Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Motormuissie naar huis! Wel op zijn Engels !!
full
 
Weet iemand hoeveel olie er in de voorvork van een 900 uit 1996 moet.

1,5 jaar geleden de oliekeerring vervangen en nu al weer lek )-:
Nu maar originele Yamaha besteld en ja ook nieuwe borgclips
 
1,5 jaar geleden de oliekeerring vervangen en nu al weer lek )-:
Nu maar originele Yamaha besteld en ja ook nieuwe borgclips
Bij mij na 3 jaar, maar echt heel weinig kilometers... Ik heb het 2 maanden uitgesteld maar moet er nu toch aan beginnen.

Waar heb je originele Yamaha keerringen besteld? Ik kan ze alleen in de VS vinden, rond de 40 euro voor 2. De vorige keer haalde ik ze bij de lokale Yamaha-dealer maar kreeg ik alsnog "namaak". Ervaring met remklauwen is ook dat origineel gewoon beter werkt.
Bij louis kost een Saito-setje een tientje, en hetzelfde voor de stofkappen (die hebben scheurtjes na 3 jaar).

De borgclips heb ik vorige keer op ebay besteld van RVS, ik neem aan dat die nog goed zijn.

Iemand enig idee wat voor olie er nou in moet? 10W is standaard, maar 15W werd hier aangeraden voor iets stuggere demping. Die wil ik nu proberen. Dan heb ik minerale olie of ~synthetische olie~[/i] als optie. Momenteel zit er "gewoon" Yamalube in van de lokale dealer...
Nog een alternatief is [url=http://www.easyparts.nl/Voorvorkolie-CASTROL-Synthetisch-15W-0,5L_%28Vorkolie%29-p184497.html]Louis huismerk
, maar dat is dan 10W-20, en ik weet niet waar die laatste 20 op slaat.
 
Remco, onderstaande geldt wel voor de Diversion 900.
Zie dat jij een 600 hebt, dus misschien wel andere bestelnummers.

Keerringen en borgclips besteld bij motoport Rotterdam, gezegd dat ik origineel Yamaha wou hebben.
Deze hebben ze besteld bij een andere motorzaak omdat ze zelf geen Yamaha dealer zijn.
Dus het lijkt me dat het voor een yamaha dealer helemaal geen probleem moet zijn.

Keerring: 3SP-23145-L0 €14,37
Borgclip: 26H-23156-00 €2,95

Totaalbedrag 2 x keerring en 2 x borgclip was €34,64

full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag vorvorkoliekeerring vervangen, is goed zelf te doen.
Miste alleen een stuk 50 mm pvc pijp (is wel een must) om keerring op de plek te krijgen, deze dus nog moeten halen.
Ongeveer 2,5 uur werk.
Tool om damperrod vast te houden had ik nog.
 
Iemand nog weggewaaid?

Vanmiddag waaide het behoorlijk maar was wel te doen, alleen extra alert zijn bij tegemoetkomende vrachtwagens en busjes.

Helaas wel de motor op zijn kant gelegd, ondanks dat ik stil stond en kwam niet door de wind.
Bestuurder voor me ging in één keer vol in de ankers en zag tot mijn schrik de witte lampen aangaan en de Vito kwam vlot achteruit zetten. Helaas niets aan te redden (wel geprobeerd) en zowel de motor als ik lagen plat. Bestuurder gaf geen verklaring waarom die in eens achteruit reed (heb wel een vermoeden uitgesproken, maar dat ontkende hij).

Gelukkig draag ik altijd stevige motorlaarzen, motor kwam op mijn enkel / onderbeen terecht. Mijn linker knie voelt inmiddels wat stijfjes aan.

Schadeformulier ingevuld en bij thuiskomst de verzekering even gebeld, morgen met de afdeling rechtsbijstand bellen (op verzoek van de persoon aan de telefoon).


Nog niet grondig gekeken naar de schade, de schrik is inmiddels redelijk afgezakt.
 
Vanmiddag waaide het behoorlijk maar was wel te doen, alleen extra alert zijn bij tegemoetkomende vrachtwagens en busjes.

Helaas wel de motor op zijn kant gelegd, ondanks dat ik stil stond en kwam niet door de wind.
Bestuurder voor me ging in één keer vol in de ankers en zag tot mijn schrik de witte lampen aangaan en de Vito kwam vlot achteruit zetten. Helaas niets aan te redden (wel geprobeerd) en zowel de motor als ik lagen plat. Bestuurder gaf geen verklaring waarom die in eens achteruit reed (heb wel een vermoeden uitgesproken, maar dat ontkende hij).

Gelukkig draag ik altijd stevige motorlaarzen, motor kwam op mijn enkel / onderbeen terecht. Mijn linker knie voelt inmiddels wat stijfjes aan.

Schadeformulier ingevuld en bij thuiskomst de verzekering even gebeld, morgen met de afdeling rechtsbijstand bellen (op verzoek van de persoon aan de telefoon).


Nog niet grondig gekeken naar de schade, de schrik is inmiddels redelijk afgezakt.
Schrikken! Was het binnen de bebouwde kom? Hoe is het verder met de schade aan jou zelf, kleding en motor?
Wel vreemd dat hij opeens achteruit rijd, had hij jou niet gezien in zijn spiegels? En waren er getuigen?
 
Vanmiddag waaide het behoorlijk maar was wel te doen, alleen extra alert zijn bij tegemoetkomende vrachtwagens en busjes.

Helaas wel de motor op zijn kant gelegd, ondanks dat ik stil stond en kwam niet door de wind.
Bestuurder voor me ging in één keer vol in de ankers en zag tot mijn schrik de witte lampen aangaan en de Vito kwam vlot achteruit zetten. Helaas niets aan te redden (wel geprobeerd) en zowel de motor als ik lagen plat. Bestuurder gaf geen verklaring waarom die in eens achteruit reed (heb wel een vermoeden uitgesproken, maar dat ontkende hij).

Gelukkig draag ik altijd stevige motorlaarzen, motor kwam op mijn enkel / onderbeen terecht. Mijn linker knie voelt inmiddels wat stijfjes aan.

Schadeformulier ingevuld en bij thuiskomst de verzekering even gebeld, morgen met de afdeling rechtsbijstand bellen (op verzoek van de persoon aan de telefoon).


Nog niet grondig gekeken naar de schade, de schrik is inmiddels redelijk afgezakt.

Ook eens gehad bij mij in de straat, gelukkig deed de Stebel zijn werk!
 
Iemand weleens dat draaiende asje bovenop je koppelingsdeksel los gehaald? Kabel vervangen, maar gaat nog steeds erg zwaar, komt ook een schurend geluid vanaf van dat asje.

zal wel dit onderdeel zijn;
brgcyl-cal-roller-16g-tm_medium9331531502-01_069b.jpg


Kabel gaat wel soepel, als je op de motor zit knijp je een stuk makkelijker dan als je er naast staat...

Maar motor start steeds beroerder door, ga ik vanuit, de koolborstels, ook kan je de motor als hij niet loopt en je schakelt in zijn 1 en je houdt de koppeling in de motor niet bewegen, plakkende platen?
 
Laatst bewerkt:
Hoop mensen op vakantie vermoed ik! Ben gelukkig bijna door het werk heen nog even een vlucht naar de UK boeken (werk) en vanmiddag maar een gedeelte van de route rijden. Schijnt droog te blijven!
Alle onderdelen zijn binnen cq klaar voor kleppen-stellen en carbs synchroniseren. Zelf de uitgebreide YCIS-tool gefabriceerd. Kan volgende week aan de bak! Nu langzamerhand onderdelen vergaren voor revisie van de voorvork: keerringen, clips en stofringen en niet te vergeten prog. veren! Totale kosten €200,=.
 
Kan GPX route wel per mail versturen maar krijg hem niet hier in het reactie-kader, iemand een idee hoe ik de route hier krijg. Anders word het naar de meerijders zelf versturen via de email: stuur me in dat geval even een pb met het adres.
 
Hoop mensen op vakantie vermoed ik! Ben gelukkig bijna door het werk heen nog even een vlucht naar de UK boeken (werk) en vanmiddag maar een gedeelte van de route rijden. Schijnt droog te blijven!
Alle onderdelen zijn binnen cq klaar voor kleppen-stellen en carbs synchroniseren. Zelf de uitgebreide YCIS-tool gefabriceerd. Kan volgende week aan de bak! Nu langzamerhand onderdelen vergaren voor revisie van de voorvork: keerringen, clips en stofringen en niet te vergeten prog. veren! Totale kosten €200,=.

_O-
 
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw in motor land en nog met lessen bezig maar hopelijk als ik weer tijd heb
snel het Atje in bezit.
Ben zelf 27 jaar 190 lang en zoek iets van een sportieve toermotor.
Zal eigenlijk alleen prive ritjes maken.
nou vroeg ik me af. Is een diversion 900 een leuke begin motor.
vind ze best aan de prijs voor leeftijd. ( dus populair?)
uhm werd tussen door afgeleid en weet me vragen niet maar die komen vanzelf wel weer. vast bedankt Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat de Diversion 900 (voor mij) genoeg power heeft, wil ik niet zeggen dat het nou echt een sportieve toermotor is.
Wat mij betreft is het een heerlijke toermotor waarbij je lekker rechtop zit.
Of het een beginnermotor is weet ik niet, maar de Diversion is best wel aan het gewicht.
Qua prijs kan je de Diversion best wel voor een redelijke tot goedkope prijs kopen, en makkelijk (dus goedkoop) in onderhoud.
Kijk wel naar de uitlaatcollector, deze wil nog wel eens aardig roesten.
 
oja ik weet al wat ik wou vragen. ik heb vaak gelezen dat als een motor 50.000 km heeft gereden hij eigelijk wel een beetje af is. hoe zit dat met deze motor ?

Bedankt voor je antwoord :) maar ik vond ze op speurders best duur 3000+
natuurlijk heb je zo ook minder, maar dan wel weer met meer km.
of hij zwaar in gewicht is de 900 is iets van 230 kilo toch ?
zelf heb ik ook les gehad op een xj6 naked die woog toch ook nog iets van 215-220 dus die 10 a 15 kilo komt wel goed denk ik. ook omdat ik met mijn lengte 190 makkelijker bij de grond kom ( of is dit fout gedacht?)


Edit: Nu ik iets beter kijk heb inderdaad dure motor . maar ook zeker die goed geprijst zijn :) maar dan bj 1994 95 96 etc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan