Had je bij de Div geen helm in de kleur?
Had je bij de Div geen helm in de kleur?
Dan is wat je nu hebt idd een stuk beter!Nee, daar had ik een zwarte helm bij.
Hoi Albert,
Ik weet het, die zwarte deksel is niet origineel. En het voorspatbord, tja, die zit niet los maar ook niet helemaal zo als het hoort.
Spatbord van een 900? Volgens mij zijn deze 750 en de 900 toch exact gelijk wat rijwiel gedeelte betreft?
Maar waarom dat spatbord niet helemaal zit zoals het hoort ? Ik heb geen idee, ik heb me er ook nooit aan gestoord eigenlijk
En ja, er hoort nog een beugel/ring aan het spatbord voor de km teller kabel, zit er idd ook niet aan.
Ik heb de foto even opgezocht van voor ik de XJ heb gekocht, staat hier nog bij de verkoper. Met het originele voorspatbord dus.Ik zit nog eens naar die foto's te kijken en het begint me steeds meer te verbazen. Dat gaatje wat aan de zijkant van het spatbord bij jou zichtbaar is hoort precies voor het gat in de voorpoot te vallen, die hoort dus niet zichtbaar te zijn. Maar het gat in die voorvork lijkt wel lager te zitten. Dat kan 2 dingen inhouden :
of er zit een spatbord op wat van een andere motor afkomt, dus niet van een 900 of 750. Of je voorpoten zijn langere dan normaal, de buitenpoten bedoel ik. Ik heb wel eens horen zeggen dat de voorpoten van een 900 vanaf 1990 (dus vanaf de 4BB) langer zijn dan daarvoor. Ik heb nog een verzameling voorpoten staan, ik zal ze binnenkort eens nameten, of ze wel allemaal even lang zijn.
Ik heb de foto even opgezocht van voor ik de XJ heb gekocht, staat hier nog bij de verkoper. Met het originele voorspatbord dus.
Zag er een stuk minder goed uit dan ze nu doet
Toen ik 'm kocht zat het spatbord er op dat er nu dus op zit.
Bekijk bijlage 1351007
Ff GPS erbij houden...weet je het zeker.Vandaag een ritje gemaakt over de snelweg, even op kraamvisite. Ik rij meestal 80km/u wegen dus dit is even wennen. Maar op de snelweg is de Div600 wel echt een ander beestje, naar mijn gevoel enorm soepel en je rijd niet constant op die 4k-rpm trilling van het blok. Alleen viel het mij op dat ik wel erg veel auto's inhaalde terwijl er toch echt 120 soms 125 op de teller stond (ja je mag daar 120). Ik ken me herinneren dat snelheidsmeters naar boven afwijken, is dit ergens beschreven?
En ja hieruit blijkt mijn onervarenheid, ik kom net een jaar kijken haha.
Dacht er ook al aan, heb alleen niks anders dan mn telefoon en geen houder voor op mn stuur. Miss toch maar binnenkort een RAM Mount oid, even afwegen of ik hier genoeg gebruik van maak.Ff GPS erbij houden...weet je het zeker.
Geen angst, ik reed met m'n NX250 maar 110-115 en zat nog een groot deel van de tijd op de linkerbaan om in te halen.Vandaag een ritje gemaakt over de snelweg, even op kraamvisite. Ik rij meestal 80km/u wegen dus dit is even wennen. Maar op de snelweg is de Div600 wel echt een ander beestje, naar mijn gevoel enorm soepel en je rijd niet constant op die 4k-rpm trilling van het blok. Alleen viel het mij op dat ik wel erg veel auto's inhaalde terwijl er toch echt 120 soms 125 op de teller stond (ja je mag daar 120). Ik ken me herinneren dat snelheidsmeters naar boven afwijken, is dit ergens beschreven?
En ja hieruit blijkt mijn onervarenheid, ik kom net een jaar kijken haha.
Waarom?!?! Gewoon Flitsmeister 120 gaan rijden op de teller of harder, dan onthou je je hardst aangegeven snelheid op de teller en dan kijk je in Flitsmeister.Dacht er ook al aan, heb alleen niks anders dan mn telefoon en geen houder voor op mn stuur. Miss toch maar binnenkort een RAM Mount oid, even afwegen of ik hier genoeg gebruik van maak.
Ik denk het wel, maar ik?Gaat er morgen nog iemand naar de motorbeurs?
Ik heb een div 600 uit 1998 met bijna 119000 km op de teller. Ik heb hem gekocht met 106k op de teller en hij wordt nu dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer (20 km enkele reis waarvan 15 km snelweg)