Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijklaargewicht Yamaha xj6 abs = 210 kg
Rijklaargewicht Yamaha xj 900s = 274 kg

Leeftijd maakt niet zo veel uit, mits goed onderhouden.
En de motor is bij 100.000 km net ingereden (-:
 
Laatst bewerkt:
hmm okee dus hij is behoorlijk wat zwaarder.
is dus kwestie van een keer ergens 1 opzoeken tegen die tijd.
goed te horen dat de motor wel veel km kan maken.
als ik het goed heb begrepen heeft hij geen ketting maar een cardan ?? :$
Waarom is dit beter ? :$ ( ja ben echt een leek )
 
hmm okee dus hij is behoorlijk wat zwaarder.
is dus kwestie van een keer ergens 1 opzoeken tegen die tijd.
goed te horen dat de motor wel veel km kan maken.
als ik het goed heb begrepen heeft hij geen ketting maar een cardan ?? :$
Waarom is dit beter ? :$ ( ja ben echt een leek )
De 900 heeft een cardan, is onderhoudsarm.
 
Km stand zegt niet zoveel, het gebruik door de eigenaar des te meer! Er zijn motoren die de 200.000km ruim overschreden hebben en waarop ik met gemak nog een verre reis op aandurf. Het is beter te kijken naar het onderhoud wat aan de motor gedaan is: heeft de vorige eigenaar de motor goed onderhouden en loopt en schakelt hij nog goed.
Als je nog niet weet welke motor voor jou het best geschiktst is zou ik proefritten maken of in het begin een motor voor een dag huren. Niet alleen hoogte en gewicht zijn bepalend maar ook zithouding, stuureigenschappen etc.
Succes met het maken van de keuze!
 
En geen proefrit van 10 minuten, maar voel 'm flink aan de tand (wat iets anders is dan: probeer hoe hard hij kan ...). Blijf gerust twee uur weg - al zul je daar bij terugkomst wel commentaar op krijgen, zoals mij ook een keer is overkomen. Je wilt ten slotte weten of je er na een lange rit nog fit afstapt.
 
Laatst bewerkt:
Collega van mij heeft een XJ900S uit 1998 gekocht in Varsseveld. Hij woont alleen in Amsterdam en heeft zijn rijbewijs nog niet. Of ik hem even wat dichterbij wil zetten (hier in Arnhem dus). Jahoor, regel maar een auto erheen.
Eens kijken of een hele schone opgepoetste (staat nu binnen in een woonkamer...) met maar 40.000 km beter rijdt dan mijn ouwe afgeragte div met 130.000 km ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de Yamaha-dealer 2 originele oliekeerringen uit voorraad gehaald (25,80). Viel niet tegen!
Stofringen zijn in bestelling.

Verkoopster zei ook dat ik gewoon te weinig rijd en ze daarom maar 3 jaar meegaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan