Klepspeling die je noemt klopt met de servicemanual, als je even je mailadres stuurt per pb kan ik je de PDF wel mailen.
Laatst bij mijn achterrem kreeg ik hem ook niet op druk zonder zichtbare lekkage. Toen heb ik de draad van de ontluchters(2) met gas of vloeistof tape omwikkeld.
Het is misschien een longshot maar ik zoume voor mijn kop slaan als dat het blijkt te zijn en ik niks gezegd heb!
Sucses in ieder geval met wat je beslissing ook word.
Nooit geweten dat dat er ook op zit, zal 's zoekenHet probleem is dat mijn motor gewoon perfecte remdruk heeft gehad, maar er iets mis gaat zodra er hitte bij komt, kennelijk2 maanden geleden trad dit probleem op, ik heb toen de rempomp vervangen, weer nieuwe remolie gekocht en dus weer volledig verse remolie in het systeem gedaan en alles volledig ontlucht (wat trouwens best een bitch is bij deze motoren), daarna een paar kilometer gereden met de conclusie dat alles weer prima werkte. Nu staat de motor door o.a een gebroken middenhandsbeentje zo'n 2 maanden stil in een schuurtje waar de gehele dag de zon op schijnt, en de remdruk is weer verdwenen.
Hier ook weer met problemenDe laatste keer dat ik met de Div heb gereden begaven de remmen het en klapte ik daardoor bijna op een auto. Nadat ik de rempomp had vervangen en opnieuw de remolie had ververst werkte de rem weer perfect, al merkte ik duidelijk aan mezelf dat het vertrouwen in 't ding een beetje weg is. Daarover later meer...
Nou heb ik eind vorige maand mijn middenhandsbeentje gebroken, na 4 weken gips moet de breuk zonder gips verder dicht groeien en de rest van de hand weer wennen aan bewegen en belasten, over ongeveer nog een maand vanaf nu mag ik weer motorrijden.
Lang verhaal kort, vanmorgen stond ik even naast de Div en voelde ik eens aan de voorrem.. Uiteraard, wéér alle remdruk weg, remolie staat gewoon aan peil. Het heeft iets te maken met stilstand en hitte (de motor staat in een slecht geisoleerde schuur waar de hele dag de zon volop op schijnt), lijkt het... Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets mis moet zijn met de remslangen, die ga ik tzt (als mijn hand op kracht is) vervangen en dan hoop ik dat het weer voor elkaar is, ik heb geen zin meer om nog heel veel tijd of geld in de Div te steken en omdat ik mijn oog op een andere motor heb laten vallen (nog geen concreet exemplaar op het oog) is de kans vrij groot dat de Div na de winter (liefst gemaakt) in de verkoop gaat.
Ik heb 'm als opknapper gekocht, toen is me al verteld "Een opknapper moet je na het opknappen weg doen, NOOIT houden", het lijkt erop dat die mensen gelijk hebben. Ik wil een betrouwbare motor voor mijn toerritten/vervoer. Stof om over na te denken dus
Lijkt mij toch dat er nog lucht in je systeem zit
Mja, bij een gaatje in de leidingen verwacht ik dat er ook remolie zou moeten verdwijnen, dat gebeurd nou juist niet.
Misschien dat ik 'm (zodra ik met mijn hand weer fatsoenlijk kan motorrijden) even naar de motorzaak hier om de hoek breng en hun vraag om diagnose te stellen. Die <1km durf ik wel op de achterrem te rijden
Ben wel benieuwd wat de dealer ervan zegt, vind dat een van de meest vage problemen, eerst wel druk maar daarna niet meer.
Ben benieuwd naar de ontknoping van dit verhaal!
(De Hell's Angels e.d. rijden gewoon door met een gebroken middenhandsbeentje, anders zouden ze meer stil staan dan rijden.)
Dat hoor je van mensen die voor allerlei onderzoeken naar het ziekenhuis geweest zijn ook geregeld: "Ze kunnen niks vinden ..." met het bijbehorende zorglijke gezichtDat dus, ik ben zelf jaren auto monteur geweest, maar dit is van een vaagheid....
Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet
Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet
Als ik mijn Diversion 600 in de eerste versnelling zet gaat dat nogal gepaard met een aardige knal en ook van 1 naar 2. Hoort dit zo? Verder niks anders als lof over deze motor.
Dat bedoel ik een beste klakEen knal? Je hoort wel een soort "klak"van de versnellingsbak die ineens in het tandwiel grijpt vanuit stilstand (van 1 naar 2 ook een groot verschil qua snelheid van de tandewielen). Als je weg rijdt met choke is dit het ergst, dit omdat dankzij de extra toeren de snelheid van de tandwielen meer verschillen.
Geen idee of je deze knal bedoeld?
Let op: de dealer kijkt er even naar en dan is het iets heel kleins waarvan je zegt: hoe heb ik het kunnen missen
Over motorclubs gesproken: M.C. Diversion :D
Een knal? Je hoort wel een soort "klak"van de versnellingsbak die ineens in het tandwiel grijpt vanuit stilstand (van 1 naar 2 ook een groot verschil qua snelheid van de tandewielen). Als je weg rijdt met choke is dit het ergst, dit omdat dankzij de extra toeren de snelheid van de tandwielen meer verschillen.
Geen idee of je deze knal bedoeld?
eerst alles heel losjes monteren, OOK de bout die de collector vast zet aan de onder/achterzijde. En nog 2x controleren of de bochten echt de juiste volgorde hebben. Normaal moet het totaal geen moeite kosten om alles recht te monteren.