Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, hier even de terug koppeling, heb de spanner eraf gehad, deze is nog " veerkrachtig" genoeg. Heb nu mijn kleppendeksel eraf om de ketting te bekijken, deze staat zo strak als een vioolsnaar, en is ook niet van de tandwielen te lichten. Ook tonen de tandwielen geen slijtage kenmerken.

Is er een deskundige die mij kan vertellen of de klepspeling voor het oude xj600 model, hetzelfde is als die van een nieuwere Div? IN .11 - .15 EX .21 - .25?

Heb op 3 ex nokken resp. .12 .10 en .12

Alvast bedankt,

Grtz Sander
 

Het probleem is dat mijn motor gewoon perfecte remdruk heeft gehad, maar er iets mis gaat zodra er hitte bij komt, kennelijk 2 maanden geleden trad dit probleem op, ik heb toen de rempomp vervangen, weer nieuwe remolie gekocht en dus weer volledig verse remolie in het systeem gedaan en alles volledig ontlucht (wat trouwens best een bitch is bij deze motoren), daarna een paar kilometer gereden met de conclusie dat alles weer prima werkte. Nu staat de motor door o.a een gebroken middenhandsbeentje zo'n 2 maanden stil in een schuurtje waar de gehele dag de zon op schijnt, en de remdruk is weer verdwenen.
 
Nooit geweten dat dat er ook op zit, zal 's zoeken
 

Lijkt mij toch dat er nog lucht in je systeem zit
 
Mja, bij een gaatje in de leidingen verwacht ik dat er ook remolie zou moeten verdwijnen, dat gebeurd nou juist niet.

Misschien dat ik 'm (zodra ik met mijn hand weer fatsoenlijk kan motorrijden) even naar de motorzaak hier om de hoek breng en hun vraag om diagnose te stellen. Die <1km durf ik wel op de achterrem te rijden
 
Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd wat de dealer ervan zegt, vind dat een van de meest vage problemen, eerst wel druk maar daarna niet meer.
 

Ben benieuwd naar de ontknoping van dit verhaal!

(De Hell's Angels e.d. rijden gewoon door met een gebroken middenhandsbeentje, anders zouden ze meer stil staan dan rijden. )
 
Ben wel benieuwd wat de dealer ervan zegt, vind dat een van de meest vage problemen, eerst wel druk maar daarna niet meer.

Dat dus, ik ben zelf jaren auto monteur geweest, maar dit is van een vaagheid....

Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet

Ben benieuwd naar de ontknoping van dit verhaal!

(De Hell's Angels e.d. rijden gewoon door met een gebroken middenhandsbeentje, anders zouden ze meer stil staan dan rijden. )

Ik zet in op gerepareerd verkopen na de winter OF verkopen aan iemand die 'm voor ongetwijfeld weinig geld weer klaar maakt en er dan nog een tijdje plezier van gaat hebben

Dat moeten de Hell's Angels e.d zelf weten Heb in het verleden wel 's wat gesjoemeld met kwetsuur, maar de gevolgen daarvan heb ik ook gezien... Toch maar braaf luisteren naar de Doc.
 
Laatst bewerkt:
Dat hoor je van mensen die voor allerlei onderzoeken naar het ziekenhuis geweest zijn ook geregeld: "Ze kunnen niks vinden ..." met het bijbehorende zorglijke gezicht
 
Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet

Let op: de dealer kijkt er even naar en dan is het iets heel kleins waarvan je zegt: hoe heb ik het kunnen missen
 
Als ik mijn Diversion 600 in de eerste versnelling zet gaat dat nogal gepaard met een aardige knal en ook van 1 naar 2. Hoort dit zo? Verder niks anders als lof over deze motor.
 
Als ik mijn Diversion 600 in de eerste versnelling zet gaat dat nogal gepaard met een aardige knal en ook van 1 naar 2. Hoort dit zo? Verder niks anders als lof over deze motor.

Een knal? Je hoort wel een soort "klak"van de versnellingsbak die ineens in het tandwiel grijpt vanuit stilstand (van 1 naar 2 ook een groot verschil qua snelheid van de tandewielen). Als je weg rijdt met choke is dit het ergst, dit omdat dankzij de extra toeren de snelheid van de tandwielen meer verschillen.

Geen idee of je deze knal bedoeld?
 
Dat bedoel ik een beste klak
 
Waarschijnlijk gewoon een heel normaal geluid, maar voor de zekerheid: Kun je het eens opnemen? Vooral van neutraal naar de 1e versnelling.

Ik heb tot nu toe Honda en Yamaha motoren gehad en momenteel een Suzuki van een maat van me te logeren/leen En al deze motoren maken een KLAK geluid als je ze van de neutraal in de 1e versnelling zet


Let op: de dealer kijkt er even naar en dan is het iets heel kleins waarvan je zegt: hoe heb ik het kunnen missen

Zeer waarschijnlijk, maar dat hoop ik eigenlijk ook
 
Laatst bewerkt:

Meer een KLUNK

Spelen met de spanning van de kabel en stationair toerental kan verschil maken.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Ik heb een nieuw setje bochten, collector en dempers voor mijn Diversion 900. Die oude set was keiverrot! Nu was ik gister lekker bezig en bleek dat het helemaal niet zo makkelijk was als ik dacht. De eerste keer dat ik hem monteerde kwam ik totaal niet uit met de dempers. Nu heb ik wat zitten rommelen en kom ik bij links wel uit maar rechts net niet.

Is er een volgorde die ik hanteren moet? Ik heb de juiste bocht bij de juiste clilinder
 
eerst alles heel losjes monteren, OOK de bout die de collector vast zet aan de onder/achterzijde. En nog 2x controleren of de bochten echt de juiste volgorde hebben. Normaal moet het totaal geen moeite kosten om alles recht te monteren.
 
Bij het verversen van de remvloeistof van mijn xj600 1992 de twee nippels afgebroken van de achterremklauw....

Inmiddels geprobeerd met een linkse tap ze eruit te draaien.
Echter zoveel weerstand dat de tab muurvast zit en de wringtool er overheen draait

Spul staat inmiddels als 4dgn in de WD40 zonder resultaat...
Tweedehands remklauw niet te vinden...

Iemand suggesties? Of adres die dit voor mij kan doen?
Moet voorkomen dat ik hem beschadig, dus zelf verder prutsen niet erg handig.



 
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach
 
Laatst bewerkt:
eerst alles heel losjes monteren, OOK de bout die de collector vast zet aan de onder/achterzijde. En nog 2x controleren of de bochten echt de juiste volgorde hebben. Normaal moet het totaal geen moeite kosten om alles recht te monteren.


Kijk, die bout die het het hem denk ik. Die heb ik niet gebruikt. Mijn oude bochten kwamen uit een stuk. Collector en bochten aan elkaar vast en er zat geen extra bout gemonteerd. Ik heb het gat wel zien zitten inderdaad.

Ik ga dat maar even doen.

Verder heb ik van die koperen pakkingringen gekregen. Wat een ellende dingen zijn dat zeg. Ik krijg ze er niet lekker in. Heb die gevlochten aluminium dingen besteld. Voor mijn gevoel wat prettiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.