Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik jaag er elk jaar een voorband doorheen en voor mij zou dat met een mooie korting dus interessant zijn.

Bekijk bijlage 1339966

De Green Lady heeft LED-verlichting! Ik moest weer een nieuwe achterband en om die jongen niet teveel op de handen te kijken loerde ik eens in de kasten en zag daar een mooi doosje met LED erop en H4 aan de zijkant. Aangezien ik mijn neus al 2x gestoten heb met Chinees spul wat niet eens heel goedkoop was, wilde ik eerst voor een Hilox Evolution gaan, maar deze was geheel uit alu en kost toch zo'n €45-€55 minder.

Tot nu toe erg blij, geeft een enorme bak licht als ik tussen 22:00 en 00:30 naar huis rijd door de binnenlanden van roerig Noord-Overijssel. Aanradertje wat mij betreft. Details staan er niet echt op, doosje is gewoon zwart met zilveren en witte bedrukking.

Watw as de prijs? En hoe ziet deze lamp eruit?
 
Gister een ritje gemaakt in het donker op de dijk en miste toch wel wat licht. Ik ga denk dit setje ook bestellen. Hoe bevallen ze en hoelang heb je ze al?

Nou bij nat wegdek houdt het niet over....xenon geeft meer licht alleen te veel strooilicht.

Met geen tegenliggers zie je het wegdek alleen niet erg fel, met tegenliggers zie je het wegdek bijna niet. Ik zal mijn gopro er eens opzetten van de week, dan kan je het zien.
 
Nou bij nat wegdek houdt het niet over....xenon geeft meer licht alleen te veel strooilicht.

Met geen tegenliggers zie je het wegdek alleen niet erg fel, met tegenliggers zie je het wegdek bijna niet. Ik zal mijn gopro er eens opzetten van de week, dan kan je het zien.

Je klinkt niet super positief haha. Ik heb ook nog twee verstralers uit china liggen die ik op de valbeugels wil monteren. Dus misschien is daarmee mijn probleem ook verholpen. Maar Xenon is voorlopig dus nog beter dan LED?
 
Ik zou hem persoonlijk niet nemen, hij ziet er al vreemd uit. En ik denk geen groot licht.
IRONWALLS 9003 H4 HB2 1620W 243000LM LED Headlight Kit Hi-Lo Beam Bulbs Bi-Xenon | eBay
Deze heb ik;
Nou bij nat wegdek houdt het niet over....xenon geeft meer licht alleen te veel strooilicht.

Met geen tegenliggers zie je het wegdek alleen niet erg fel, met tegenliggers zie je het wegdek bijna niet. Ik zal mijn gopro er eens opzetten van de week, dan kan je het zien.

Ik heb toch deze besteld om eens een LED te proberen:
LED-Koplamp-000.JPG


Nog niet 's avonds mee gereden, ik moet de koplamp hoogte nog even afstellen. Overdag geen seinende auto's gehad :-)
Maar het geeft toch behoorlijk veel meer licht dan mijn vorige H4 Halogeen lampje.

Onderstaande foto's is alleen met dimlicht op, grootlicht wilde ik de mensen daar verderop niet aandoen.

@richard: het is dus wel degelijk groot- en dimlicht.

LED-Koplamp-002.JPG

Apple iPhone 5s
4.15mm F2.2 1/17s ISO1250
mode-p.svg
flash-off.svg
2018:11:30 18:39:34

LED-Koplamp-001.JPG
 
Dat ziet er ook wel aardig uit Bensi, in deze donkere maanden moeten we toch een beetje opvallen.
 
Ik heb van Ali handkappen binnen gekregen, maar het boutje van de remhendel zou het mooiste uitkomen als bevestiging, kan ik die losdraaien, ringetje en beugeltje ertussen en dan weer vast? Sowieso denk ik dat er een langere in moet dan...
 
Ik heb van Ali handkappen binnen gekregen, maar het boutje van de remhendel zou het mooiste uitkomen als bevestiging, kan ik die losdraaien, ringetje en beugeltje ertussen en dan weer vast? Sowieso denk ik dat er een langere in moet dan...
Als 't maar gangbaar blijft zou ik zeggen, maar ik ben geen techneut :N

Dit lampje was gratis verzenden. Bijna alles van Ali naar NL is gratis verzenden.
Dank!
 
Ik heb toch deze besteld om eens een LED te proberen:
Bekijk bijlage 1341372

Nog niet 's avonds mee gereden, ik moet de koplamp hoogte nog even afstellen. Overdag geen seinende auto's gehad :-)
Maar het geeft toch behoorlijk veel meer licht dan mijn vorige H4 Halogeen lampje.

Onderstaande foto's is alleen met dimlicht op, grootlicht wilde ik de mensen daar verderop niet aandoen.

@richard: het is dus wel degelijk groot- en dimlicht.

Bekijk bijlage 1341373
Apple iPhone 5s
4.15mm F2.2 1/17s ISO1250
mode-p.svg
flash-off.svg
2018:11:30 18:39:34

Bekijk bijlage 1341374

Veel licht Ben, maar wat een raar ding, probleem gaat denk ik de koeling worden....bij alle lampen zit deze aan de buitenkant van je lampunit bij deze binnen in lijkt mij sterk dat deze dus goed koelt. Ook lijkt er erg veel strooilicht te zijn...maar misschien komt dat door de foto.
 
Heeft hier iemand zelf zijn wiellagers vervangen? Ik wil er voor nieuwe inzetten maar krijg de oude er met geen mogelijkheid netjes uit.
De spacer tussern de 2 lagers zit er zo strak tussen dat een inwendige lagertrekker niet achter het lager kan uitzetten. En ik kan t lager er ook niet vanaf de andere kant uit drijven.
Hoe doen jullie dat?
 
Heeft hier iemand zelf zijn wiellagers vervangen? Ik wil er voor nieuwe inzetten maar krijg de oude er met geen mogelijkheid netjes uit.
De spacer tussern de 2 lagers zit er zo strak tussen dat een inwendige lagertrekker niet achter het lager kan uitzetten. En ik kan t lager er ook niet vanaf de andere kant uit drijven.
Hoe doen jullie dat?

Weleens gedaan, maar kan me niet herinneren dat het zo moeilijk was. Kan je niet 2 gaatjes boren in de oude lager en dan deze eruit wurmen?
 
volgens mij heb ik 'm er gewoon uitgekregen met een grote schroevendraaier waarvan ik het puntje wat rond had geslepen en licht omgebogen voor meer grip. En dan rondom lostikken/meppen
 
Bedankt voor de reacties.
Ik weet zeker dat ik die lagers er wel uit krijg maar ik wilde het nu eens volgens het boekje doen. En daarin staat dus dat t met een universele lagertrekker moet lukken (wat mij dus niet lukt).
Bij al mijn andere motoren heb ik ze er altijd rondom uitgetikt en/of heet gestookt, doorboord of iets erop gelast.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Is het iemand gelukt om de lager er volgens het boekje uit te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan