Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
6.801
3
41
Zevenhoven (Zuid Holland)
#26
5 okt 2015
47
1
#29
de twijfel slaat toe! eerder had ik al even laten weten dat als alles een beetje mee zit ik over een maand op een Diversion rond rijd, een XJ600s uit 2001.

Nu had ik even laten vallen dat ik de motor om wilde gaan bouwen tot een variant die wat meer op de XJ600N leek, de dingen die ik hier voor zou veranderen zijn:
de koplamp
klokkenpaneel
stuur
dempers
kuip weg

Na even kwijlen op het internet en mijzelf een beetje lekker te maken met wat er allemaal mogelijk is kwam ik ook een afbeelding van een XJ600S met onderkuip tegen. het probleem is dat ik de topkuip alleen niet mooi vind, daarom was in eerste instantie het idee om de kuip er af te halen.

Echter nu ik zie dat er ook een onderkuip beschikbaar is word ik toch wel een beetje in twijfel gebracht. Dit komt mede door dat ik een motorreis wil gaan maken in 2017, in dit geval lijkt een kuip + onderkuip mij wel fijn (ook als contra gewicht voor de koffers met bepakking). echter een wat meer café racer look lijkt me ook wel gaaf, dit omdat je dan een wat sportievere houding krijgt.


verder had ik nog een puntje. ik wil er graag akrapovic dempers onder zetten, nu heb ik even vlug op het interwebs gekeken en zie ik dat ik uit kom op een 2e hands setje (wegens symetrie en mogelijkheden) nu had ik de vraag of de originele dempers op het 4-2 stuk zitten geklemd of dat het 4-2 verdeelstuk op de spruitstukken zit geklemd, of dat natuurlijk de hele uitlaat gelast is.

groetjes!
 

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
6.801
3
41
Zevenhoven (Zuid Holland)
#30
de twijfel slaat toe! eerder had ik al even laten weten dat als alles een beetje mee zit ik over een maand op een Diversion rond rijd, een XJ600s uit 2001.

Nu had ik even laten vallen dat ik de motor om wilde gaan bouwen tot een variant die wat meer op de XJ600N leek, de dingen die ik hier voor zou veranderen zijn:
de koplamp
klokkenpaneel
stuur
dempers
kuip weg

Na even kwijlen op het internet en mijzelf een beetje lekker te maken met wat er allemaal mogelijk is kwam ik ook een afbeelding van een XJ600S met onderkuip tegen. het probleem is dat ik de topkuip alleen niet mooi vind, daarom was in eerste instantie het idee om de kuip er af te halen.

Echter nu ik zie dat er ook een onderkuip beschikbaar is word ik toch wel een beetje in twijfel gebracht. Dit komt mede door dat ik een motorreis wil gaan maken in 2017, in dit geval lijkt een kuip + onderkuip mij wel fijn (ook als contra gewicht voor de koffers met bepakking). echter een wat meer café racer look lijkt me ook wel gaaf, dit omdat je dan een wat sportievere houding krijgt.


verder had ik nog een puntje. ik wil er graag akrapovic dempers onder zetten, nu heb ik even vlug op het interwebs gekeken en zie ik dat ik uit kom op een 2e hands setje (wegens symetrie en mogelijkheden) nu had ik de vraag of de originele dempers op het 4-2 stuk zitten geklemd of dat het 4-2 verdeelstuk op de spruitstukken zit geklemd, of dat natuurlijk de hele uitlaat gelast is.

groetjes!
Lang verhaal, maar een onder Kuip weegt bijna niks. Ik heb een laser demper er onder, het uitlaatsysteem bestaat uit 2x bochten, met daarop een demper, dus in totaal bestaat het uit 4 onderdelen. Bij mij is er een 2 in 1 stuk gelast. Nadeel vaak vervalt Hierdoor de middenbok.
 
24 jan 2009
206
0
Amsterdam
#34
Doordat je relais twee keer zo snel gaat knipperen weten we zeker dat de verbinding met het lampje is verbroken. Dus dat is helder.

Draadbreuk kan, of het lampje maakt geen goed contact in de fitting. Nu is het zaak met de voltmeter te gaan meten. Heb je die?
Met mijn beperkte kennis en kunde lukte me het niet om te achterhalen waar het zat.

Uiteindelijke bleek de fitting gewoon geen contact meer te maken (van binnen maakte een van de draadjes geen contact meer). De garage heeft het hele zaakje vervangen door een tweedehandse die wel genoeg werkt.

Terugdenkend denk ik dat ik het wel had kunnen oplossen, als ik wist dat het die fitting was en ik die open kon krijgen.

Maar ja, ik had de motor weer nodig, dus ben blij dat het zo snel opgelost is.

Bedankt voor de hulp! :]
 

waver1971

Die hard MF'er
4 okt 2014
487
14
46
Groningen
#35
Hoi allemaal. De aandrijving van de kilometertellerkabel is stuk. Eigen schuld. Niet perfect passende vervangingskabel gebruikt. Heeft iemand nog zo'n wormwieltje liggen of een goedkoop adresje?
 
28 apr 2005
4.687
2
Den Haag
#36
Met mijn beperkte kennis en kunde lukte me het niet om te achterhalen waar het zat.

Uiteindelijke bleek de fitting gewoon geen contact meer te maken (van binnen maakte een van de draadjes geen contact meer). De garage heeft het hele zaakje vervangen door een tweedehandse die wel genoeg werkt.

Terugdenkend denk ik dat ik het wel had kunnen oplossen, als ik wist dat het die fitting was en ik die open kon krijgen.

Maar ja, ik had de motor weer nodig, dus ben blij dat het zo snel opgelost is.

Bedankt voor de hulp! :]
Geen dank. Het is bijna altijd de fitting of de connectoren. Draden breken niet vaak.
 
20 mrt 2008
29
0
#37
Update van lekkende carburateurs uit topic nr. 20

Na demontage van het carburateurblok en vervolgens de vlotterkamers en de zittingen van de vlotternaalden, bleek de O-ring pakking van de naaldzitting erg hard en bij het verwijderen direct te breken. Vlotternaald zelf sloot luchtdicht af. Pakkingen van de vlotterkamers ook verhard. O-ringen (bij Kawasaki wel los verkrijgbaar!) en pakkingen vervangen. Probleem opgelost. Ultrasoon reinigen dus niet nodig gebleken, want motor liep goed en er was geen sprake van vervuiling in de vlotterkamers of naaldzitting.
Heerlijk geen benzinelucht meer in de garage.
 

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
6.801
3
41
Zevenhoven (Zuid Holland)
#38
Update van lekkende carburateurs uit topic nr. 20

Na demontage van het carburateurblok en vervolgens de vlotterkamers en de zittingen van de vlotternaalden, bleek de O-ring pakking van de naaldzitting erg hard en bij het verwijderen direct te breken. Vlotternaald zelf sloot luchtdicht af. Pakkingen van de vlotterkamers ook verhard. O-ringen (bij Kawasaki wel los verkrijgbaar!) en pakkingen vervangen. Probleem opgelost. Ultrasoon reinigen dus niet nodig gebleken, want motor liep goed en er was geen sprake van vervuiling in de vlotterkamers of naaldzitting.
Heerlijk geen benzinelucht meer in de garage.

Ben je bij een Kawasaki merkdealer geslaagd voor de kringen? Weet je misschien nog welke maat?
 
5 okt 2015
47
1
#39
Na even kwijlen op het internet en mijzelf een beetje lekker te maken met wat er allemaal mogelijk is kwam ik ook een afbeelding van een XJ600S met onderkuip tegen. het probleem is dat ik de topkuip alleen niet mooi vind, daarom was in eerste instantie het idee om de kuip er af te halen.
Ik heb besloten er een onderkuip op te zetten, nu alleen de vraag of iemand hier ervaring mee heeft, is het mogelijk om een onderkuip van de xj600 van 1995-1999 op een div uit 2001 te zetten? Of is er voor de div 600 een eigen kuip set
 
Laatst bewerkt:
28 apr 2005
4.687
2
Den Haag
#41
Ik heb besloten er een onderkuip op te zetten, nu alleen de vraag of iemand hier ervaring mee heeft, is het mogelijk om een onderkuip van de xj600 van 1995-1999 op een div uit 2001 te zetten? Of is er voor de div 600 een eigen kuip set
Tussen de Div 600 en de Div 900 zijn eigenlijk alleen de ventieldopjes uitwisselbaar...
 
5 okt 2015
47
1
#42
Tussen de Div 600 en de Div 900 zijn eigenlijk alleen de ventieldopjes uitwisselbaar...
Misschien makkelijk om te vermelden dat ik twee 600tjes bedoel.

Ik weet namelijk niet of de (top) kuip van de gehele 600 reeks tot 2004 (volgens mij) gelijk is
 
20 mrt 2008
29
0
#43
Weet de maat van de O-ringen niet. De locale motorcross zaak herkende het probleem, omdat op bepaalde crossmotoren het zelfde type carburateur zit. Hij betrekt de O-ringen bij Kawasaki, omdat Yamaha alleen complete sets levert. Voor € 3,00 per stuk.
 

stefanrs2

Die hard MF'er
13 mei 2011
671
1
24
#47
Misschien makkelijk om te vermelden dat ik twee 600tjes bedoel.

Ik weet namelijk niet of de (top) kuip van de gehele 600 reeks tot 2004 (volgens mij) gelijk is
De topkuip is in 1997 drastisch veranderd. Ik heb een onderkuip er onder gehad van een ouder model(voor 1997). Het paste uiteindelijk wel, maar zat net niet lekker.
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
3.314
6
31
#48
Kleine broer z'n diversion 600 streetfighter gaat de goede richting uit...
Ff met wat kleurtjes gespeeld.

 

Destruction86

Die hard MF'er
20 dec 2013
738
3
32
Zwolle
#49
Laatst bewerkt: