Oke, maar dat doet dus weinig af aan de manier waarop ik die stand heb uitgelegd (tenslotte is dat wat de PRI stand doet).Dat maakt inderdaad niets uit, maar aan mijn Div600 (en nu ook de Div900) merk ik duidelijk wanneer de choke niet meer nodig is, bij mijn VF en de VFR liep het toerental langzaam op, waar de Diversions op een bepaald moment flink in toeren omhoog schieten.
Mijn 600 liep, als ik hem via de PRI stand gestart had (omdat na een tijdje stilstaan de carburateurs droog zijn), natuurlijk nog niet netjes stationair maar met een schommelend toerental (dat al met al nog net hoog genoeg bleef om niet af te slaan). Zodra het stationair toerental wat stabieler werd draaide ik de kraan van PRI naar ON, als dan het toerental (met choke) van ~1000rpm omhoog schoot naar 3000-3500rpm wist ik dat de choke weer terug kon en 't ding klaar was voor opstappen en wegrijden
Uiteraard kun je dit soort dingen het beste uitleggen door het simpelweg te filmen, maar bij gebrek aan Div600 (ik heb 'm afgeopen juni verkocht) gaat mij dat nu even niet lukken
Als er geen pri op staat heb je wss geen vacuümpomp of er zit geen standaard kraan op....want die bij de 600 hebben volgens mij een kunststof knop.
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?
[afbeelding]
[afbeelding]
@motormuisie: thx
Ik zie het verschil. Dat wordt dus gewoon een passende oplossing zoeken voor mijn probleem. Ik zit te denken aan een slangklem om de uitlaatbocht om de grafietbus tegen te houden. Of zou een ring op de bocht lassen beter werken?
Afgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Afgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie motor, 22000 km, die is net pas ingereden, ga je heel veel plezier mee hebben. Veel veilige km's gewenstAfgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
Allen fijne kerstdagen gewenst, en de allerbeste motorwensen voor 2018. Véél veilige motorkilometers en laat de zon maar schijnen!
Allen fijne kerstdagen gewenst, en de allerbeste motorwensen voor 2018. Véél veilige motorkilometers en laat de zon maar schijnen!
Sluit mij geheel bij jouw aan motormuisie
Dank jullie wel en insgelijks! Wellicht komen we elkaar in 2018 weer 's ergens tegen, maar niet als jullie Diversion-liefde zo ver gaat dat berijders van elk ander merk volledig worden uitgesloten. Ik weet overigens uit ervaring dat dit - in ieder geval bij sommigen - niet het geval is, dus ...Ik wens jullie allemaal hetzelfde als jullie mij toewensen!!!!
Ik ben nog niet verder gekomen dan het overwegen. Heb wel LED erin gehad, maar daar brak steeds de fitting van af. Nu overweeg ik zo'n Xenon met ultrakleine ballast.
Wie rijdt er uit dit topic allemaal met H4 Xenon???