vergeet niet dat wij "slechts" hobbyisten zijn. Denk altijd zelf na wat je doet, lees het WPHB (Werkplaatshandboek), vraag zo nodig hier in het topic om raad, en bij twijfel: vraag om raad bij een expert (lees: motordealer).
XJ600 S/N
Motorblok van de XJ 600 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 600 S: Jessica33 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
XJ900 S/N
Motorblok van de XJ 900 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 900 S : BertV in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
Toevoegingen/Aanpassingen aan de OpeningsPost
Wil je ook (met foto) in de OP of heb je je motor verkocht en ben je voor een ander merk/type gegaan?
Heb je een HOWTO (al dan niet met foto's) van een reparatie gemaakt?
Of klopt er iets niet?
Stuur even een Privebericht of plaats het hier in het topic.
Opzet van dit topic
De opzet van het Diversion-topic danken we aan Speedy76 , van wie we helaas al lange tijd niets vernomen hebben. We hopen het beste, maar vrezen het ergste...
Wat ging hieraan vooraf?
het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 11)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 12)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 13)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 14)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 15)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 16)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 17)
Enkele Diversion's van de aanwezigen, al dan niet met piloot
(Updated:18-01-2014)
amfa
apie123
Bart_75
Bensi
denkel
DiversionDriver
Divv-jeff
El_Fonzer (motor ligt uit elkaar)
Faithy
gasbaas
golend
Hans1958
Hayfork
Jeltel
Volgens Jeltel de snelste.
Just8KB8
KarenO
kenny77
legalstar
motormuisie
Mr. R.
Nick Name (vrouwlief van)
Odie1959
Pervect
PeterZaph
phm
pwrooij
Rainbow600
RemcoNL
RMB24
ronk
Sega578
SillyWalks
SockPants
Speedy76
spykes22
stefanrs2
Stefluij
TripleSteve
tyketto
Wieker Oosie
Wuppie
In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N. De S-versie heeft een (top)kuip, de N is "naked".
Hoewel de 600 en 900 veel gemeen hebben, is vrijwel geen enkel onderdeel uitwisselbaar.
Regenpak mee of word t zonder lekker touren?
De belangrijkste informatie uit de vorige topics is hier te vinden:
(klik op de tekst om de link te openen)
Motorolie.
Tips & trucs, onderhoud en onderdelen.
How-to verwijderen motorblok XJ600S
Online winkels & motorsloop.
Controle voor het rijden.
Onderhoudsschema.
Bougie-controle.
Lagernummers Achterbrug XJ900S
Veel voorkomende problemen (om op te letten bij aanschaf)
Diversion 600:
- Roestende uitlaten/collector.
- Achterrem gaat snel vastzitten.
- Achterschokbreker.
- Gevoelige oliesensor
- Trillingen rond de 3- 4000 toeren
- "Shimmy" is het "schudden" van het stuur bij bepaalde snelheden. Je merkt het eigenlijk pas als je het stuur even loslaat, wat best gevaarlijk kan zijn als je het niet verwacht.
Met Bridgestone BT45 voorband (en hoe meer cubbing hoe erger!), (zware) topkoffer en 60-70 km/h is dit op z'n ergst. Sinds ik een Michelin-bandje heb is het zo goed als verdwenen.
Diversion 900:
- Shimmy-uitleg
Gebruikshandleiding XJ600S
Werkplaatshandboek XJ600S
nog een Werkplaatshandboek XJ600S
Gebruikshandleiding XJ900S
Werkplaatshandboek XJ900S
Disclaimer: De Diversion is een hele geschikte motor om zelf te (leren) sleutelen. Hoewel we ons best doen om alle informatie hier zo compleet mogelijk te houden, kunnen er altijd fouten insluipen waardoor we de juistheid van de informatie niet kunnen garanderen. Vergeet niet dat wij "slechts" hobbyisten zijn. Denk altijd zelf na wat je doet, lees het WPHB (Werkplaatshandboek), vraag zo nodig hier in het topic om raad, en bij twijfel: vraag om raad bij een expert (lees: motordealer).
XJ600 S/N
Motorblok van de XJ 600 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 600 S: Jessica33 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
XJ900 S/N
Motorblok van de XJ 900 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 900 S : BertV in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
Toevoegingen/Aanpassingen aan de OpeningsPost
Wil je ook (met foto) in de OP of heb je je motor verkocht en ben je voor een ander merk/type gegaan?
Heb je een HOWTO (al dan niet met foto's) van een reparatie gemaakt?
Of klopt er iets niet?
Stuur even een Privebericht of plaats het hier in het topic.
Opzet van dit topic
De opzet van het Diversion-topic danken we aan Speedy76 , van wie we helaas al lange tijd niets vernomen hebben. We hopen het beste, maar vrezen het ergste...
Wat ging hieraan vooraf?
het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 11)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 12)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 13)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 14)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 15)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 16)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 17)
Enkele Diversion's van de aanwezigen, al dan niet met piloot
(Updated:18-01-2014)
amfa
apie123
Bart_75
Bensi
denkel
DiversionDriver
Divv-jeff
El_Fonzer (motor ligt uit elkaar)
Faithy
gasbaas
golend
Hans1958
Hayfork
Jeltel
Volgens Jeltel de snelste.
Just8KB8
KarenO
kenny77
legalstar
motormuisie
Mr. R.
Nick Name (vrouwlief van)
Odie1959
Pervect
PeterZaph
phm
pwrooij
Rainbow600
RemcoNL
RMB24
ronk
Sega578
SillyWalks
SockPants
Speedy76
spykes22
stefanrs2
Stefluij
TripleSteve
tyketto
Wieker Oosie
Wuppie
Laatst bewerkt: