Heeft iemand een bagagerek en Givi grondplaat over voor een Div 600 uit 1993 (4BR)? Of desnoods 1 van de 2.
Bedank. Ik ben inmiddels voorzien.Ik heb nog een grondplaat liggen, stuur maar een pm bij eventuele intresse.
Ik ben vergeten er een foto van te maken, maar mijn 600-je lijkt aan de voorzijde van de kop maar dan wel de zijkant) wat vettig te worden. Is dat gewoon een uitgedroogd rubber en/of moet ik daar iets mee?
Staat ook een 900 op het forum nou voor maar 250 euro. Mensen die willen overstappen op een 900 sla nou je slag:p
Staat ook een 900 op het forum nou voor maar 250 euro. Mensen die willen overstappen op een 900 sla nou je slag:p
Uh, lees ff de reactie van Destruction86 tussen jouw 2 posten.
Hahaha zie het nu, de posts op mijn scherm werden verkeerd weergegeven....
Ik heb een vraagje:
Als ik mijn 600 start na een paar dagen koud (nat) weer dan moet ik heel lang starten voordat hij aanslaat. Dan gaat hij Takketakketakketak. Net een oude diesel. Na ong. een halve minuut gaat hij normaal lopen.
Als ik voordat ik mn helm opdoe en handschoenen aandoe de benzinekraan op TRI zet en daarna start gaat het goed. Weet iemand waar ik moet zoeken? Luchtfilter, oliefilter, benzinefilter, brandstofpomp?
Klopt. De mijne is van 1993. Het beste is dus gewoon op PRI zetten zodat de carbs vollopen en dan starten?Je hebt net als ik waarschijnlijk een vacuüm benzinepomp. Dit zorgt ervoor dat hij met moeite de vlotterkamers van je vier carburateurs vult, dit duurt 30/60sec. Ik gok dat je motor van voor 1996 is, vanaf die datum hebben ze hem uitgevoerd met elektrische benzinepomp.
Klopt. De mijne is van 1993. Het beste is dus gewoon op PRI zetten zodat de carbs vollopen en dan starten?
Bij mijn Div600 maakte ik na langere tijd van stil staan altijd gebruik van de PRI stand, dat is eigenlijk een soort bypass op de vacuüm pomp (dan loopt-ie dus gewoon door). Choke erop, starten. Dan na een seconde of 5 (ongeveer) draaide ik de benzinekraan terug naar ON, en dan merkte ik aan het toerental waarop hij liep wel of hij al klaar was voor vertrek of niet (dan schieten ze vaak ineens omhoog in toerental). Dit werkte eigenlijk altijd.
Het klopt dat de vacuümpomp in principe pas 1 carburateur kan vullen met benzine tegen de tijd dat je (als je door start) je accu al leeg hebt, en dat is dus te weinig om daadwerkelijk de motor te starten.
PRI staat voor prime.
Het omdraaien van de kraan van PRI naar ON maakt niet uit voor het omhoog schieten in de toeren, vaak gebeurd dit een aantal seconden na het starten, zowel op pri als gewoon gelijk op on.
PRI staat voor prime.
Het omdraaien van de kraan van PRI naar ON maakt niet uit voor het omhoog schieten in de toeren, vaak gebeurd dit een aantal seconden na het starten, zowel op pri als gewoon gelijk op on.