Ja vind ik ook. Kreeg dat ding van geen kanten aan de praat. Zelfs accu vervangen. Pas toen ik olie bijvulde deed ie het weer. Gek ding...
Persoonlijk vind ik het wel mooi ogen.
Maar ken de firma eigenlijk niet
Ik heb het ook gehad. Is de schakelaar van je zijstandaard niet sterk vervuild? Gaat je olielampje branden als je de startknop indrukt?
Olielampje gaat wel branden. Hoor ook een klik als ik de motor op contact zet, maar verder niks...
Vandaag aan het sleutelen gegaan... Schakelaar zijstandaard werkt goed, na veel zoeken stekkertje gevonden en kunnen meten. Richtingaanwijzer linksvoor doet het ook weer. Zag wel dat mijn koplamp ongeveer ontploft is. Hele glas (van het lampje) kapot. Ziet er naar uit dat er ergens een flinke kortsluiting is geweest. Alle zekeringen nagemeten en zijn nog goed. Iemand nog een idee? Want ik weet het niet meer...
Ik heb ook een probleem, mijn tankdop ging lastig open, vorige week beetje siliconenspray erin....
Vanochtend sleutel erin tankdop op en wilde hem weer sluiten krijg ik de sleutel er niet meer uit! Na een kwartier $^&$^%# kwam de sleutel los, gauw naar mijn werk gereden en daar nog even geprobeerd om de dop open te krijgen maar dit lukt niet meer, straks nog maar even proberen.
Stel dat ik hem open heb kan ik het dopmechanisme open maken en schoonmaken oid iemand ervaring hiermee?
Update tankdop gaat weer open, remreiniger does the job, gewoon in het slot spuiten, maar kan je je tankslot van binnen schoonmaken?
Accu geeft 12,5 volt aan, dus die is vol. Heb de motor vrijdag nog gebruikt en zondagmorgen deed ie niks meer. Daarna door griep niet veel kunnen doen. Ook het duwen in versnelling en daarna geprobeerd te starten hielp niet...
Accu geeft 12,5 volt aan, dus die is vol. Heb de motor vrijdag nog gebruikt en zondagmorgen deed ie niks meer. Daarna door griep niet veel kunnen doen. Ook het duwen in versnelling en daarna geprobeerd te starten hielp niet...
De motor zojuist weer in elkaar gezet. Naar buiten gereden en geprobeerd aan te duwen. Dit ging wonderbaarlijk makkelijk. 5 meter duwen, erop springen en in de 2de versnelling zetten en lopen. Motorisch is er dus gelukkig niets mis. Begin nu te vermoeden dat het start-relais kapot is. Ook na het lezen van het wp-handboek, waarin gezegd wordt dat je een klik moet horen als je de startknop indrukt en die hoor ik al niet. Voorlopig dan maar aanduwen tot ik weet hoe het start-relais vervangen moet worden.
In ieder geval iedereen die meegedacht heeft en tips heeft gegeven heel hartelijk bedankt.
De motor zojuist weer in elkaar gezet. Naar buiten gereden en geprobeerd aan te duwen. Dit ging wonderbaarlijk makkelijk. 5 meter duwen, erop springen en in de 2de versnelling zetten en lopen. Motorisch is er dus gelukkig niets mis. Begin nu te vermoeden dat het start-relais kapot is. Ook na het lezen van het wp-handboek, waarin gezegd wordt dat je een klik moet horen als je de startknop indrukt en die hoor ik al niet. Voorlopig dan maar aanduwen tot ik weet hoe het start-relais vervangen moet worden.
In ieder geval iedereen die meegedacht heeft en tips heeft gegeven heel hartelijk bedankt.
Vandaag ging het bij mij ook mis. Lege tank en bij het benzinestation kreeg ik geen eens de sleutel er in. Slot vastgevroren... Op werk maar in een loods naar binnen gereden en tijdens de lunch bleek dat alles weer ontdooit was gelukkig.
Had ik dinsdagavond ook, maar ik rook niet oid, niets bij me en niemand bij onbemande tankstation. Uiteindelijk in een brainwave de sleutel tussen de koelribben van het blok gelegd en even gewacht. Sleutel was na een paar minuutjes warm genoeg om het slot los te krijgen. Nu onder de buddy zo'n lange gasaansteker geplakt, weet wat geleerd.
Had ik dinsdagavond ook, maar ik rook niet oid, niets bij me en niemand bij onbemande tankstation. Uiteindelijk in een brainwave de sleutel tussen de koelribben van het blok gelegd en even gewacht. Sleutel was na een paar minuutjes warm genoeg om het slot los te krijgen. Nu onder de buddy zo'n lange gasaansteker geplakt, weet wat geleerd.
Had ik dinsdagavond ook, maar ik rook niet oid, niets bij me en niemand bij onbemande tankstation. Uiteindelijk in een brainwave de sleutel tussen de koelribben van het blok gelegd en even gewacht. Sleutel was na een paar minuutjes warm genoeg om het slot los te krijgen. Nu onder de buddy zo'n lange gasaansteker geplakt, weet wat geleerd.
Heeft iemand hier nog een binnenpoot liggen?
Een van de poten zweet van de XJ600 en ik zie dat er allemaal deukjes/pitjes inzitten. Die neemt dus gewoon elke keer olie mee als die in en uit veert.
Op marktplaats is het aanbod mager (en behoorlijk!) aan de prijs. Ik heb ook maar 1 binnenpoot nodig.
Of, als alternatief, welke is identiek? Ik neem aan dat Yamaha voor meerdere modellen deze poten heeft geproduceerd.
En als laatste vraag, waar bestel je het voordeligst nieuwe rubbers?
En dan bedoel ik wel kwalitatief (dus geen Aliexpress) maar ook geen Yamaha prijzen.
Voor een YX600 Radian eens nieuwe stofringen besteld bij MotoPort want die waren alternatief niet te vinden. Was 36€ kwijt voor 2 stuks..
Foto toegevoegd
(http://imgur.com/a%2FFB7Vi)
Ik heb ook wat (kleine) pitjes in de beide voorpoten. Dit hoeft geen probleem te zijn.
Nieuwe rubbers, zou ik wel de Yamaha pakken. De "namaak" versies hebben het 2 weken vol gehouden, terwijl de echte 3 jaar mee gingen. T kost wat, maar dan heb je ook iets dat werkt.
mss beter flesje slotontdooier er onder leggen, smeert ook gelijk en zorgt er ook voor dat niet weer bevriest.