Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze morgen in mijn melkherberg... Deze ochtend kwam de post, uit Hong Kong. Vroeger dan verwacht, altijd leuk. Ben huiverig ze te installeren, waarschijnlijk vanavond of morgen. Ben benieuwd!
Bekijk bijlage 1332129
Ziet er goed uit! Handig knopje.
Kan adviseren om het via een relais rechtstreeks op de accu aan te sluiten. (Met liefst wat dikkere kabels en uiteraard een zekering)
 
Geen grote knop, maar ook maar 2 standen. Hoop voor je dat het niet de standen te koud of te warm zijn. Zou hem toch wel na het contact aansluiten, kun je hem ook niet vergeten uit te zetten (met een leeg accu als gevolg).
 
Mooi setje, zonder zo'n grote regelknop op je stuur. Ziet er netjes uit. Ben benieuwd naar de werking er van.
Ik ook, ben vanavond bezig geweest met het erop zetten. Achterkanten uitgeboord voor de stuurgewichten. En ik wilde ze liever niet inkorten dus beide schakelaars opgeschoven. Zal wel laten weten hoe ze straks zijn, waarschijnlijk morgen de bedrading, moet er wel bij zeggen dat ik niks heb om het mee te vergelijken, maar het zal goed zijn, of juist niet.:+
 
Ziet er goed uit! Handig knopje.
Kan adviseren om het via een relais rechtstreeks op de accu aan te sluiten. (Met liefst wat dikkere kabels en uiteraard een zekering)
Relais had ik eerder al ingebouwd, ookal zit er een uitknopje op, ik vertrouw mezelf niet helemaal. Ik ben dan nog jong, maar ik gewoontes leer ik niet zo heel snel :p

Wel een vraagje, heb er een zekering tussen zitten met steekzekeringen(?). Leek me handig omdat er reserves zitten in het doosje onder het zadel. Maar welk ampere zekering kan het er beste in?
 
Relais had ik eerder al ingebouwd, ookal zit er een uitknopje op, ik vertrouw mezelf niet helemaal. Ik ben dan nog jong, maar ik gewoontes leer ik niet zo heel snel :p

Wel een vraagje, heb er een zekering tussen zitten met steekzekeringen(?). Leek me handig omdat er reserves zitten in het doosje onder het zadel. Maar welk ampere zekering kan het er beste in?

Ik gok dat ze rond de 79W zijn. (Omdat een model van Oxford dat er heel erg op lijkt dat ook is.) Dus 79W/12V=6.6A. Dus een zekering van 10A lijkt me uitstekend.

(Zorg van kabels van voldoende dikte van de accu naar het relais, en van het relais naar de grips. Want als je bekabeling gebruikt die te dun is dan worden ze niet heel erg warm.)
 
Vandaag de boel afgemaakt. Omdat er op het gashandvat een bus zit waar de gaskabels omheen gaan is de slag nu iets groter geworden. Hij is via de gasweg begrenst dus die was sowieso al kleiner, eens zien hoe dit rijd. Ik heb overal dikkere kabels gebruikt dan wat er origineel aanzit. Bedankt voor het antwoord Kees! Zal er straks een van 10 in prikken. Heb ze vandaag alleen getest of ze aan gingen maar daarna gelijk uitgezet, was er veel te warm voor vandaag :). Vanavond nog even een testritje als het is afgekoeld.
 
Lekkage gevonden, zit tussen carter en ring waar olie filter op zit. Weet iemand of ik daar iets aan kan doen?

18-10-05 17:43:57.png
 

Bijlagen

  • 18-10-05 17:43:21.png
    18-10-05 17:43:21.png
    760,7 KB · Weergaven: 10
Ik meld me ook in dit topic als nieuwe eigenaar van een Yam Diversion XJ 600 S uit 2001. Gisteren op de kop getikt, voor manlief die nog aan het lessen is.
Ikzelf zie ernaar uit om er een beetje aan te sleutelen. Hijzelf vindt dat allemaal niet zo interessant en wil gewoon rijden haha. Dus ik houd dit topic in de gaten.
 
Ik meld me ook in dit topic als nieuwe eigenaar van een Yam Diversion XJ 600 S uit 2001. Gisteren op de kop getikt, voor manlief die nog aan het lessen is.
Ikzelf zie ernaar uit om er een beetje aan te sleutelen. Hijzelf vindt dat allemaal niet zo interessant en wil gewoon rijden haha. Dus ik houd dit topic in de gaten.

Welkom!
 
Dankjewel!

Knutsellijstje:
- Nieuwe achterband
- Uitlaatbochten (linkpijpen) vervangen óf hele set 4 in 1 maken
Ik zal eens wat topics terug gaan bladeren om te kijken of men dit al eerder in beeld heeft gebracht.
 
Lekkage gevonden, zit tussen carter en ring waar olie filter op zit. Weet iemand of ik daar iets aan kan doen?

Heb vandaag even onder de mijne gekeken, ik kan niet zien hoe hij vast zit. Het mooiste zou denk ik zijn er helemaal uit, vol banjeren met vloeibare pakking en er terug op. Maar dat is maar speculatie. Sucses iig.
 
Dankjewel!

Knutsellijstje:
- Nieuwe achterband
- Uitlaatbochten (linkpijpen) vervangen óf hele set 4 in 1 maken
Ik zal eens wat topics terug gaan bladeren om te kijken of men dit al eerder in beeld heeft gebracht.


Allereerst welkom! Ik heb zelf een Micheling Pilot Activ eronder liggen op aanraden van andere forumleden en ik ben er vooralsnog tevreden mee(mocht je nog opzoek zijn).
En die uitlaat bochten klinkt wel interressant, 4 naar 1. Hou ons/mij/de geïnteresseerden op de hoogte als je wil!
 
Dankjewel!

Knutsellijstje:
- Nieuwe achterband
- Uitlaatbochten (linkpijpen) vervangen óf hele set 4 in 1 maken
Ik zal eens wat topics terug gaan bladeren om te kijken of men dit al eerder in beeld heeft gebracht.
Fotootje van de nieuwe aanwinst is altijd leuk 😊

Zijn de uitlaat bochten echt slecht/lek?
 
Heb vandaag even onder de mijne gekeken, ik kan niet zien hoe hij vast zit. Het mooiste zou denk ik zijn er helemaal uit, vol banjeren met vloeibare pakking en er terug op. Maar dat is maar speculatie. Sucses iig.

Ik heb even gekeken maar het uitsteeksel waar je het filter op draait houdt die ring vast en daarachter zit een rubberen ring, te koop op csmnl.com voor € 14,- + 8,50 verzendkosten...
 
Dankjewel!

Knutsellijstje:
- Nieuwe achterband
- Uitlaatbochten (linkpijpen) vervangen óf hele set 4 in 1 maken
Ik zal eens wat topics terug gaan bladeren om te kijken of men dit al eerder in beeld heeft gebracht.

4 in 1 heb ik ook laten maken, rvs bochten en een linkpijp met 2 weg elke 60 mm slipon demper past er op nu.
 
Fotootje van de nieuwe aanwinst is altijd leuk 😊

Zijn de uitlaat bochten echt slecht/lek?
Oke dan, een foto. Na het poetsen gisteren heb ik er veel vlekken af kunnen halen en het ijzer/chroomspul weer tevoorschijn gepoetst. Het zadel ook lekker ingevet Mooi zadel! Ook heb ik het topic doorgelezen en besloten met ACF 50 aan de gang te gaan. Kijken wat dat uithaalt. De bok kwam onder een koeklaag vandaan maar is gelukkig nog goed. De uitlaat echter...

20181008_180215.jpg 20181009_094518.jpg 20181008_130107.jpg

Zo gekocht hoor voor een prikkie, maar lek als een mandje en gisteren dus de geest gegeven.
Op zoek naar pijpstukken dus (geen idee hoe je dat specifieke deel noemt).
 
Oke dan, een foto. Na het poetsen gisteren heb ik er veel vlekken af kunnen halen en het ijzer/chroomspul weer tevoorschijn gepoetst. Het zadel ook lekker ingevet Mooi zadel! Ook heb ik het topic doorgelezen en besloten met ACF 50 aan de gang te gaan. Kijken wat dat uithaalt. De bok kwam onder een koeklaag vandaan maar is gelukkig nog goed. De uitlaat echter...

Bekijk bijlage 1332988Bekijk bijlage 1332989Bekijk bijlage 1332987

Zo gekocht hoor voor een prikkie, maar lek als een mandje en gisteren dus de geest gegeven.
Op zoek naar pijpstukken dus (geen idee hoe je dat specifieke deel noemt).

Joost Woesthoff heeft een nieuw setje RVS liggen:
Uitlaatbochten Yamaha XJ 600 Diversion 1992-1996,1998-2001.
1539072262226.png
 
Op marktplaats ff zoeken op Motoprofit. Heb ik ze vorig jaar besteld (en netjes op tijd geleverd gekregen) voor €200,-. Ook dempers per 2 te krijgen voor €279,- of complete set voor €459,-. En nee, ik heb geen connecties met dit bedrijf, maar goede service mag beloont worden.
 
Op marktplaats ff zoeken op Motoprofit. Heb ik ze vorig jaar besteld (en netjes op tijd geleverd gekregen) voor €200,-. Ook dempers per 2 te krijgen voor €279,- of complete set voor €459,-. En nee, ik heb geen connecties met dit bedrijf, maar goede service mag beloont worden.
Zooo, even gekeken bij motoprofit op MP, €199 voor een RVS bochten set, da's een mooie prijs. 👍
 
Ja die had ik al langs zien komen ja. Hoe snel gaan die onderdelen...?
Dus beter gevraagd, kan ik nog effe 3 weken wachten of is het moeilijk aankomen?
 
Ja die had ik al langs zien komen ja. Hoe snel gaan die onderdelen...?
Dus beter gevraagd, kan ik nog effe 3 weken wachten of is het moeilijk aankomen?
Reactie van motoprofit op de vraag, hoe lang de aanbieding voor €199 nog duurt:

Moeilijk te zeggen - momenteel nog 1x bochtenset op vooraad voor 199 euro maar anders kunnen we ze ook weer bij onze buitenlandse leverancier bestellen.

Alleen kan het dan zijn dat men de prijs iets verhoogd heeft.....

mvg
Team MOTOPROFIT
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan