Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

weet iemand waar ik een set kan kopen om beide voorremmen en de achterrem te reviseren?
bij roukema staan niet de juiste spullen, althans niet voor een div 600 uit 99.
ik kan alle onderdelen bij CMSnl kopen maar daar vragen ze al 16 euro voor een plastic hoesje van een 1 vierkante centimeter... plus een hele hoop belasting en verzendkosten.

Ik bestel het via Ebay iets met Powerhouse in de UK dacht ik...
 
Ik ga het bekijken ,goed proper maken en dan slopen = beetje bij beetje uit elkaar halen , nummeren , foto’s , enz.. .
Beoordelen stuk voor stuk , indien nodig stukken ( bv.kader ) laten herlakken ( poedercoating ) , motorblok waarschijnlijk ook . De ABS plastic delen al zeker te herlakken ,alsook de tank . Revisie van vork , remmen , carb’s , enz...indien nodig .
We zien wel hoever we komen , kan wat tijd inkruipen , ik heb geen haast . ( ook geen geld teveel 🤫) .
En het moet plezant blijven ! 🤗 En bij problemen zijn jullie er toch om te helpen !
 
Laatst bewerkt:
Gister er achter gekomen dat mijn motor last heeft van de shimmy's. Stuur trilt enorm als ik het los laat, dat doe ik zelden daarom heb ik het niet eerder gemerkt vermoed ik. Gekke is dat het alleen tussen de 60 en 80km per uur is. Dacht misschien balhoofdlager niet strak genoeg maar dit maakt geen verschil. Ik ga denk het voorwiel opnieuw balanceren hopen dat dit helpt. Of zegt iemand ik weet anders wat er aan de hand is?
 
900er staat erom bekend dus als je een 900er heb zou ik me er niet teveel zorgen over maken en gewoon handjes aan het stuur houden
 
Heb een 600 uit '96 :) . Heb het eerder nooit gemerkt en het is zeker rijdbaar. Vind het alleen vreemd. Las al in de OP dat een andere voorband kan helpen maar deze is nog geen 7500km oud.
 
Met mijn plan om aan de xj600s te sleutelen , bezoek ik natuurlijk het eerste deel van deze reeks22 . Maar daar zijn al heel wat links “dood” en foto’s bij “ how to’s “ zijn niet meer te bekijken .
Spijtig ...🙁
Heb al wel het werkhuis boek gesaved alsook al enkele youtube films . Ik val natuurlijk ook in kosten qua gereedschap : momentsleutels , oil bleeder , voelermaatjes , poelietrekker , impact driver , 12v tester , handwinch, o-ring tools . En nog wat koper of aluminium drijvers , buizen , en nog wat andere dingen die ik zo direct niet kan verzinnen . Leve Wish en AliExp. 👍
 
Gister er achter gekomen dat mijn motor last heeft van de shimmy's. Stuur trilt enorm als ik het los laat, dat doe ik zelden daarom heb ik het niet eerder gemerkt vermoed ik. Gekke is dat het alleen tussen de 60 en 80km per uur is. Dacht misschien balhoofdlager niet strak genoeg maar dit maakt geen verschil. Ik ga denk het voorwiel opnieuw balanceren hopen dat dit helpt. Of zegt iemand ik weet anders wat er aan de hand is?
Toevallig gisteren vanaf 80 ook mijn stuur eens los gelaten, duurde nog geen 5 seconden of ik had hem al vast. Ik heb al een nieuwe voorband liggen moet alleen nog gemonteerd worden.
 
Met mijn plan om aan de xj600s te sleutelen , bezoek ik natuurlijk het eerste deel van deze reeks22 . Maar daar zijn al heel wat links “dood” en foto’s bij “ how to’s “ zijn niet meer te bekijken .
Spijtig ...🙁
Heb al wel het werkhuis boek gesaved alsook al enkele youtube films . Ik val natuurlijk ook in kosten qua gereedschap : momentsleutels , oil bleeder , voelermaatjes , poelietrekker , impact driver , 12v tester , handwinch, o-ring tools . En nog wat koper of aluminium drijvers , buizen , en nog wat andere dingen die ik zo direct niet kan verzinnen . Leve Wish en AliExp. 👍


Gereedschap zou ik niet echt via Ali kopen, je wilt wat je los draait niet verrot draaien, koop sowieso een setje JIS schroevedraaiers beste investering ooit voor een Yamaha!
 
Gereedschap zou ik niet echt via Ali kopen, je wilt wat je los draait niet verrot draaien, koop sowieso een setje JIS schroevedraaiers beste investering ooit voor een Yamaha!
JIS stond ook op mijn lijstje, bijna alles dat ik los krijg zonder die schroevendraaier kan ik daarna vervangen met inbus, nu ben ik al ver genoeg met vervangen dat ik wel wacht op de volgende motor :+
 
Tips bij afstellen na aanpassen luchtfilters?

Vanwege ombouw naar Scrambler heb ik vier kleine openluchtfilters geplaatst, dit zorgt er uiteraard voor dat luchttoevoer is veranderd. Nu ben ik op zoek wat ik moet aanpassen om het blok netjes te laten lopen, de motor doet het volgende:

koude motor
start met choke helemaal uit, smoort volledig en slaat op bij gasgeven
met volledige choke uit kan ik rijden als ik koppeling laat opkomen, smoort volledig bij gasgeven
op snelheid kan ik choke uitzetten en gasgeven, echter zodra gas los, staat motor af. Start dan allen met volledige choke open

warme motor
choke half uit en start netjes, reageert dan ook redelijk netjes op gasgeven
stationair valt hij stil, blijft lopen met ligt gasgeven


Waar moet ik aandenken? Grotere sproeiers? Luchtstelschroef op de carbs?
 
Waar moet ik aandenken? Grotere sproeiers? Luchtstelschroef op de carbs?

Ik zou denken aan grotere sproeiers. Volgens mij zuigt door deze filters iedere cilinder meer lucht aan, dit zou dan je dan moeten compenseren met meer brandstof. Kijk ook eens naar je bougies. Die geven misschien ook aan dat het mengsel te arm is, al weet ik niet of de motor al een keer goed warm geweest is.
 
Ik zou denken aan grotere sproeiers. Volgens mij zuigt door deze filters iedere cilinder meer lucht aan, dit zou dan je dan moeten compenseren met meer brandstof. Kijk ook eens naar je bougies. Die geven misschien ook aan dat het mengsel te arm is, al weet ik niet of de motor al een keer goed warm geweest is.

Heb vanavond groot stuk gereden, motor is dus goed warm geweest en staat nu binnen.
Hoe weet ik wat ik voor sproeiermaat moet gaan proberen? Heb hiermee nog geen ervaring....
 
Heb vanavond groot stuk gereden, motor is dus goed warm geweest en staat nu binnen.
Hoe weet ik wat ik voor sproeiermaat moet gaan proberen? Heb hiermee nog geen ervaring....
Ik ook niet! Zal ik direct eerlijk zeggen. Ik zou kijken of je een bepaalde bak met sproeiers kan kopen en dan steeds grotere proberen, wat aardig wat werk kan zijn. Ik zou ook naar je stationair sproeier kijken, dat zal wellicht ook helpen. Sucses in ieder geval!
 
Ik ook niet! Zal ik direct eerlijk zeggen. Ik zou kijken of je een bepaalde bak met sproeiers kan kopen en dan steeds grotere proberen, wat aardig wat werk kan zijn. Ik zou ook naar je stationair sproeier kijken, dat zal wellicht ook helpen. Sucses in ieder geval!

Waar haal ik een bak sproeiers vandaan?????
 
Waar haal ik een bak sproeiers vandaan?????
Ff googlen op Mikuni sproeiers, die setjes bedoel ik zodat je verschillende kunt proberen. Misschien overleggen welke je precies moet hebben met iemand die er meer ervaring mee heeft.
Edit: die link verwijst naar dezelfde maat sproeiers volgens mij. Even goed zoeken dus.
 
Iemand ook last van t aan/uit gevoel tijdens het gasgeven? Met name tussen gas "0" en een klein beetje gasgeven, vooral in een bocht wel eems vervelend. Mijn gaskabel zag er een beetje gebogen uit, maar wellicht is het normaal.
 
Mijn '00 600 deed het ook van toen ik hem had tot dat ik hem weg heb gedaan. Irritant, maar met 2 handen aan het stuur gewoon goed te doen.
 
XJ600s ui '96. Tis heel goed te doen, maar denk elke keer na hoe ik de ervaring zo geweldig mogelijk kan maken(zonder met een fortuin te smijten). Tis ook niet nodig, maar vind t ook wel leuk ermee bezig te zijn. Binnenkort eens uitlaatbochten oppoetsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan