Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Giuseppe S

Die hard MF'er
25 apr 2018
276
24
Je realiseert je blijkbaar pas hoe belabberd de motor rijdt totdat er onderdelen zijn vervangen. Nu 58k, opknappertje, tandwiellager achter en balhoofdlager voor vervangen en een wereld van verschil :}:]
Toen ik balhoofdlager had vervangen had ik ook iets van zit ie wel vast :p

• Like
Waarderingen: Raviel

Delight

Die hard MF'er
16 nov 2018
263
186
44
Hattem
Ik wou pas mijn claxon gebruiken en merkte dat deze het niet goed deed.
Eerste keer drukken doet hij iets heel kort...en daarna hoor ik niks meer.
Thuis nogmaals getest en ik hoor alleen een korte “klik”.
Bij nameten kom ik erachter dat hij maar 7,5v krijgt....
Ik gok dus op een kapot relais.
Maar nu het volgende....waar zit dat ding op de 600? 🤔

Delight

Die hard MF'er
16 nov 2018
263
186
44
Hattem
Ok denk eerder een (paar?) Rotterdam stekker(S) waardoor te hoge overgangsweerstand. Een standaard claxon heeft meestal geen relais. Begin met de stuurschakelaar openmaken, daar meten en reinigen en dan de bedrading verder volgen.
Ik had al zo’n vermoeden qua relais...
Ik ga dan inderdaad de bedrading maar eens controleren... 👍

Giuseppe S

Die hard MF'er
25 apr 2018
276
24
Vooraan, onder de kuip, als ik eronder kijk kan ik m zo zien zitten. Div600 uit '96.

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.726
17
Den Haag
Ik kan je verzekeren dat de kans dat het relais stuk is, minimaal is.
Check de bekabeling en de claxon zelf.

• Like
Waarderingen: Delight

JSVX

MF'er
26 dec 2016
32
1
28
Eindhoven
Heeft er iemand nog belang bij een bagagerek voor topkoffer en zijkoffers voor een 600?

Topkoffer heb ik er evt ook bij.

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.662
1.409
34
Krommenie (Zaanstad)
Vandaag bericht van de RDW gehad dat het slopen van mijn Div 900 in eigen beheer is goedgekeurd, dus na 200.000 trouwe kilometers en 24 jaar bestaat mijn Diversion officieel niet meer. Wie nog onderdelen zoekt, ik heb vrijwel alles nog beschikbaar, pm bij interesse

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.726
17
Den Haag
Vandaag bericht van de RDW gehad dat het slopen van mijn Div 900 in eigen beheer is goedgekeurd, dus na 200.000 trouwe kilometers en 24 jaar bestaat mijn Diversion officieel niet meer. Wie nog onderdelen zoekt, ik heb vrijwel alles nog beschikbaar, pm bij interesse

Ahhhh. Rest In Pieces!

• Haha
Waarderingen: Frazer

Giuseppe S

Die hard MF'er
25 apr 2018
276
24
Vraagje: onder je voetsteuntjes zitten van die gekke stokjes met een balletje eraan. Ik meen dat deze zijn om aan te geven dat je nogal schuin aan t gaan bent. Bij mij zijn ze afgesleten aan 1 kant, maar kun je zo schuin met een Div? Of heb ik de verdeerde functie in gedachte?

Giuseppe S

Die hard MF'er
25 apr 2018
276
24
Net weer een stukje wezen rijden, compleet ongerelateerd aan mijn trouwens :+ . Ben wel wat sportiever aan t rijden maar ik voel nog niet echt aan hoe schuin je kan gaan, van waar is je limiet. Tis ook geen racefiets natuurlijk maar ik zit nog lang niet op z'n eind dus.

Aan 1 kant is dat slijtboutje afgebroken, maar geen verdere schade te zien.

JSVX

MF'er
26 dec 2016
32
1
28
Eindhoven
Ik wil de '93 Diversion van de vrouw een nieuwere look geven en ben daarom op zoek naar de achterkuip van een >'98 model. Heeft iemand nog een setje liggen in de schuur waar niets mee wordt gedaan?

Voor de kenners, dient het achterlicht ook vervangen te worden? Of is deze door de jaren heen hetzelfde gebleven?

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
7.092
39
41
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik wil de '93 Diversion van de vrouw een nieuwere look geven en ben daarom op zoek naar de achterkuip van een >'98 model. Heeft iemand nog een setje liggen in de schuur waar niets mee wordt gedaan?

Voor de kenners, dient het achterlicht ook vervangen te worden? Of is deze door de jaren heen hetzelfde gebleven?
Wat bedoel je met de achterkant vervangen?? Lijkt mij niet echt het gezicht vd diversion verbeteren.

motormuisie

MF veteraan
18 aug 2011
2.123
3