Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens manual moet het;
No-load regulated voltage: 14.3 to 15.3 volts @5.000 rpm zijn
Nominal output: 14 volts @5.000 rpm zijn

Ik heb m gemeten met licht aan en er hangt ook nog een USB lader aan. Zal m van t weekeind eens meten met alle verbruikers uitgeschakeld. Kan me zo voorstellen dat de voltages dan nét binnen de voorgeschreven waarden vallen.
Heb jij met jouw waarden laadproblemen? Waar zou dit dan nog inzitten, dynamo die wat ouder is?
 
Ik heb m gemeten met licht aan en er hangt ook nog een USB lader aan. Zal m van t weekeind eens meten met alle verbruikers uitgeschakeld. Kan me zo voorstellen dat de voltages dan nét binnen de voorgeschreven waarden vallen.
Heb jij met jouw waarden laadproblemen? Waar zou dit dan nog inzitten, dynamo die wat ouder is?

Valt net als bij mij net binnen de marges, ik ga toch nog even een andere dynamo er op zetten, puur om te kijken.

Ik heb zo'n laadkabel met verklikker er op zitten na het rijden brandt deze groen, maar na een paar uur oranje...en na een lange rit zelfs ook oranje wordt dan niet goed opgeladen...

Klopt ook wel met het meten, bij weinig toeren het hoogste voltage, bij meer toeren zakt het voltage.

ctek-comfort-indicator-eyelet-m8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Valt net als bij mij net binnen de marges, ik ga toch nog even een andere dynamo er op zetten, puur om te kijken.

Ben benieuwd wat er met een nieuwe dynamo uitkomt. Hoe oud is je accu?

Ondertussen nog even aan het zoeken geweest, vergelijkbaar probleem op xjrider forum.

Ook een http://www.electrosport.com/media/pdf/fault-finding-diagram.pdf (stroomdiagram) troubleshooting gevonden, ook best handig.
 
Vanmiddag vier nieuwe bougies in mijn Divje600 gezet, ze zijn oud, maar voor wat ik ervan kan beoordelen, hebben ze een prima kleur.

mXXKbai.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
FF een vraagje om de NAKS te monteren, dan moet de schroef met de veer op de NAKS toch los en dan palletje inschuiven, monteren en dan pas schroef met veer erin draaien, zodat hij dan pas spant?
 
Laatst bewerkt:
Zo mijn diversions zijn verkocht. dus nu geheel diversion loos.
blijf het topic wel gewoon volgen en Richard in augustus eens een rondje doen?
 
Hallo allemaal, ik zit nog maar zelden op MF, dus lang geleden dat ik hier ben geweest, maar gelukkig nog steeds een aantal bekende namen in dit topic.
De traditionele Div-sleuteldag in Brielle is er dit en vorig voorjaar ook bij ingeschoten omdat ik veel met de motor weg ben geweest. Maar mocht er behoefte/animo bestaan voor een sleuteldag dan wil ik die uiteraard best alsnog organiseren.

De reden dat ik me hier meld is dat ik zeer serieus overweeg om over te stappen op een Super Tenere. Dat betekent dat mijn Divje(900) en de FJR er in principe uit gaan, zij het met bloedend hart.
Voor de FJR biedt Motoport me een goede prijs, dus die ben ik in feite al kwijt als ik wil. Over het daadwerkelijk wegdoen van de Div (mijn dagelijkse woon-werkfiets) twijfel ik nog, het vreet geen brood om het zo te zeggen, maar ik wil hier even peilen of er belangstelling is voor de Div of FJR. Ik zet de motoren wel op het forum van de FJR-club, maar niet op Marktplaats, want ik wil niet allerlei vreemd volk aan mijn deur en op mijn motoren. Je weet maar nooit. De mensen hier zijn in ieder geval onderling min of meer bekend.
Bijgaand een tweetal foto's, nadere info volgt.

Mocht je de superflip ruit weg doen, heb ik wel interesse :)
 
FF een vraagje om de NAKS te monteren, dan moet de schroef met de veer op de NAKS toch los en dan palletje inschuiven, monteren en dan pas schroef met veer erin draaien, zodat hij dan pas spant?

Ja, klopt.
Edit: oppassen dat je 'm niet ondersteboven erin zet!
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, de spiegels ga ik weg gooien als we geen interesse is. Dus voor MF: Ze mogen gratis opgehaald worden of tegen verzendkosten verzonden. Als ik er iemand blij mee kan maken.... 😊
 
Preesink ik wil je spiegels wel hebben als ze niet wazig zijn (heb ik nu nl) en niet rammelen als je over een hobbel gaat (heb ik nu nl ook). Wil je ze na mijn vakantie opsturen (vertrek morgen en ben over 2 weken terug) voor een schappelijk bedrag?

Vriendelijke groet,

Marcel
 
Even een vraagje.
Ik heb een diversion uit 1996. Rijdt fantastisch. Ik wil er alleen zo'nverhoogd tourscherm opzetten, van meer dan 40 cm. Gewoon bijna niet te vinden die dingen... Weet iemand waar ik terecht kan?
 
Even een vraagje.
Ik heb een diversion uit 1996. Rijdt fantastisch. Ik wil er alleen zo'nverhoogd tourscherm opzetten, van meer dan 40 cm. Gewoon bijna niet te vinden die dingen... Weet iemand waar ik terecht kan?

Hier slaag je wel www.mdi-online.nl
Let op er zijn verschillende lengtes!
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook weer wat hoor. Willen jullie eens meedenken?

Tijd terug had ik steeds dat mijn tellerkabel uit het dashboard trilde, dus nu met de beurt aangegeven. Monteur heeft de moer die op de teller draait vastgezet met borgingsmiddel (ik vermoed Loctite oid) en nu trilt mijn snelheidsmeter onwijs, plus dat de gereden en aangegeven snelheid en dus afstand niet meer kloppen. Als ik 4000 toeren rijd in de 6e versnelling, zit ik zo rond de 80 km/u gps snelheid, maar waar ik vd week nog rond de 60 op de teller had, heb ik nu nog maar 40 op de teller bij hetzelfde toerental.

Er zijn voor wel wiellagers vervangen en een nieuwe voorband gemonteerd, dus zou het kunnen dat de opnemer in het wiel niet goed meer is, of niet goed meer gemonteerd. De kabel heb ik aan de wielzijde los gehad, dat draait met de hand prima en ik zie de naald ook bewegen. Aan de tellerkant krijg ik m dus niet los, waarschijnlijk eerst de cockpit demonteren (hoe?) Een nieuwe kabel heb ik al besteld, maar hebben jullie een idee wat het is, of moet ik systematisch alles elimineren, omdat het van alles kan zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht je de superflip ruit weg doen, heb ik wel interesse :)

Sorry, de Div blijft, dus de Superflip-up ook ;-)
Divje blijft dienst doen als woon-werkfiets om de Ténéré wat te sparen en krijgt nu een extra grote beurt, incl. linksysteem en kleppen stellen. 160.000km en de motor loopt nog zo soepel als een naaimachientje. Ik heb er zelf een ton opgezet en ze heeft nooit verzaakt. Kan het niet over mijn hart verkrijgen haar te dumpen ;-)
 
Ik heb ook weer wat hoor. Willen jullie eens meedenken?

Tijd terug had ik steeds dat mijn tellerkabel uit het dashboard trilde, dus nu met de beurt aangegeven. Monteur heeft de moer die op de teller draait vastgezet met borgingsmiddel (ik vermoed Loctite oid) en nu trilt mijn snelheidsmeter onwijs, plus dat de gereden en aangegeven snelheid en dus afstand niet meer kloppen. Als ik 4000 toeren rijd in de 6e versnelling, zit ik zo rond de 80 km/u gps snelheid, maar waar ik vd week nog rond de 60 op de teller had, heb ik nu nog maar 40 op de teller bij hetzelfde toerental.

Er zijn voor wel wiellagers vervangen en een nieuwe voorband gemonteerd, dus zou het kunnen dat de opnemer in het wiel niet goed meer is, of niet goed meer gemonteerd. De kabel heb ik aan de wielzijde los gehad, dat draait met de hand prima en ik zie de naald ook bewegen. Aan de tellerkant krijg ik m dus niet los, waarschijnlijk eerst de cockpit demonteren (hoe?) Een nieuwe kabel heb ik al besteld, maar hebben jullie een idee wat het is, of moet ik systematisch alles elimineren, omdat het van alles kan zijn?
Terug naar motorzaak! Opnemerstuk, opnemerplaat verbogen/stuk, verkeerd gemonteerd enz. Hadden ze bij montage van het wiel moeten controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan