Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekkende klepdeals?
full

;) :t
 
Ik zat even te spelen met de tandwielverhouding site rekenaar tovenaar van de OP (Gearing Commander). In theorie, weet niet hoeveel de praktijk afwijkt, zou je met 3 tanden extra voor 88,7km/u kunnen halen op 3400 toeren in 6de versnelling. Zou dit een Div nog veel zuiniger kunnen maken? Ik snap dat je veel langzamer optrekt maar vond het wel een leuke speculatie. Iemand enig idee?
 
Ik ben aan het bedenken of ik het blok los trek en dan alles in orde maak (106000km vaak olie lampje halve liter erbij)
of dat ik mijn oude blok van de sloper erin zet, ligt alweer 4 jaar in de schuur (90000km kan me geen olie lampje herinneren)

wat is wijsheid?

ik ga de div alleen nog gebruiken als pekel fiets en afstanden meer dan 100km enkele reis.
dit in verband met de aanschaf van een Elektrische motor voor ww. :)
 
Ik ben aan het bedenken of ik het blok los trek en dan alles in orde maak (106000km vaak olie lampje halve liter erbij)
of dat ik mijn oude blok van de sloper erin zet, ligt alweer 4 jaar in de schuur (90000km kan me geen olie lampje herinneren)

wat is wijsheid?

ik ga de div alleen nog gebruiken als pekel fiets en afstanden meer dan 100km enkele reis.
dit in verband met de aanschaf van een Elektrische motor voor ww. :)

Ik denk dat je als je het blok opentrekt meer tegenkomt dan je lief is, wat aan vervanging toe is.
 
Sinds ik mijn Div heb gekocht gaat mijn benzinetank klepje niet goed dicht, hij sluit af maar steekt uit. de laatste tijd weigert hij helemaal dicht te gaan of open met de sleutel en ik weinig zin mn sleutel te breken bij het tank station. Ik heb nu de hele klep (buitenring en al) verhoogd met ringetjes zodat hij in ieder geval open en dicht kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zat er aan te denken zelf een tankdop te maken zonder sleutel, wellicht ook een leuk project.

Ook een klepdeal ;P
 
Laatst bewerkt:
Slot en sluiting smeren denk ik. Ik druk het klepje iets in terwijl ik hem ontgrendel. En dat doe ik zeker twee keer per week.
 
In de tankdop zit een afsluitring met een paar veertjes om helemaal af te dichten, plus een beluchtingsventiel en ontluchtingsventiel. Misschien even uit elkaar halen om te kijken of er iets tussen zit? Is paar minuten werk.
Bij mijn div staat de dop ook iets hoger dan de rand van de ring. Verder idem Miglowie.
 
Aangezien het regionale forum nogal dood is, weten jullie een goede dealer met werkplaats voor mijn div 900? De werkplaats van Motozoom is tot nader order gesloten en kan niet zo 1,2,3 een goede plek vinden in de regio Utrecht.
 
Ik heb de tankdop uit elkaar gehad, even schoongemaakt gelijk. De rubberen ring is met de veer erom is wel enorm hard. Deze zit ook vast, kan niet omhoog of omlaag.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het regionale forum nogal dood is, weten jullie een goede dealer met werkplaats voor mijn div 900? De werkplaats van Motozoom is tot nader order gesloten en kan niet zo 1,2,3 een goede plek vinden in de regio Utrecht.

In Bodegraven zit Goedhart, goed maar aan de prijs.... In Alphen aan den Rijn zit Kaspers Motoren.
 
Waarmee smeren jullie?

De slotcilinder met slotspray, interne delen met een héél klein beetje zuurvrije vaseline. De rubber ring smeer ik niet, geeft een boel zooi icm de benzinedampen. Eventueel zou je er een beetje 'red rubber grease' in kunnen doen. Dat is geloof ik aardig bestendig tegen (organische) oplosmiddelen.
 
Goede vraag...weven opgezocht en er staat niks bij, dus dan zou je er vanuit kunnen gaan dat je tegen de klok in moet draaien.

Was idd normale draad, linksom los, rechtsom vast.

Moest er wel een flinke pneumatische moersleutel bij komen om het los te krijgen, maar mijn motor is weer voorzien van nieuwe tandwielen en ketting.
 
Bedankt allen, ga hem weer eens onder handen nemen. Over sloten gesproken; mijn contactslot gaat wel makkelijk, maar ik moet heel erg veel met de sleutel wiebelen. Denk dat het de sleutel is, kun je die gewoon laten maken? Heb maar 1 sleutel gekregen toen ik hem kocht en vind een nieuw contactslot een beetje grote stap.
 
Bedankt allen, ga hem weer eens onder handen nemen. Over sloten gesproken; mijn contactslot gaat wel makkelijk, maar ik moet heel erg veel met de sleutel wiebelen. Denk dat het de sleutel is, kun je die gewoon laten maken? Heb maar 1 sleutel gekregen toen ik hem kocht en vind een nieuw contactslot een beetje grote stap.

Dat gewiebel kan ook komen door en versleten contactslot. Als t goed is moet je de sleutel eerst (stevig) indrukken voordat je m kan draaien.
De betere / uitgebreidere sleutelboer heeft kan de sleutel zo kopiëren. Iig de sleutelcentrale in Groningen heeft ze.
 
Dat gewiebel kan ook komen door en versleten contactslot. Als t goed is moet je de sleutel eerst (stevig) indrukken voordat je m kan draaien.
De betere / uitgebreidere sleutelboer heeft kan de sleutel zo kopiëren. Iig de sleutelcentrale in Groningen heeft ze.

Stevig indrukken is alleen voor stuurslot bij mij, ik moet voor contact "aan" juist de sleutel eruit trekken en draaien tegelijk anders pakt hij niet. Ik ga een sleutelboer in de buurt zoeken, groningen is 300km ver voor mij :P

Bedankt!
 
Stevig indrukken is alleen voor stuurslot bij mij, ik moet voor contact "aan" juist de sleutel eruit trekken en draaien tegelijk anders pakt hij niet. Ik ga een sleutelboer in de buurt zoeken, groningen is 300km ver voor mij :P

Bedankt!
Kan niet vinden waar je woont maar dat moet dan ergens in Zeeland of Noord-Brabant of Limburg of het buitenland zijn. Denk dat je dichterbij ook wel terecht kunt ;)
 
Kan niet vinden waar je woont maar dat moet dan ergens in Zeeland of Noord-Brabant of Limburg of het buitenland zijn. Denk dat je dichterbij ook wel terecht kunt ;)
'
West Brabant, tegen de grens van Zeeland. Ken nog maar weinig leuke wegen hier overigens. Heb mn profiel ook nog niet aangevuld idd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan