@Bensi Wat ziet 'ie er afschuwelijk schoon uit zeg! Best nog lekker weer voor een ritje.Gisteren en vandaag nog even een heerlijk ritje gemaakt van zo'n 90 km.
En dat (vandaag) op oudejaarsdag, heerlijk toch
Bekijk bijlage 1345160
En dan ineens valt het doek voor mijn Green Lady! Ik zocht al een tijd naar vervanging, omdat ik echt veel kosten had afgelopen jaar, dus ik de eindejaarsacties af in de wijde omtrek, CB500X, XJ6, het kon me niet echt bekoren. Maar toen ik op een (in mijn ogen ouwelullen-)V-strom stapte, werd ik gewoon blij. Ergens volgende week wordt die de mijne en kan ik weer lekker toeren zonder knoop in mijn maag wat er nu weer kapot zou gaan. De Diversion is ingeruild, niet specifiek met kofferrek of koffers. Topkoffer verhuist mee, iemand nog belang bij een wingrack met koffers? Anders gaan die gewoon mee.
Hallo iedereen, tijdje niet online geweest. Wij rijden stug door, ik op de Honda en de man op de Yamaha.
Tot gisteren.
Na het thuiskomen leek de Yamaha niet meer naar z'n 1 te willen schakelen, en heb ik vanochtend geconstateerd dat het pookje wat los zat. Uitgesteld tot vandaag. Maar vanochtend wilde hij niet starten. Wel verlichting, ietwat verzwakking, geklik rondom de zekering enzo maar niet starten. Zekering gewisseld en hij deed het weer.
Zal wel. Dus.. verder.
Pookje herstellen door schroefje steviger aan te draaien. Het aangrijpknijpertje op de stang die de schakeling aanstuurt, zegmaar (ik heb geen idee hoe dat allemaal heet). Zo heb ik vanmiddag ongeveer 15km gereden om te testen of de boel weer schakelt. Helemaal goed, loopt ook goed, geen bijzonderheden. Kan ook rustig 5 minuten stationair pruttelen en op de bok van versnelling wisselen.
Bij thuiskomst neergezet, ketting dan ook maar even poetsen, even laten draaien om de ketting te laten zwiepen, uitgezet nog in de versnelling (!) en nu... Start hij weer niet. Klikklik, maar geen sjuge. 2 van de 10 keer hoor ik even kort ook de startmotor een draai maken.
Licht nu wel iets verzwakt. Aanduwen voor zover me dat lukt haalt niets uit. Versnelling en pookje staan nu goed als ik het neutraal lampje mag geloven. Kan ook nog terug naar de 1. Maar ik heb natuurlijk geen kans gehad om de hele trap te controleren, want na het dichtschroeven van de voorkettingkast kreeg ik 'm niet meer gestart.
Kan het dan toch aan de accu liggen? Raar, want er wordt week in week uit mee gereden.
Toch aan de druppellader misschien? Of iets met de koppeling/versnelling?
Hallo iedereen, tijdje niet online geweest. Wij rijden stug door, ik op de Honda en de man op de Yamaha.
Tot gisteren.
Na het thuiskomen leek de Yamaha niet meer naar z'n 1 te willen schakelen, en heb ik vanochtend geconstateerd dat het pookje wat los zat. Uitgesteld tot vandaag. Maar vanochtend wilde hij niet starten. Wel verlichting, ietwat verzwakking, geklik rondom de zekering enzo maar niet starten. Zekering gewisseld en hij deed het weer.
Zal wel. Dus.. verder.
Pookje herstellen door schroefje steviger aan te draaien. Het aangrijpknijpertje op de stang die de schakeling aanstuurt, zegmaar (ik heb geen idee hoe dat allemaal heet). Zo heb ik vanmiddag ongeveer 15km gereden om te testen of de boel weer schakelt. Helemaal goed, loopt ook goed, geen bijzonderheden. Kan ook rustig 5 minuten stationair pruttelen en op de bok van versnelling wisselen.
Bij thuiskomst neergezet, ketting dan ook maar even poetsen, even laten draaien om de ketting te laten zwiepen, uitgezet nog in de versnelling (!) en nu... Start hij weer niet. Klikklik, maar geen sjuge. 2 van de 10 keer hoor ik even kort ook de startmotor een draai maken.
Licht nu wel iets verzwakt. Aanduwen voor zover me dat lukt haalt niets uit. Versnelling en pookje staan nu goed als ik het neutraal lampje mag geloven. Kan ook nog terug naar de 1. Maar ik heb natuurlijk geen kans gehad om de hele trap te controleren, want na het dichtschroeven van de voorkettingkast kreeg ik 'm niet meer gestart.
Kan het dan toch aan de accu liggen? Raar, want er wordt week in week uit mee gereden.
Toch aan de druppellader misschien? Of iets met de koppeling/versnelling?
En?Hij heeft nu een nacht het Optimate proces doorgelopen en start weer goed. Maar idd, ben dus nu wel benieuwd of mijn man dan bvb morgen op zijn werk weer weg komt.
Thnx, maar een foto lijkt altijd mooierDie XJ750 ziet er uit als bijna nieuw, al zien de andere Divs er ook echt goed uit. Sinds het mijn eerste motor is, is het toch echt wel een kenmerk geworden voor mij, de Div[/QUOTE
Iemand ervaring met open luchtfilters op een XJ600?
Ben bezig met ombouwen en wil ruimte maken onder de tank door het originele luchtfilter te vervangen...