Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de links, ik ga in de winkel kijken welke prijzen ze daar vragen, moet ook nog een pakking bestellen, dus wellicht gelijk via internet. Je moet ook maar net een winkel tegen komen die een bepaalde pakking heeft liggen. Of misschien wel de vloeibare pakking route...
 
Olie bij Louis was uitverkocht, nu besteld bij POLO. Kwam de olie ook al tegen in een test en ik heb er een goed gevoel bij. Net als banden is olie een moeilijke keuze voor mij, maar ik denk nu wel goed te zitten en ik betaal geen 15euro per liter :). Pakking en oliefilter heb ik in NL besteld dan kan de motor in ieder geval weer "dicht". Heb dat tandwiel pinnetje achter de koppelingskorf ook gelijk aangepakt, olie was er toch uit.
 
En toen deed ze het ineens niet meer! Ik reed op de snelweg, best een beetje te hard wel en had die Ford Focus niet herkend als politie in burger. Die verzocht me om te volgen en de motor even uit te zetten. Goed gesprek gehad en ik mocht weer verder, maar na een km of 2/3 begon mijn Divje ineens in te houden. Terug op de snelweg reed ze weer prima en kon ik nog zo'n 10km rijden voor ze inhield en stil viel.

Benzine zat, de nieuwe benzinepomp doet het goed en spettert prima door het filter. Hoe ik dat weet? Als ik ff wacht doet ze het weer een paar km en dan weer uit. Iemand een idee wat er aan de hand is? De pechhulp wist het niet en heeft ons meegenomen naar het depot, waar ze vrijdag opgehaald wordt door mijn monteur.
 
En toen deed ze het ineens niet meer! Ik reed op de snelweg, best een beetje te hard wel en had die Ford Focus niet herkend als politie in burger. Die verzocht me om te volgen en de motor even uit te zetten. Goed gesprek gehad en ik mocht weer verder, maar na een km of 2/3 begon mijn Divje ineens in te houden. Terug op de snelweg reed ze weer prima en kon ik nog zo'n 10km rijden voor ze inhield en stil viel.

Benzine zat, de nieuwe benzinepomp doet het goed en spettert prima door het filter. Hoe ik dat weet? Als ik ff wacht doet ze het weer een paar km en dan weer uit. Iemand een idee wat er aan de hand is? De pechhulp wist het niet en heeft ons meegenomen naar het depot, waar ze vrijdag opgehaald wordt door mijn monteur.

Het eerste waar ik naar zou kijken in jou geval is de ontluchting van de tank. Zou goed kunnen dat die verstopt zit.
 
Volgende uitdaging...
Nu wil ik het spruitstuk van mijn gele bike vervangen door het spruitstuk dat ik inmiddels heb losgekregen.
Na een week lang de moeren ingespoten te hebben met imal heb ik 7 van de 8 moeren netjes los gekregen :)

Helaas werkt één moer geheel niet mee, deze moer was al beschadigd waardoor ik met de inbus geen enkele grip meer heb.
Een griptang werkt ook niet omdat ik niet veel kracht durf te zetten, heb idee dat ik kracht op schroefdraad zet (verticaal) en dat hij dan gaat breken.

Iemand advies?
Moersplijter?
Insplijpen en losslaan met beitel?
 
Olie bij Louis was uitverkocht, nu besteld bij POLO. Kwam de olie ook al tegen in een test en ik heb er een goed gevoel bij. Net als banden is olie een moeilijke keuze voor mij, maar ik denk nu wel goed te zitten en ik betaal geen 15euro per liter :). Pakking en oliefilter heb ik in NL besteld dan kan de motor in ieder geval weer "dicht". Heb dat tandwiel pinnetje achter de koppelingskorf ook gelijk aangepakt, olie was er toch uit.

Veel werk, dit kan je ook doen als je de motor schuin legt.
 
Volgende uitdaging...
Nu wil ik het spruitstuk van mijn gele bike vervangen door het spruitstuk dat ik inmiddels heb losgekregen.
Na een week lang de moeren ingespoten te hebben met imal heb ik 7 van de 8 moeren netjes los gekregen :)

Helaas werkt één moer geheel niet mee, deze moer was al beschadigd waardoor ik met de inbus geen enkele grip meer heb.
Een griptang werkt ook niet omdat ik niet veel kracht durf te zetten, heb idee dat ik kracht op schroefdraad zet (verticaal) en dat hij dan gaat breken.

Iemand advies?
Moersplijter?
Insplijpen en losslaan met beitel?

Dremel of slijptol of heet stoken.
 
Binnenkort weer feest op het circuit
full
 
Het eerste waar ik naar zou kijken in jou geval is de ontluchting van de tank. Zou goed kunnen dat die verstopt zit.

Dacht ik ook ff aan, maar is dat ineens zonder aankondiging? En ook steeds na dezelfde afstand rijden weer dicht? Ik heb ook direct nadat ze uitviel de tank geopend, maar hoorde geen beluchtingsgeluid. Morgen wordt ze opgehaald door de dokter en hoor ik het snel genoeg.
 
Dacht ik ook ff aan, maar is dat ineens zonder aankondiging? En ook steeds na dezelfde afstand rijden weer dicht? Ik heb ook direct nadat ze uitviel de tank geopend, maar hoorde geen beluchtingsgeluid. Morgen wordt ze opgehaald door de dokter en hoor ik het snel genoeg.
Ben benieuwd naar de diagnose van de dokter ;)
 
Ik heb ook iets leuks op mijn donor Diversion, California model.

Onder de tank zo n thv de accu zit een zwarte cylinder, lijkt wel op een soort filter.

Weet iemand wat dat is?
 
Ik heb ook iets leuks op mijn donor Diversion, California model.

Onder de tank zo n thv de accu zit een zwarte cylinder, lijkt wel op een soort filter.

Weet iemand wat dat is?

De Haynes manual praat over een alternatief systeem op modellen uit Californië ipv de 'breather hose' Zal waarschijnlijk wel iets met regelgeving oid te maken hebben.
 
Morgen poging wagen om kleppen speling op te meten op div 600. Weet iemand of je de olie moet aftappen om de kleppendeksel eraf te halen. De Haynes manual zegt er zover ik weet niks over, maar de youtube filmpjes die ik tegenkwam hadden wel de olie eruit gehaald. De olie die er nu in zit is nog vers.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe het nooit maar heb mn kleppen op mn div nog niet gesteld. Het zit boven in je blok dus zolang je de motor niet gaat starten loopt het er niet zomaar uit
 
Morgen poging wagen om kleppen speling op te meten op div 600. Weet iemand of je de olie moet aftappen om de kleppendeksel eraf te halen. De Haynes manual zegt er zover ik weet niks over, maar de youtube filmpjes die ik tegenkwam hadden wel de olie eruit gehaald. De olie die er nu in zit is nog vers.
Hoeft niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan