Ik smeer al mijn sloten elke maand met (vochtverdrijvende) slotspray van de slotenboer, maar in het tankslot is gewoon recent wat water gekomen denk ik. De aansteker is verhuisd naar de topkoffer, al zie ik niet in waarom die spontaan zou ontploffen. Hij hing onder het plastic kapje achteraan de motor met een stukje ducttape. Het was trouwens ook erg vochtig vriesweer, want er zat heel veel ijs op en aan de motor.
Ik smeer al mijn sloten elke maand met (vochtverdrijvende) slotspray van de slotenboer, maar in het tankslot is gewoon recent wat water gekomen denk ik. De aansteker is verhuisd naar de topkoffer, al zie ik niet in waarom die spontaan zou ontploffen. Hij hing onder het plastic kapje achteraan de motor met een stukje ducttape. Het was trouwens ook erg vochtig vriesweer, want er zat heel veel ijs op en aan de motor.
De aansteker zal niet ontploffen, maar de tank wel als je ermee probeert het tankslot te ontdooien.
De sleutel verwarmen werkt meestal niet omdat je die er geen eens in krijgt.
Ik smeer al mijn sloten elke maand met (vochtverdrijvende) slotspray van de slotenboer, maar in het tankslot is gewoon recent wat water gekomen denk ik. De aansteker is verhuisd naar de topkoffer, al zie ik niet in waarom die spontaan zou ontploffen. Hij hing onder het plastic kapje achteraan de motor met een stukje ducttape. Het was trouwens ook erg vochtig vriesweer, want er zat heel veel ijs op en aan de motor.
Heb je ook de mogelijkheid om de motor binnen te zetten? Of een hoes er over?
Sinds dat ik mijn motor binnen kan zetten, merk ik dat die kleine 'dingetjes' een stuk minder zijn. Vooral met vocht en kou en zo.
Ok dat is minder.
Mijn contact slot gaat af en toe lastig. Sta soms echt minuten lang te prutsen om de motor op contact te krijgen! Ik merk dat dit slechter gaat als het vochtig weer is.
Weet verder niet of het kwaad kan, maar zo lang ik de motor op contact krijg, kan ik rijden ;-)
Ja.Heb je dit ook met de reservesleutel?
Alleen op de motor gaan zittenIk hoor soms bij het rijden wel eens een soort geklets. Ik denk zelf dat het de ketting is. Wat zou het kunnen zijn en kan het kwaad?
Alleen op de motor gaan zitten
Ik hoor soms bij het rijden wel eens een soort geklets. Ik denk zelf dat het de ketting is. Wat zou het kunnen zijn en kan het kwaad?
Heb nog nóóit een van mijn motoren horen kletsen! Grapje.
Kijk éérst eens of je ketting niet doorslaat.
Zorg dat deze goed gespannen is, ga op de motor zelf zitten,en bekijk met een hulp hoe de doorslag is.
1cm doorslag naar boven en beneden is goed. Meer dan dat, ketting opnieuw spannen.
Ook moet deze in lijn zijn met het voor en achter tandwiel.
Ik ga er van uit dat je ketting set verder oké is en niet versleten.
Zoja versleten, dan gehéél vernieuwen.
Succes.
Gisteren al 70 km en vandaag een ritje van 120 km. Het was er prachtig weer voor. Beetje koude vingers maar af en toe even pauze en de handschoenen op de uitlaten opwarmen en weer gaan. HEERLIJK !!
[afbeelding]
Met de bus naar huis gegaan?Gisteren al 70 km en vandaag een ritje van 120 km. Het was er prachtig weer voor. Beetje koude vingers maar af en toe even pauze en de handschoenen op de uitlaten opwarmen en weer gaan. HEERLIJK !!
[afbeelding]
Heb de vering aangepakt vandaag. Had al een extra poot gekocht via internet dus had gelukkig wat reserve onderdelen.
Wat vragen, in die 2e hands poot zit een wat langere veer maar geen afstandsbus. Ik zie op cmsnl op de tekeningen alleen maar met bus staan.
[~[url="https/thumb.ibb.co/iaAPD7/IMG_20180217_135431.jpg"]afbeelding~][/url]
Verder zaten hier volgens mij nog de originele keerringen enz op. Maar toch zaten beide veren volgens Haynes manual verkeerd om. Het meest gewonden gedeelte zat namelijk onderaan. Volgens Haynes moet dat juist bovenaan.
Verder kwamen de nylon bussen er niet uit. Toch is er later 1 uitgevallen. Ik weet nu niet meer uit welke poot die komt kan het ook niet zien met een lamp.
Hoe merk je dat de bus mist? Heb ze beide wel vast kunnen zetten.
Hè Leeq nog steeds mijn pootjes?
Ja Yamaha of Louis is ok, koop gelijk dikkere olie en RVS circlips op eBay.