A
Slinger uit het stuur ligt volgens mij aan de band.Stuurgewichten zijn meer om de vibraties uit het stuur te houden. Niet zozeer het slingeren van het stuur.
Slinger uit het stuur ligt volgens mij aan de band.
Waarom zou je het stuur loslaten?Ja kan van alles zijn bij de diversion. Staan nogal bekend om slingeren van het stuur als je het stuur loslaat. Kan vering, banden, uitlijning of zelfs een topkoffer zijn.
Mijn Diversion heeft bij de 4-5k rpm een lekkere trilling. Ik heb begrepen dat het gewoon een beetje bij de motor hoort? Ik heb wat o-ringetjes geplaatst wat wel hielp. Maar ik gok dat het daarbij ophoud tenzij ik elk stukje kuip wil isoleren?
Slinger uit het stuur ligt volgens mij aan de band.
Mijn Diversion 600 van 1997 met 19000 km heeft een tik in het blok zitten. Het lijkt bij de kleppen weg te komen.
Ik heb de kleppen gecontroleerd en die staan goed.distributieketting staat goed. Verder rijd hij prima trekt goed op enz. Ik hoor zo links en rechts dat dit wel vaker voorkomt bij een 600. Iemand die uitsluitsel kan geven?
Ik zou de standaard knipperlichten voor goede led knipperlichten willen vervangen. Wat heb ik nodig? Kwaliteit staat voorop. Wie heeft nuttige suggesties of kan mij verwijzen naar website die de spullen verkoopt en eventueel hoe te monteren, zodat het vlekkeloos gaat werken. Alvast bedankt
Probeer eens de bandenspanning op peil te brengen. Meestal helpt dat wel.
Bridgestone banden? Gooi die maar weg. Zeker de voorband, leg er maar een pilot activ onder.
De oude xj900 heeft dat ook. Alles geprobeerd, maar de voorband vervangen hielp het best. Als het slingeren met een topkoffer erger wordt zou ik de oorzaak achter zoeken.
Vorige week is mijn lampje bezorgd. De dag erna ingebouwd. Dacht even snel lampje te wisselen maar kreeg het niet voor elkaar, dus de hele kuip eraf geschroefd.Heb hem ook besteld. Nu maar geduldig wachten tot ie geleverd wordt...
Bij mij kon je <80 km/u niet eens fatsoenlijk met 1 hand rijden soms.
Topkoffer check, de huidige staat een cm of 10 verder naar achteren dan de vorige, maar heb/had ook zonder het geslinger in het stuur. Als het goed is komen er vandaag nieuwe lagers in en een nieuwe voorband op. Vandaag met de scooter naar het werk dus
Eèh, iemand die zegt dat een grotere hamer altijd helpt en vervolgens vraagt hoe het volgens het boekje moet...Bedankt voor de reacties.
Ik weet zeker dat ik die lagers er wel uit krijg maar ik wilde het nu eens volgens het boekje doen. En daarin staat dus dat t met een universele lagertrekker moet lukken (wat mij dus niet lukt).
Bij al mijn andere motoren heb ik ze er altijd rondom uitgetikt en/of heet gestookt, doorboord of iets erop gelast.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Is het iemand gelukt om de lager er volgens het boekje uit te krijgen?
Mijn reparateur beveelt een schroevendraaier aan. Soms moet je het boekje zelf schrijven.
Vraag: Is er op het forum iets te vinden over het soort benzine dat je in je diversion moet tanken?
Of mag ik zoveel mogelijk reacties over wat mensen hier tanken? Zet er dan even bij hoe lang dat al goed gaat.
Als je bijv. al tien jaar loodvrij tankt en dat gaat goed wil ik het graag weten. Er wordt beweerd dat ethanol en carborateurs niet zo goed samen gaan dus ik ben benieuwd naar de ervaringen