Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had hiervoor ook een Diversion 600, daarmee heb ik 1:25,5 gehaald. Dat is na één keer nooit meer gelukt. Het gemiddelde was 1:19. Als ik in die tijd m'n best ging doen een maat van me op zijn R1 bij te houden, kwam ik niet verder dan 1:13 :+
 
Ik rijd op mn divje 600 binnendoor ook ongeveer 1:19. Met duo, veel bagage of met een maatje met (veel) meer vermogen gaat t best harder. Op z'n slechtst rond de 1:14
 
Vandaag met synchroniseren verder gegaan, ik vermoedde een lek in de synchronisatiepoort(schroefpoort?) van cilinder 1. Deze wilde maar geen vacuum trekken. Nu heb ik het probleem gevonden en daar ga ik later aan beginnen want ik kwam iets heel raars tegen; cilinder 4 spuwt benzine terug langs de carburateur, recht door de vacuumschuif. Dit doet hij alleen bij gas geven. Iemand enig idee?

Edit: bij warm draaien niet meer gezien, het is ook bij alleen abrupt gas geven.

En gelijk iets opgevallen: beide uitlaten hebben een uitloop kanaaltje voor vocht, althans ik hoop dat dat het is. Ik meen die bij aftermarket uitlaten niet gezien te hebben?
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zo duur te rijden? Ik heb met volledige kofferset en 140 op de snelweg 1:16 gereden, duurder is me nog niet gelukt.
 
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zo duur te rijden? Ik heb met volledige kofferset en 140 op de snelweg 1:16 gereden, duurder is me nog niet gelukt.
Dat viel mij ook op. Ik rij met mijn 600 ook zuinig 1:22 haal ik zat. Ik moet er bij zeggen dat ik mij wel aan de snelheid hou.
 
Ik rij dagelijks 40 km woon/werkverkeer waarvan 30 km op de snelweg. Kruissnelheid rond de 140 km/h en ik haal in de zomer makkelijk 300 km op een tank, als de temp naar beneden gaat wordt het rond de 250-270 km.
 
Uitlaatsysteem vervangen: XJ900 Diversion:

Bij Bolski heb ik een rvs collector en bochtenset gezien van Delkevic. Dat lijkt me een goede vervanger voor de doorgerotte collector.

Zit alleen mee dat mn demper rechts ook vervangen moet worden. Die van Delkevic hebben veen E keur dus dacht aan een gebruikte originele.

Iemand nog tips waar ik die het beste vandaan kan halen? De betaalbare die ik heb gezien zijn dempers links ipv rechts, en de rechtse heb ik slechts bij 1 winkel gezien en die vraagt de hoofdprijs.

Alvast bedankt voor het meedenken...
 
Laatst bewerkt:
Uitlaatsysteem vervangen: XJ900 Diversion:

Bij Bolski heb ik een rvs collector en bochtenset gezien van Delkevic. Dat lijkt me een goede vervanger voor de doorgerotte collector.

Zit alleen mee dat mn demper rechts ook vervangen moet worden. Die van Delkevic hebben veen E keur dus dacht aan een gebruikte originele.

Iemand nog tips waar ik die het beste vandaan kan halen? De betaalbare die ik heb gezien zijn dempers links ipv rechts, en de rechtse heb ik slechts bij 1 winkel gezien en die vraagt de hoofdprijs.

Alvast bedankt voor het meedenken...
Even bellen met Joost Woesthoff in Brummen.

Home - Woesthoff, Used Parts & Motorcycles
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf Delkevic op zitten, inderdaad geen E-keur. Dus mocht ik een keer naar Duitsland willen (al een paar keer gehoord dat ze daar érg moeilijk kunnen doen en zelfs zonder aarzelen de complete uitlaat onder je motor vandaan trekken om die in beslag te kunnen nemen) moet ik eerst maar 's zorgen dat ik een net setje orginele dempers op de kop tik :P
 
Heb er zelf Delkevic op zitten, inderdaad geen E-keur. Dus mocht ik een keer naar Duitsland willen (al een paar keer gehoord dat ze daar érg moeilijk kunnen doen en zelfs zonder aarzelen de complete uitlaat onder je motor vandaan trekken om die in beslag te kunnen nemen) moet ik eerst maar 's zorgen dat ik een net setje orginele dempers op de kop tik :P

Een voertuig met een Nederlands kenteken, dat voldoet aan de Nederlandse regelgeving mag gewoon in Duitsland rijden. Daar kunnen ze niks onder van daan trekken. Dan moet 'ie natuurlijk niet meer herrie maken dan hier is toegestaan.

Maar met een Diversion zal het allemaal wel loslopen denk ik.
 
Een voertuig met een Nederlands kenteken, dat voldoet aan de Nederlandse regelgeving mag gewoon in Duitsland rijden. Daar kunnen ze niks onder van daan trekken. Dan moet 'ie natuurlijk niet meer herrie maken dan hier is toegestaan.

Maar met een Diversion zal het allemaal wel loslopen denk ik.


Je hebt gelijk, maar als je zonder DB killer en hem e keur rijdt kan je dat een hoop vertraging oplopen.
 
Een voertuig met een Nederlands kenteken, dat voldoet aan de Nederlandse regelgeving mag gewoon in Duitsland rijden. Daar kunnen ze niks onder van daan trekken. Dan moet 'ie natuurlijk niet meer herrie maken dan hier is toegestaan.

Maar met een Diversion zal het allemaal wel loslopen denk ik.

Helaas wat verhalen gehoord van mensen waar gewoon doodleuk de dempers in beslag werden genomen. Dan sta je daar om je heen te kijken, moet je maar weer uit zien te vinden hoe je thuis komt. Dat was ook een Nederlander overigens. Ik zou zelf dat risico niet willen lopen.

Ik zoek tzt wel een setje originele dempers, of een set dempers die hetzelfde geluid geven maar wél een E-keur hebben. Dat kan natuurlijk ook :)
 
Inmiddels alles besteld: een bochtenset en collector bij Bolski, een gebruikte demper van motorparts-online.nl.
Nu de post maar even afwachten....
 
Ben ook wel benieuwd.. Binnenkort naar de Eifel. Mijn vriendin met haar geimporteerde Diversion uit Duitsland en ik met een BMW met y-pijp en Mivv demper (met E keur en killer). Toch heb ik nog steeds het gevoel dat die van haar meer lawaai maakt.
 
Het lijkt mij toch niet zo moeilijk. Als een motor meer dan de toegestane db maakt dan ben je in overtreding. Ook al staan er 100 keurmerken op en heb je 100 db killers.
 
Ben ook wel benieuwd.. Binnenkort naar de Eifel. Mijn vriendin met haar geimporteerde Diversion uit Duitsland en ik met een BMW met y-pijp en Mivv demper (met E keur en killer). Toch heb ik nog steeds het gevoel dat die van haar meer lawaai maakt.

Geen gaatjes in de collectors? Mijn motor klonk ook lekker sportief, totdat het te erg werd en ik nieuwe uitlaatbochten had gemonteerd. Het klinkt nu als een naaimachine
 
Hoi lieve mensen,

Ik ben niet het meest actieve lid geweest qua verstuurde berichten, maar heb zeer veel geleerd van de kennis die hier gedeeld is.
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe baan, waardoor ik mijn motoren niet meer gebruik voor woon-werkverkeer. De Diversion heeft onderhoud nodig (hij lekt brandstof), maar dat ga ik niet meer laten doen. Ik heb hem daarom te koop gezet:

Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl

Ik heb er progressieve voorvering in laten zetten, koffer op gezet waar 2 helmen in kunnen, nieuwe rvs uitlaatbochten geïnstalleerd. Vorig jaar zijn ook ketting en voorband vervangen.

De prijs is een richtprijs, maar ik begrijp dat ik die misschien niet krijg, omdat er meteen wat werk in zit. Ik heb sowieso liever dat hij naar een liefhebber gaat, dan naar een garage die hem leegrooft voor onderdelen.

P.S. die plas onder de motor is van een schoonmaakbeurt, dat is geen benzine ;)


Nu ook op ons eigen forum: https://www.motor-forum.nl/motorsho...-600-S-Diversion/Yamaha-Diversion-XJ600S.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er nog een liggen, maar daar heb je ongetwijfeld niet heel veel aan. De ene ontluchtingsnippel zit zo vast als een huis en de andere zou uitgeboord moeten worden, is al afgebroken :P
 
Vandaag eindelijk in staat geweest om de donorset te installeren(lang pijnlijk verhaal), motor loopt als een zonnetje, 2 van de 4 carbs zijn echter zo lek als een mandje.
Morgen weer verder, eerst van de originele maar wat lenen en dan hopen dat alles lekvrij draait.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan